لوگو امرداد

آیین نکوداشت نویسندگان، ناشران و مدافعان سلامت پیرو ادیان توحیدی

نخستین آیین نکوداشت نخبگان فرهنگی بخش نویسندگی، نشر و مدافعان سلامت پیرو ادیان توحیدی استان تهران، به کوشش و همراهی دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در این آیین، از ۳۰ تن از پرستاران، پزشکان، کادر درمان، نویسندگان و ناشران برتر ادیان توحیدی استان تهران سپاسداری شد. از فرزانه گشتاسب، مدیر مسوول انتشارات فروهر، دیناز دهنادی، مدیر مسوول نشر بَرسَم و بابک سلامتی، مدیر مسوول هفته‌نامه امرداد، ناشران زرتشتی و مهرداد قدردان نویسنده زرتشتی به پاس  تلاش شایسته در عرصه علم، فرهنگ و برجاگذاشتن آثاری ماندگار و  از دکتر اردشیر خورشیدیان، در حوزه سلامت سپاسداری شد.

همچنین در این آیین از آرتویت زهرابیان و آلبرت عجمیان به عنوان ناشران ارامنه، دکتر یونس حمامی لاله‌زار، مرجان پشابابی، آرش آبایی از نویسندگان کلیمی، ، اندرانیک سیمونیان، گارون سرکیسیان، آندرانیک خچومیان از نویسندگان مسیحی – ارامنه و ژاستت صلیبی از نویسندگان مسیحی آشوری سپاسگزاری شد.

افزون بر این، از دکتر سلیمان کهن صدق، جهانبخش قهرمانی، سرژیک آزارباش و موریس محبتی مقدم به عنوان نمایندگان مدافع سلامت و بلدینا خموئیان مادر شهید دفاع مقدس ربرت لازار سپاسداری شد.

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس در آغاز سخن با اشاره به این که این آیین از سوی مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد انتخاب شده برای قدردانی از قلم به دستان پیروان ادیان توحیدی و از کسانی که برای سلامتی جامعه جان خود را به خطر انداخته‌اند، گفت: پیش از این که درباره فرهنگ، قلم به دستان و کسانی که برای ایران‌زمین و فرهنگ آن می‌نویسند سخن بگوییم، چند روزی بیشتر از روز بزرگداشت فردوسی نگذشته یادی کنیم از بزرگ‌مرد فرهنگ ایران‌زمین فردوسی پاکزاد که اگر ما امروز به فارسی گفت‌وگو می‌کنیم برای این ابرمرد تاریخ ایران است.
وی افزود: کسانی که با قلم خود فرهنگ را زنده نگاه داشته و مواردی را به دوستداران اهل مطالعه کتاب و نشریه یادآور می‌شوند، کاری ارزشمند انجام می‌دهند. امروز گستره‌ی فرهنگ ایران زمین فراتر از مرزهای کنونی است و حتا گسترده‌تر از مرزهای 13 کشوری است که نوروز باستانی را به عنوان فرهنگ ایران پاس می‌دارند. فرهنگ ایران فرهنگ انسان مدار و فرهنگ اخلاق‌ مدار است. در هر جای جهان نشان از این فرهنگ دیده می‌شود. بخشی از مهمترین ستون این فرهنگ نویسندگان هستند. کسانی که قلم می‌زنند و با بزرگ‌منشی نکاتی را یادآور می‌شوند. در ادامه بیان کرد: تخصیص بودجه برای کار فرهنگی، چاپ کتاب و یا نشریه، هزینه کردن نیست، سرمایه‌گذاری برای فرهنگ است. به این موضوع به دور از شعار باید نگاه کرد.
وی در ادامه با درخواست قرار گرفتن این مهم در اولویت اول دستور کار مسوولان حوزه‌ی فرهنگ و نشر، افزود: امسال بیش از سال گذشته، دست‌اندرکاران نشر، چاپ و روزنامه‌‌نگاری سال بسیار سختی را آغاز کرده‌اند. بدون حمایت از آنان ادامه راه امکان‌پذیر نیست.
نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس، یادآور شد که پیروان ادیان الهی جدا از این سرزمین نیستند. غیرمسلمانان، پیروان ادیان الهی هستند و اقلیت نیستند بلکه با افتخار اکثریت فرهنگ ایران هستند و در ادامه بیان کرد: پیروان ادیان الهی مانند دیگر کسانی که قلم به دست هستند مشکل دارند و مشکل آنان دوصد چندان است. جامعه زرتشتیان تنها از چاپ یک روزنامه برخوردار است. اگر این یک روزنامه بسته شود، در اصل صددرصد روزنامه‌ها و مجله‌ها‌ی جامعه‌ی ما بسته است. فرق می‌کند با نشریه‌‌هایی که 100 عنوان آن روی گیشه است و 50 عنوان آن بسته شود 50 درصد آن هنوز باز است. در حوزه‌ی نشر کتاب نیز، جامعه‌ای از دو ناشر کتاب برخوردار باشد چنانچه یکی از این موسسه‌ها به دلیل مشکلاتی مانند نرسیدن کاغذ بسته شود، ۵۰ درصد از توان انتشارات را از دست می‌هد. از این رو از مسوولان در این حوزه درخواست می‌شود تا به این فعالیت‌های فرهنگی با نگاه ویژه و در اولویت توجه شود. پیروان ادیان الهی تلاش می‌کنند تا در این مسیر اثر گذار باشند.
اسفندیار اختیاری سخنان خود را با پرداختن به جایگاه ارزشمند مدافعان سلامت پی گرفت و گفت: مدافعان سلامت همچون رزمندگان جبهه‌ی جنگ تلاش می‌کنند. زمان جنگ پیروان ادیان الهی شرکت می‌کردند در سنگرهای دفاع مقدس کسی از دین و آیین و قوم آنها نمی‌پرسید و همگی در پاسداشت مرزهای این سرزمین با هم ایستادگی کردند. هشت سال دفاع مقدس همه مردم ایران، تنها جنگی است که اجازه داده نشد یک وجب از خاک ایران گرفته شود. اکنون هم در حوزه‌ی سلامت کادر پزشکی و همه افرادی که برای سلامتی ایرانیان از جان مایه گذاشتند همین منش را دارند. همه‌ی کسانی که در کادر درمان هستند در این راه گام برمی‌دارند.
نماینده زرتشتیان در مجلس از برگزاری این آیین، به عنوان نمادی از تقدیر و سپاس از همه‌ی کادر درمان و مدافعان سلامت یاد کرد و افزود: کادر درمان و مدافعان حوزه‌ی سلامت با تمام توان، بدون نگاه به دین و آیین و یا بیمار چه شخصیتی است، تلاش می‌کنند. این نگاه، نگاه مقدسی است نگاه سپندینه است. باید به این نگاه احترام گذاشت و آرزو می‌کنم زمانی این نگاه در همه ارکان جامعه جاری و ساری شود.

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران و میزبان برنامه، با سپاسگزاری از دست‌اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت نویسندگان، ناشران و مدافعان سلامت پیروان ادیان توحیدی و خوش‌‌آمدگویی به باشندگان، بیان کرد که درخواست‌ها و گفته‌های، اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس را پیگیری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه پاکدشت، یوناتن بت‌کلیا نماینده‌ی 5 دوره از حوزه انتخابیه آشوریان در مجلس و فرنشین کنونی انجمن آشوریان تهران، آرا شاوردیان، نماینده ارامنه در مجلس یازدهم، فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت در مجلس و حجت السلام ابوترابی‌فرد، ریاست شورای فرهنگ عمومی استان تهران از سخنرانان بودند.
خبرنگاران واحد مرکز خبر شهرستان پاکدشت، شبکه 5 صدا و سیما پوشش خبری این آیین را بر دوش داشتند. اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پاکدشت، معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری و شهرداری شهرستان پاکدشت در برپایی این آیین همکاری کردند.
کلیپ دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید آرمن آودسیان و اجرای گروه هنری آوای دستان پارسی بخشی از برنامه بود.
نخستین آیین تجلیل از نویسندگان، ناشران و مدافعان سلامت پیروان ادیان توحیدی استان تهران ساعت ده بامداد روز دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1400 خورشیدی در تالار همایش پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در شهرستان پاکدشت با باشندگی نمایندگان و گروهی از فرهیختگان پیروان ادیان توحیدی استان تهران برگزار شد. برگزاری این آیین همزمان با روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در ایران بود.

پردیس دانشگاه تهران- پاکدشت

پردیس دانشگاه تهران- پاکدشت

موبد پدرام سروشپور

موبد پدرام سروش‌پور

نیایش قران کریم

نیایش قرآن کریم

4 8 فراهانی مجری برنامه

فراهانی مجری برنامه

احترام به سرودملی ایران

احترام به سرودملی ایران

کلیپ دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید آرمن آودسیان

کلیپ دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید آرمن آودسیان

یوسفی جمارانی فرماندار پاکدشت

یوسفی جمارانی فرماندار پاکدشت

8 8 حجت السلام لزومی امام جمعه پاکدشت

حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه پاکدشت

باشندگان جامعه ارامنه و آشوریان

باشندگان جامعه ارامنه و آشوریان

43

12 7 اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

اسفندیار اختیاری نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس

گروه فرهنگی هنری ناشنوایان آوای دستان پارسی

گروه فرهنگی هنری ناشنوایان آوای دستان پارسی

15 6 قربانی رهبر گروه فرهنگی هنری ناشنوایان آوای دستان 

قربانی رهبر گروه فرهنگی هنری ناشنوایان آوای دستان

17 4

55

18 2 19 1 20 1 بت کلیا نماینده پیشین مجلس آشوریان 

بت‌کلیا نماینده پیشین آشوریان در مجلس

45

آرا شاهوردیان نماینده ارامنه در مجلس

آرا شاوردیان نماینده ارامنه در مجلس

23 1 بشیری نماینده پاکدشت درمجلس

بشیری نماینده پاکدشت درمجلس

احد جاودانی مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 

احد جاودانی مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حجت السلام ابوترابی فرد، ریاست شورای فرهنگ عمومی استان تهران

حجت‌السلام ابوترابی‌فرد، ریاست شورای فرهنگ عمومی استان تهران

تجلیل از مقام شهید ارامنه ربرت لازار

تجلیل از مقام شهید ارامنه ربرت لازار

28

آرا شاوردیان نماینده ارامنه در مجلس

سپاسداری از فرزانه گشتاسب مدیرمسیول انتشارات فروهر

سپاسداری ازدکتر فرزانه گشتاسب مدیرمسوول انتشارات فروهر

سپاسداری ازدکتر فرزانه گشتاسب مدیرمسیول انتشارات فروهر سپاسداری از بابک سلامتی مدیرمسول هفته نامه امرداد

سپاسداری از بابک سلامتی مدیرمسوول هفته‌نامه امرداد

سپاسداری از آرتویت ظهرابی، انتشارات ارامنه

سپاسداری از آرتویت ظهرابیان، انتشارات ارامنه

سپاسداری از دکتر اردشیر خورشیدیان، نویسنده و فرنشین انجمن موبدان زرتشتیان 

سپاسداری از دکتر اردشیر خورشیدیان، مدافع سلامت

سپاسداری از دکتر اردشیر خورشیدیان، نویسنده و فرنشین انجمن موبدان زرتشتیان 

سپاسداری از دکتر اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان

سپاسداری از دیناز دهنادی مدیرمسیول انتشارات برسم

سپاسداری از دیناز دهنادی مدیرمسوول انتشارات برسم

36

سپاسداری از مهرداد قدردان نویسنده زرتشتی، تاریخ ایران باستان

سپاسداری از مهرداد قدردان نویسنده زرتشتی، تاریخ ایران باستان

47

سپاسداری از مدافعان سلامت ادیان الهی استان تهران

سپاسداری از مدافعان سلامت ادیان الهی استان تهران

40 41

بابک سلامتی مدیرمسوول هفته‌نامه امرداد

42

فرتور از همایون مهرزاد است.

2393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05