یاد درگذشتگان گرامی باد

برپایی آیین جاسبز باد

 زرتشتیان نخستین روز سال را به دیدار خانواده‌هایی می‌روند که در سال گذشته عزیزی را از دست داده‌اند و با آرزوی سالی خوب برایشان جای خالی درگذشته را سبز و گرامی می‌دارند. این ایین چند سالی است که در خانه‌ی نرگس در روز اورمزد و ماه فروردین برابر با یکم فروردین برپا می‌شود.

فرتورازهمایون مهرزاداست.

1393

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *