لوگو امرداد

سه روستای ایران، آماده‌ی پیوستن به دهکده‌های جهانی

1 1 2روستاهای خرانق، برندق و لارک آماده‌ی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری می‌شوند.

ولی تیموری، معاون گردشگری میراث فرهنگی، از گزینش و معرفی سه روستای ایران به سازمان جهانی جهانگردی در راستای اجرای طرح ابتکاری دهکده‌های گردشگری خبر داد.

به گزارش ایسنا، ولی تیموری در این‌باره گفت: در راستای اجرایی کردن طرح ابتکاری دهکده‌های گردشگری سازمان جهانی جهانگردی، سه روستای برندق، خرانق و لارک از سوی کمیته داخلی معاونت گردشگری برابر با معیارهای اعلام‌شده از سوی UNWTO گزینش و معرفی شد.

او درباره‌ی این طرح گفت: طرح ابتکاری دهکده‌های گردشگری سازمان جهانی گردشگری ‌در راستای شعار سال این سازمان (گردشگری و توسعه‌ی روستایی) به کشورهای عضو فرستاده شد. ‌ این طرح برای شناسایی و معرفی روستاهای گردشگرپذیر و تشکیل شبکه‌ای از روستاها در سطح جهان ارایه شد. معیارهای مورد نظر در این طرح، دارا بودن جاذبه‌های تاریخی فرهنگی، جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی، محوریت اقتصاد روستا بر پایه گردشگری، مشارکت مردم روستا در فرایند توسعه و دارا بودن امکانات اولیه برای ورود گردشگر را در برمی‌گیرد.

معاون گردشگری افزود: با توجه به اینکه در این طرح از هر کشور تنها سه روستا باید معرفی شود، بر همین پایه کمیته‌ای درمعاونت گردشگری تشکیل و بر پایه‌ی معیارهای اعلام‌شده و در راستای معرفی روستاهای گردشگرپذیر و کمتر شناخته‌شده‌ی کشور، سه روستا به نام برندق دراستان اردبیل، خرانق در استان یزد و لارک در استان هرمزگان برای جمع‌آوری اطلاعات برگزیده شدند.

وی ادامه داد: با همکاری اداره‌های کل استانی آگاهی‌های فراگیری مانند ویژگی‌های گردشگری روستاها، سیاست‌های روستا درباره‌ی توسعه‌ی پایدار و مشارکت اجتماعی، نحوه‌ی مدیریتگردشگری در روستا، شیوه‌های بازاریابی و تبلیغ جاذبه‌ها و مزیت‌های رقابتی آن گرد‌آوری و در سامانه‌ی سازمان جهانی جهانگردی وارد شد.

تیموری گفت: طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، قرار است آذرماه امسال آگاهی‌های فرستاده‌شده ارزیابی و نتیجه‌ی پایانی به کشورهای عضو اعلام شود.

معاون گردشگری افزود: در صورت برگزیده‌شدن و تایید پایانی هر یک از این روستاها، نام آن‌ها در شبکه روستاهای گردشگری جای می‌گیرد و به هر یک از آن‌ها، لوگو و نشان سازمان جهانی تعلق می‌گیرد و پشتیبانی «معنوی» می‌شوند.

3 10

روستای خرانق، استان یزد

4 10

روستای برندیق، استان اردبیل

2 10

ساحل لارک، خلیج فارس

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30