لوگو امرداد

ساماندهی پارک مارکار در دستور کار ویژه شهرداری یزد

فاز یک ساماندهی پارک مارکار* برابر با طرح جامع در دستور کار ویژه شهرداری قرار گرفت.

طرح جامع پارک مارکار از سوی مشاوران کارشناس و زیر نظر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهیه شده است. با اجرای فاز یک این طرح، سردر و ورودی پارک، پارکینگ‌های حاشیه‌ای، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده راه، دسترسی به سینمای روباز ، زمین ورزشی ، کمپ مسافر، آب نما، دریاچه مرکزی و فضای سبز سازگار با اقلیم کویری ایجاد و یا ساماندهی می‌شود.

در نشستی با باشندگی جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد، محمد مهدی شرافت معاون شهرسازی و معماری، محمدعلی سلمانی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، سید ابوالفضل کشفی مدیر منطقه دو، امین خبیری، فرنشین سازمان عمران و بازآفرینی شهری و رسولی فرنشین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، فاز یک ساماندهی پارک مارکار برابر با طرح جامع تهیه شده از سوی مشاور در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

پارک مارکار با مساحتی بیش از ۳۵ هکتار در محدوده منطقه دو شهرداری یزد جا دارد.

*پشوتن‌جی دوسابایی مارکار بازرگان و نیکوکار پارسی هند بود که دارایی خود را برای بنیان امکانات رفاهی، فرهنگی و آموزشی زرتشتیان ایرانی دهش کرد و بسیاری از بخشش‌های او در شهرهای یزد و کرمان و تهران به یادگار مانده است. او در زندگی شخصی پس‌انداز می‌کرد تا برای هم‌میهنان خود در ایران به بهره برساند. این بزرگمرد جاودان‌نام، همه توانایی مالی خود را برای آبادانی ایران به کار گرفت.

photo 2021 06 01 14 17 01 1 پارک مارکار 3 1 768x432 1 پارک مارکار 1 768x434 1

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30