لوگو امرداد

پورچیستا گشتاسبی رتبه‌ی دوم آزمون دکترای تخصصی

پوروچیستا گشتاسبی عکس1پورچیستا گشتاسبی اردکانی با کسب رتبه دوم در آزمون دکترای تخصصی زبان‌های باستانی ایران پذیرفته شد.

پورچیستا گشتاسبی، در آزمون دکترای تخصصی رشته‌ی زبان‌های باستانی ایران در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پذیرفته شده است. ظرفیتِ دکترای تخصصی در این رشته تنها سه نفر است.

پورچیستا گشتاسبی‌اردکانی، سال ۱۳۹۶ در مقطع کارشناسی‌ارشد زبان‌های باستانی ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران پذیرفته شده بود. دوره‌ی تحصیلات تکمیلی کارشناسی‌ارشد را پس از گذرانیدن ۴ نیم‌سال (:ترم) به پایان رسانده و در همه‌ی ترم‌ها رتبه‌ی نخست را کسب کرده است و با معدل 19/45 و نمره‌ی پایان‌نامه‌ی ۲۰ استعداد درخشان در این دوره از تحصیل بوده است. شایان گفتن است، پورچیستا گشتاسبی هم در پایه‌ی کارشناسی و هم در کارشناسی‌ارشد رتبه‌ی ممتاز اول و استعداد درخشان بوده است.

وی نگارنده‌ی کتاب‌های گوناگون و نیز مقاله‌ی علمی-پژوهشی به چاپ رسیده در ویژه‌نامه‌ی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی است. همچنین دوره‌ی استوره‌شناسی را گذرانده و مدرک بین‌المللی استوره‌شناسی را گرفته است. تازه‌ترین کتابِ وی با نام سودگردنامه، سودگرنسک از کتاب نهم دینکرد در سالِ ۱۳۹۹ به چاپ رسیده است که شامل مقدمه‌ای درباره‌ی کتاب‌های دینکرد و گردآورندگانِ آن، توضیحاتی درباره‌ی کتاب‌های دینکرد سوم تا نهم و نسخه‌های دینکرد، شیوه‌ی پژوهش و پیشینه‌ی پژوهش بر روی کتاب‌های دینکرد و کتاب نهم دینکرد و سودگرنسک و سپس جنبه‌ی نوآورانه‌ی این پژوهش که شامل حرف‌نویسی، آوانویسی، برگردانِ فارسیِ متن سودگرنسک، یادداشت‌ها، واژه‌نامه‌ی بسامدی پهلوی– فارسی، نتیجه‌‌گیری، متن پهلوی سودگرنسک است و در پایانِ کتاب اشعار سودگرنسک است که نگارنده متنِ سودگرنسک را بر وزنِ شاهنامه‌ی فردوسی به نظم درآورده است.

همکیشان می‌توانند از راه‌های ارتباطی هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد، ایمیل به نشانی [email protected] یا نشانی تلگرام Amordadpayam@ و یا از راه پیام‌رسان واتساپ و تلگرام امرداد به شماره‌ی 09198040593 موفقیت‌های خود را بازتاب دهند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. درود و تهنیت به بانوان زرتشتی در دانش و پژوهش زیانهای باستان ایران و دین زرشتی: از دکتر مزداپور پیشکسوت این رشته، دکتر گشتاسب استاد رشته، تا پژوهشگران دکترای فعلی پریا، راشین و پورچستا. آروزی پیروزی و سربلندی برای این بانوان گرامی و جامعه همواره پایدار زرتشتی.

  2. با درود. به امید موفقیتهای روز افزون. خسته نباشید.

  3. آفرين و زنده باد بر این بانوی گرامی . پيروز باشی.

  4. درود بر شما پورچیستای عزیز. امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشید.

  5. درود بر تو خواهر خوبم..‌برایت آرزوی سلامتی و شادابی و موفقیت روز افزون دارم…پایدار باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09