لوگو امرداد

برنامه های فردا، 18شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است.  هجدهمین روز از شهریورماه در گاه‌شمار زرتشتی است.   نام این روز «دی‌به‌دین» است.
در هر ماه زرتشتی سه روز «دی» داریم كه برای پرهیز از اشتباه با پسوند نام روز پس از خودش شناخته می‌شود. «دی» به چم پروردگار است. روزهای دی روزهای آسایش و دست از كار كشیدن زرتشتیان است. زرتشتیان در روزهای اورمزد، دی‌‍به‌آذر، دی‌به‌مهر و دی‌به‌دین نیایش همگانی برگزار می‌کنند.
مسعود سعد پیرامون این ایزد می‌سراید «دی بدین است و دین مرد خرد / آن شناسد که لعل باده خورد». زرتشتیان در این روز جامه نو می‌پوشند و به دیدار موبدان، استادان و فرهیختگان می‌روند.
نماد این روز در دین زرتشتی گل « شنبلید» است.

فرهنگی

بازی زمان، نمایشگاهنمایشگاه عکاسی «بازی زمان» در گالری شماره شش برگزار می شود. آثار این نمایشگاه داستان زمان را به گونه‌ای جدید بیان می‌کند. عکاس در آثار خود سعی دارد تا با قرار دادن وسایل جدید در خانه‌ای قدیمی، گذشتن زمان را به گونه‌ای دیگر نشان دهد. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید ازاین نمایشگاه از ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره‌ی 2، طبقه همکف بروند.

 

 

 

 

 

 

رنگ عشقدومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «رنگ عشق» به مناسبت 25 سالگی محک برگزار می‌شود. درآمد این نمایشگاه به کودکان مبتلا به سرطان و دوست‌داران به هنر تعلق می‌گیرد. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید ازاین نمایشگاه  از ساعت 16 تا 21 به گالری رواق هنری میلاد بروند.

 

 

 

 

 

 

 

نمایشگاه هنرهای تجسمینمایشگاه نقاشی مسعود بهنام درنگارخانه سهراب برگزار می‌شود. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 17 تا 22 به نشانی: خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، شماره‌ی5، واحد 1 بروند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09