لوگو امرداد

حکم تولیت متولیان جدید موقوفه رستم گیو صادر شد

WhatsApp Image 2021 02 28 rostamسه تن از هموندان هیات‌امنای موقوفه‌ی رستم گیو که برای دوره‌ی سه ساله از سوی انجمن زرتشتیان تهران انتصاب شده بودند پس از دوسال‌ونیم نامه‌نگاری و پیگیری قانونی توانستند حکم تولیت را از اداره‌ی اوقاف استان تهران بگیرند.

حکم تولیت خدامراد مزداپور، فرخ‌زاد اردشیریان شریف‌آبادی و جمشید غریبشاهی یزدی نمایندگان انجمن در هیات امنای موقوفه‌ی رستم گیو صادر و آنان جایگزین رستم خسرویانی، همایون پشوتنی‌زاده و سیروس آتشبند، متولیان پیشین شدند. یکی از متولیان جدید موقوفه‌ی گیو در گفت‌وگو با امرداد با بیان این خبر افزود: پس از دوسال‌ونیم پیگیری در دادگاه و گذراندن روند قانونی توانستیم حکم تولیت موقوفه‌ی گیو را دریافت کنیم. امیدواریم در هفته‌ی پیش رو موقوفه را تحویل بگیریم.

بنابر وقف‌نامه‌ی موقوفه‌ی ارباب رستم گیو، موقوفات با واقف و پس از درگذشت او با هیاتی متشکل از پنج تن است. هیات پنج نفره بدین گونه هستند: الف) بانو مروارید گیو و پس از فوت او رشید امانت و پس از او خسرو ترکی و پس از فوت هر سه تن یکی از افراد ذکور زرتشتی به انتخاب انجمن زرتشتیان تهران ب) دو تن از اولاد ارشد ذکور خانواده‌ی گیو ج) 2 تن نماینده از انجمن زرتشتیان تهران اعم از کارمند انجمن یا خارج از انجمن به انتخاب انجمن مزبور.

بر اساس وقف‌نامه‌‌، هر گردش‌ انجمن زرتشتیان تهران این اختیار را دارد که 3 تن از هموندان موقوفه را انتخاب و معرفی کند. سال 1396 خورشیدی هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران به منظور انجام تکلیف قانونی خود در زمینه‌ی گزینش نمایندگان انجمن در هیات امنای موقوفه‌ی رستم گیو، از همکیشانی که تمایل و توان خدمت در این جایگاه را دارند دعوت کرد تا نامزد پذیرش این سمت شوند. شهریورماه همان سال پس از تایید هیات‌مدیره‌ی گردش 43، خدامراد مزداپور، فرخ‌زاد اردشیریان شریف‌آبادی و جمشید غریبشاهی یزدی نمایندگان انجمن زرتشتیان تهران در هیات امنای موقوفه‌ی رستم گیو معرفی شدند. نمایندگان بند «ب» وقف‌نامه کماکان در سمت تولیت خود باقی هستند.

نمایندگان پیشین انجمن زرتشتیان تهران در تولیت موقوفه‌ی گیو، پیش از گردش 40 انجمن در این سمت منصوب شده بودند و تا گردش 43 گزینش جدیدی انجام نشده بود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04