لوگو امرداد

باشندگی زرتشتیان در نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان یزد

محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، اسفندیار اختیاری نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس، استاندار یزد، معاون عمرانی و روستایی یزد، فرماندار مهریز و اردکان و … از نخستین نمایشگاه توانمندی و تولیدات روستاییان استان یزد بازدید کردند.

در این نمایشگاه سفره‌ی گواه‌گیری، سفره‌ی آیینی مهرگان در غرفه‌ی بخش مرکزی شهرستان تفت از روستای مبارکه از سوی خانواده‌های زرتشتی با پوشش زرتشتی ارایه شده بود. در این غرفه پیرامون ظرف‌های قدیمی و عکس‌های از زیارتگاه‌های زرتشتی توضیحاتی داده شد.

درغرفه‌ی مهریز این نمایشگاه نیز کافه‌ای با نام کافه‌ی «شیرین و فرهاد مزرعه‌کلانتر» از سوی جوانان این روستای زرتشتی‌نشین برپا شده بود و در آن به بازدیدکنندگان چای و نوشیدنی ارایه می‌شد.

نمایشگاه توانمندی و تولیدات روستاییان استان یزد پنج شنبه 24 شهریورماه 1395 خورشیدی در محل نمایشگاه‌های دایمی یزد (شهید قندی) بازگشایی شد و تا 28 شهریورماه ادامه دارد. این نمایشگاه از ساعت 17 تا 23 باز است.

به گزارش تارنمای یزدفردا، نخستین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد با بیش از شصت و پنج غرفه از توانمندی‌ها و فعالیت‌های روستاییان در بخش‌های صنایع دستی، گردشگری و  … با باشندگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و شماری از مدیران استانی بازگشایی شد.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

فرتورها از بهرام بهمردی است

1919

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06