لوگو امرداد
پیشواز چهره میدیوزرم گاه، بامداد خور ایزد

پخش زنده آیین واج‌یشت تهران از اینستاگرام امرداد

واج یشتبرگزاری آیین واج‌یشت گهنبار چهره میدیوزرم گاه در آتشکده تهران همزمان از اینستاگرام امرداد پخش زنده خواهد شد.

انجمن موبدان تهران آیین واج‌یشت نخستین گهنبار سال را سپیده‌دم روز خور ایزد و اردیبهشت‌ماه گاهشمار زرتشتی، آدینه 10 اردیبهشت‌ماه 1400 خورشیدی بدون حضور همکیشان برگزار می‌کند.
پیرو وچر انجمن موبدان تهران و بایستگی دوری از گردهمایی در دوران فراگیری کرونا، یسناخوانی آیین واج‌‌یشت تنها با یک موبد برگزار می‌شود. موبد مهراب وحیدی موبد یسناخوان آیین را در آتشکده تهران به‌جا می‌آورد و موبدان راسپی با یسناخوانی از منزل، ایشان را همراهی خواهند کرد. این آیین با سخنرانی دینی موبد پدرام سروش‌پور همراه است.

پخش زنده آیین آفرینگان‌خوانی گهنبار، ساعت 5:30 بامداد از اینستاگرام امرداد به نشانی: amordad.news@ همرسانی می‌شود.
برای هم‌بهره شدن با آیین مینوی واج‌یشت، پخش زنده‌ی آیین را در ساختار اینستاگرام بیننده و با هم‌آوایی اوستاخوانی، آیین واج‌یشت پیشواز گهنبار میان بهار را به گونه‌ی غیرحضوری همراه شوید.

واج‌یشت گهنبار یکی از کهن‌ترین آیین‌ زرتشتی است که در شهرهای زرتشتی‌نشین به تایید انجمن موبدان برگزار می‌شود. موبدان در سپیده دم، پیش از آغاز هر چهره گهنبار، در جایگاه سپندینه یزشن گاه یا یشت‌خانه‌ی آتشکده‌ی ورهرام، آیین را با با خواندن بخش‌هایی از یسنا برگزار می‌کنند. در پایان آیین واج‌یشت گهنبار، نخستین روز هر چَهره‌ی گهنبار آغاز می‌شود.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04