لوگو امرداد
به مناسبت هفته‌ی ملی کودک

از موزه‌ هنر و ادبیات کودک، رایگان دیدن کنید

muzeموزه‌‌ی ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته‌ی‌ ملی کودک از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه رایگان پذیرای خانواده‌ها، کودکان و همه‌ی علاقه‌مندان است.
به گزارش ایسنا و به‌گفته‌ی اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه‌ ملی «هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بیستم مهرماه ۱۳۷۹ خورشیدی با مساحتی نزدیک‌به ۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی شده، در هفته‌‌ی پیش‌رو (از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه 1400) از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان دستاوردهای این نهاد در زمینه‌ی‌ انتشار کتاب، تولید تیاتر، فیلم، انیمیشن، سرگرمی‌های سازنده و پژوهش‌های حوزه‌ی‌ کودک و نوجوان است.
از دیگر بخش‌های این موزه می‌توان به واحد معرفی نمایشگاه‌های گوناگون تاریخی، ایران‌شناسی و اقوام گوناگون ایران اشاره کرد.
همچنین در ورودی موزه، ویترین افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی، هنریِ، ملی و بین‌المللی قرار دارد.
موزه‌ ملی هنر و ادبیات کودک که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران جای دارد، ‌۱۲ آبان ۱۳۹۸ خورشیدی، از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به ثبت ملی رسیده است.
این موزه هم‌اکنون گنجینه‌ای ارزشمند و گران‌بها در حوزه‌ی‌ تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی را گردآوری کرده که بازدیدکنندگان در هفته‌ی ملی کودک امسال از آن دیدن می‌کنند و با توضیحات کارشناسان موزه، بیش از پیش با تاریخچه‌ی‌ این نهاد آشنا می‌شوند.
هفته‌ ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه، یادواره‌ شهید علی لندی، با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور برگزار می‌شود و اخبار فعالیت‌ها و جشنواره‌های پرشمار کشوری و نیز نمایش(:اکران) رایگان فیلم‌های سینمایی و تئاتر، و ده‌ها برنامه‌ دیگر در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kanoonnews.ir در دسترس است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09