لوگو امرداد
هم‌زمان با جشن اردیبهشتگان

آیین‌های در پیوند با پاسداشت آتش در شهر و روستای خود را معرفی کنید

atashفرهنگ دیرپای ایرانی که ریشه در اندیشه و خرد کهن‌مردمان این دیار دارد پیوند جدایی‌ناپذیری با شادی و شادمانی مردمان سرزمینش دارد، از این‌روست که از دیرباز جشن‌های ماهیانه (با برابری نام روز و نام ماه) در این کهن‌بوم‌و‌بر برگزار می‌شده است. در باور  ایرانیان کهن شادی یکی از ابزارهای سپاس‌داری از آفرینش‌گر و داده‌های آفرینش است و برپایی جشن‌ها افزون بر شادی‌آفرینی گونه‌ای سپاسداری همگانی از پیشکش‌های هستی است. از این‌رو نیاکان ما با برپایی جشن به‌گونه‌ای سپاس‌گزاری را بجا  می‌آوردند.
در آستانه‌ی جشن اردیبهشتگان هستیم. این جشن که با پاسداری از آتش در پیوند است دوم اردیبهشت‌ماه خورشیدی، برابر با سوم اردیبهشت در گاهشمار زرتشتی (اردیبهشت‌روز از ماه اردیبهشت) برگزار می‌شود.
هفته‌نامه‌ی امرداد در پیِ برگزاری سلسله برنامه‌ی جشن‌های ایرانی به‌گونه‌ی مجازی می‌کوشد این یادمان‌های فرهنگی را در میان ایرانیان زنده نگه‌دارد.
با توجه به اینکه نماد جشن اردیبهشتگان آتش و نگاهداشت آن است، خوانندگان امرداد و دوست‌داران فرهنگ ایرانی در هرکجای ایران و جهان برای پویایی این فرهنگ شادی آفرین می‌توانند آیین‌های در پیوند با پاسداشت و نگاهداشت آتش را در شهر و روستای خود با فرستادن ویدیو یا متن شنیداری (:صوتی) با مخاطبان امرداد به اشتراک بگذارند. ویدیو و گزارش‌های شنیداری با نام فرستنده در برنامه‌ی زنده‌ی اینستاگرامی جشن برای همراهان امرداد پخش می‌شود.

برای همراهی در برپایی جشن اردیبهشتگان ویدیو یا متن شنیداری خود در پیوند با پاسداشت آتش در شهر و روستای خود را به پیام‌گیر امرداد در واتس‌اپ به شماره‌ی 09198040593 بفرستید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09