لوگو امرداد

کشف خمره‌ی ساسانی در مبارکه

khomreیک خمره‌ی بازمانده دردوره‌ی ساسانی که به‌دست حفاران غیرمجاز در شهرستان مبارکه کشف شده‌ بود، از سوی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ضبط شد.

ولی‌الله رهبری، فرنشین (:رییس) اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمره‌ی سفالی از دوره‌ی ساسانیان به دست حفاران غیرمجاز و ضبط آن از سوی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.

ولی‌الله رهبری گفت: روز گذشته با دریافت گزارشی از دوست‌داران میراث‌فرهنگی منطقه مبنی بر حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان بی‌درنگ به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی مبارکه، حفاران غیرمجاز را دستگیر کردند و این مجرمان، برای گذراندن مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرنشین اداره‌ی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه، افزود: ماموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان موفق شدند در عملیات دستگیری این حفاران غیرمجاز، یک خمره سفالی از دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.

به‌ گزارش ایسنا و به‌گفته‌ی روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان، رهبری یادآوری کرد: این خمره‌ی سفالی که در گذشته برای نگهداری آذوقه استفاده می‌شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره‌ی میراث‌فرهنگی شهرستان منتقل شد و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، در روزهای آینده، برای مرمت و استحکام‌بخشی به کارگاه تخصصی مرمت اشیا اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان فرستاده می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-15