لوگو امرداد

برنامه‌های فردا‏، 22 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا بیست‌وهفتمین روز ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است و «آسمان» نام دارد.

روز «آسمان» اوستایی آن «اَسمَن»، این ایزد نگهبان سپهر گردون است. آسمان نخستین آفریده‌ی اهورامزداست و در گهنبار میدیوزرم آفریده شده است. آسمان از آفریده‌های بسیار زیبا و ستودنی اهورامزداست. آسمان برای ایرانیان باستان سرچشمه نور و گرمای خورشید بوده و همان گونه که خورشید نیایش می‌شده، آسمان هم ستوده می‌شده است.

این روز، روزی‌ست نیکو. مسعود سعد می‌گوید: «آسمان روز، ای چو ماه آسمان / باده نوش و دار دل را شادمان».  در شاهنامه آمده است: «مه بهمن و آسمان روز بود / که فالم بدین نامه پیروز بود». چه زیباست در این روز نیایش و سپاس به درگاه اهورامزدا از برای داده‌هایش و خواست نیاز کردن. در این روز سفر و گواه‌گیری (پیمان زناشویی) نیکوست. در این روز ساختمان کردن و کشت و کار و خرید و فروش و گفت‌وگو با بازرگانان نیکو شمرده شده است. می‌گویند زادگان این روز زیبا و نمکین هستند.

 

زرتشتیان

 

 فردا کمیسیون مددکاری انجمن زرتشتیان کرج گهنباری را از ساعت 16 برگزار می‌کند. این گهنبار در کوشک ورجاوند گیلان برگزار خواهد شد.

 

فرهنگی

 

jashn khane sinamaهجدهمین جشن سینمای ایران ۲۲ شهریور ماه 1395 خورشیدی از ساعت 20 در میدان مشق برگزار خواهد شد. جشن بزرگ سینمای ایران معروف به جشن خانه سینما‏، هرساله در روز ملی سینما از سوی خانه سینما برگزار می‌شود و به بهترین‌های سینمای ایران تندیس خانه سینما داده می‌شود.

 

به مناسبت روز ملی سینما نمایشگاه عکس «نشست صحنه سینما» با همكاری انجمن عکاسان سینما 19 تا 29 شهریور در ساعت 10 تا 20 در فرهنگ سرای ارسباران به نمایش درمی‌آید. دوست‌داران برای بازدید می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان جلفا بروند و برای دریافت آگاهی‌های بیشتر با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.

jashnvare moosighiدوره جدید جشنواره ملی موسیقی جوان از 7 تا 24 شهریورماه به دبیری هومان اسعدی و با باشندگی و همکاری استادان موسیقی کشور از سوی انجمن موسیقی ایران در تالار رودکی در حال برگزاری است. جشنواره ملی موسیقی جوان تا روز سه‌شنبه 23 شهریورماه در تالار رودکی ادامه دارد و آیین پایانی روز چهارشنبه‏، 24 شهریورماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04