لوگو امرداد

به کارزار درخواست نام‌گذاری روز ملی موسیقی در سالنمای رسمی بپیوندید

farabi«پیشنهاد نام گذاری زادروز فارابی به عنوان روز ملی موسیقی»، عنوان کارزاری است که از سوی دوست‌داران فرهنگ و هنر ایران زمین راه‌اندازی شده است تا روزی به نام «روز ملی موسیقی» در سالنمای رسمی کشور نام‌گذاری شود.

در این کارزار که درخواست آن در نامه‌ای به امضای 30 تن از هنرمندان و موسیقی‌دانان رسیده است و از سوی امرداد هم منتشر شد، از وزیر ارشاد خواسته شده که پیگیر این مطالبه باشد.

این کارزار با هشتگ رسمی: #روز_ملی_موسیقی از چهارم آذرماه 1399 خورشیدی، آغاز و تا چهارم دی‌ماه 1399 خورشیدی، ادامه دارد.

شما هم از امضاکنندگان این درخواست باشید

دوست‌داران فرهنگ و هنر ایران‌زمین می‌توانند با رفتن به نشانی «پیشنهاد نام‌ گذاری زادروز فارابی به عنوان روز ملی موسیقی»، این کارزار مردمی را همراهی کنند.

در متن درخواست هنرمندان برای نام‌گذاری چهارم آذرماه، زادروز دانشمند ایرانی، ابونصر فارابی به عنوان روز ملی موسیقی چنین آمده است:

جناب آقای سیدعباس صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریاست محترم شورای فرهنگ عمومی کشور

با سلام

همانطور که آگاهی دارید موسیقی ایران به درازنای تاریخ این سرزمین پیشینه دارد و در قوانین ایران و جهان این هنر به عنوان یک میراث ناملموس شناخته می‌شود.

با توجه به غنای موسیقی ایران و نقش پررنگ موسیقی‌دانان کهن این مرز و بوم در پاسداشت دانش و هنر نیاکان و تأثیرگذاری آنان بر موسیقی سایر کشورهای پیرامون و همچنین موسیقی جهان، شایسته است یک روز از سال به نام یکی از مفاخر کهن موسیقی این سرزمین در گاه‌شمار رسمی کشور به ثبت برسد.

از این رو، ما امضاکنندگان این نامه درخواست می‌کنیم که روز چهارم آذر که بنا بر مستندات تاریخی زادروز «فارابی»، موسیقی‌دان بزرگ ایرانی و صاحب کتاب «موسیقی کبیر» است، در تقویم کشور به نام «روز موسیقی» درج گردد.

امید است با ثبت روز موسیقی به نام فارابی، ضمن گرامیداشت هنر موسیقی و قدردانی از این موسیقی‌دان بزرگ و زنده نگاه داشتن یاد او نزد ایرانیان، بتوان مقدمه‌ای را فراهم آورد تا هیچ کشوری نتواند با استفاده از اسناد جعلی به مفاخر ایران دست‌اندازی کرده٬ آنان را به نام میراث خود به ثبت جهانی برساند؛ این کار میسر نگردد مگر با کوشش و تلاش مسئولان. امیدواریم این مهم که چندین سال است از سوی دوستداران فرهنگ و هنر ایران مطرح شده است، هرچه زودتر انجام پذیرد و شاهد ثبت روز موسیقی به نام فارابی در سالنامه رسمی کشور باشیم.

توفیقتان روزافزون

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روز 9 مهر روز جهانی موسیقی، باید در تقویم ایران نیز روز موسیقی ثبت شود. موسیقی زبان جهانی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06