لوگو امرداد
پسین سومین روز چَهره

برگزاری برخط آیین گهنبار میانه‌ی آرامش در شیراز

 آیین گهنبار چَهره‌ی میدیاریم‌گاه، پسین سومین روز چَهره، با پایداری بیماری کووید-19 و بدون گردهمایی زرتشتیان شیراز به شیوه ی مجازی و برخط برگزار ‌شد.
آیین گهنبارخوانی در سومین روز چهره‌ی میدیاریم‌گاه، در روز رشن ایزد از ماه دی در گاهشمار زرتشتی، برابر با آدینه 12 دی‌ماه 1399 خورشیدی از ساعت 16:30 در آتشکده‌ی مجموعه دینی، فرهنگی، ورزشی زرتشتیان شیراز برگزار ‌شد.موبدیار رستم خسرویانی آیین اوستاخوانی را به‌جا آورد. در پایان هوشنگ اسفندیاریان سخنگوی انجمن به گزارش گاهان بار تا گاهان بار کارهای انجام شده و در دست اجرای انجمن زرتشتیان شیراز پرداخت.
گهنبار چَهره‌ی پنجم در هر سال، گهنبار میدیاریم‌ است. این گهنبار از روز مهر ایزد تا روز ورهرام از ماه دی و مانند گهنبارهای پیشین به مدت پنج روز برگزار می‌شود. میدیاریم یعنی میانه‌ی آرامش، به همین روی این جشن در زمانی برگزار می‌شود که هنگام آرامش و استراحت کشاورزان و دامداران است. زرتشتیان این گهنبار را نیز مانند دیگر گهنبارها در خانه‌ی خود و یا در مکان‌های سپندینه‌ا‌ی چون آتشکده و یا مکان‌های گردهمایی برگزار می‌کنند. این هنگام از گهنبار را گاه آفرینش جانداران نیز می‌دانند.

اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی3
اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی
پخش گهنبار به شیوه ی مجازی و برخط 2
پخش گهنبار به شیوه ی مجازی و برخط
خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز11
خسرو قدس فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز

8 9 10 13 اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی4 اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی5 اوستاخوانی موبدیار رستم خسرویانی6 سفره گهنبار 1 سفره گهنبار 7

گزارش گاه تا گاه توسط هوشنگ اسفندیاریان سخنگوی انجمن12
گزارش گاه تا گاه توسط هوشنگ اسفندیاریان سخنگوی انجمن زرتشتیان شیراز

پوستر گهبار14

فرتورها از شهرام پوردهی زین‌آباد  است .

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06