لوگو امرداد

گزارش از سی‌امین نشست کارگروه ورزش

کارگروه ورزش 30سی‌امین نشست کارگروه ورزش به کوشش کانون دانشجویان زرتشتی، دبیرخانه‌ی کارگروه، در رویه‌ی اسکای‌روم برگزار شد.

پیرو گزارش برگرفته از تارنمای کانون دانشجویان زرتشتی، در این نشست ۲۴ تن از نمایندگان انجمن‌ها، ارگان‌ها و باشگاه‌‌های زرتشتی سراسر کشور باشنده بودند.
در آغاز برای دستور نخست نشست، از سوی دبیرخانه‌ی کارگروه طرح پیشنهادی برای کسب پیوستگی ارگان‌ها از سوی شهاب فرهادیان (دبیر کانون دانشجویان زرتشتی) ارائه شد. باشندگان ایرادهای طرح پیشنهادی را به بررسی گذاشتند. این بخش از آیین‌نامه تصحیح گردید و اکنون برای کسب عضویت پیوسته، نمایندگانی از ارگان‌ها باید در دو نشست از سه نشست متوالی حضور یابند تا در صورت رای‌گیری و تصویب مواردی خاص حق رای داشته باشند. یادآوری می‌شود که این بند تنها برای ارگان‌ها پیش‌بینی شده و برای افراد ورزشکار یا تیم‌هایی که زیر نظر ارگانی نیستند باید به مرور زمان اندیشید و در آینده برای بهبود آیین‌نامه کارگروه ورزش کوشید.
سپس برای دومین دستور کار نشست، باشندگان درباره‌ی هدف حضورشان در کارگروه به بحث پرداختند. همگی بر این جمله که «کارگروه زمانی مفید است که تمامی افراد شرکت‌کننده به سود و منفعتی برسند» اتفاق نظر داشتند. حضور نمایندگان ارگان‌ها و همکاری در گفت‌وگوها و ارائه ایده و عملکرد و مشکلات، برای دیگر شهرها و نمایندگان بسیار می‌تواند کاربردی باشد، و این راهکارها در وسعت بزرگ‌تر در کلیه سطوح جامعه زرتشتی رخ دهد.
در ادامه‌ی این سخنان تعدادی مثال از فعالیت‌هایی که می‌توان در کارگروه ورزش به گفت‌وگو و پیگیری گذاشت از سوی باشندگان بدین‌گونه بیان شد:
۱.جمع‌آوری آماری از ورزشکاران جامعه‌ی زرتشتی هر شهر توسط ارگان‌ها و ارائه به کارگروه ورزش
(این کار سبب می‌شود که بتوان در مورد ورزشکاران جامعه به درستی نظر داد.)
۲.ارائه‌ی ایده برای ورزش در گروه‌های سنی متفاوت افراد جامعه از سوی ارگان‌ها و بیان عملکرد رخ داده در بازه زمانی نشست‌های کارگروه
۳.مطالب کلی ورزش جامعه و جام‌ها مانند سیستم داوران زرتشتی، کمیته پزشکی جام‌ها و…
۴.چگونه تیم‌های خارج از ارگان‌ها می‌توانند از کارگروه ورزش سودی ببرند.
۵.ایجاد بستر برای ورزشکاران انفرادی و تیم‌های ورزشی جامعه برای ابراز مشکلاتشان بر سر کارگروه
۶.تفکر در حوزه‌ی ورزش و ورزشکاران زرتشتی پس از پایان کرونا
۷.بررسی میزان شکست جام‌های ورزشی پس از کرونا و تعیین عملکرد
۸.همفکری برای بازیکن‌هایی که تا به امروز در جام‌های ورزشی ما را همراهی کرده‌اند.
۹.موضوع جام اقلیت‌ها
۱۰.نقد و بررسی جام‌ها بر سر کارگروه و مکتوب گشتن مشکلات و اتفاقات و همچنین یافتن راه حل برای آن‌ها
۱۱.بحث و تفکر در حوزه‌ی پراکندگی جامعه زرتشتی در دوران کرونا
و در پایان نشست سی‌‌اُم روز هفتم آذرماه 1399 خورشیدی، نمایندگان گزارشی کلی از وضعیت کنونی ورزش و ایده‌هایی که در شهر‌های شیراز، کرمان و تهران روی داده، ارائه دادند. تا نشست آینده هموندانِ پیوسته‌ی کارگروه از راه گروه در فضای مجازی در ارتباط هستند و تعامل و همفکری انجام می‌شود.
سی‌ویکمین نشست کارگروه ورزش یکشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۹ ساعت ۹ بامداد در اسکای روم برگزار خواهد شد.
دستور نشست سی‌ویکمین نشست کارگروه پس از این آگاهی‌رسانی خواهد شد.
برای ارائه‌ی پیشنهادها یا دریافت آگاهی بیشتر می‌توانید با شناسه‌ی تلگرام کانون دانشجویان زرتشتی به نشانی kdz_id@ پیوند بگیرید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07