لوگو امرداد
همایش اوستاخوانی و گاتا شناسی مانتره فردا آغاز می‌شود

یزد؛ بالاترین شمار شرکت‌کننده در «مانتره» را دارد

mantrah

بیست‌وسومین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره فردا چهارشنبه دهم شهریورماه آغاز می‌شود. امسال از یزد 83 تن در این همایش شرکت می‌کنند که بیشترین شمار شرکت‌کنندگان این دوره را شامل می‌شوند.

59 تن از تهران(30 اوستاخوانی، 8 تن مانترک و 21 تن گاتاشناسی)، 11 تن ازکرج(2 تن مانترک، 6 تن اوستاخوانی و 3 تن گاتاشناسی)، 83 تن از یزد(4 تن مانترک و 17 تن گاتاشناسی و 62 تن اوستاخوانی)، 14 تن از کرمان(5 تن اوستاخوانی و 9 تن گاتاشناسی) و 8 تن از شیراز (یک تن در مانترک و هفت تن در اوستاخوانی)  در همایش امسال شرکت می‌کنند.

پریسا ماوندادی هماهنگ‌کننده‌ی بیست‌وسومین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی «مانتره» در گفت‌وگو با «امرداد» گفت: «در این دوره از همایش مانتره به شرکت‌کنندگان زیر 14 سال کارنامه‌ی توصیفی داده می‌شود و مانند سال گذشته به برگزیدگان نمره‌‌ای داده نمی‌شود.»

ماوندادی پیرامون انتخاب شعار امسال و موضوع محور همایش گفت: «شعار این دوره از همایش مانتره “نخستین قدم، هویت من” است که برپایه‌ی موضوع محور همایش مشخص می‌شود. این شعار نیز با رای‌گیری در میان هموندان کانون دانشجویان زرتشتی و نظرات برگزارکنندگان مانتره برگزیده شد.»

موبد اردشیر خورشیدیان، موبدیار اردشیر بهمردی، فرزانه گشتاسب، بوذرجمهر پرخیده، کتایون نمیرانیان، پریا ماوندی، رامین شهزادی، بهنام مرادیان و مهرداد قدردان داوران بخش گاتاشناسی مانتره هستند که نوشتارهای این بخش را ارزیابی می‌کنند.

افزوده شدن بخش مانترک برای شرکت‌کنندگان زیر 12 سال به همایش این دوره، تغییراتی در راهنمای داوران و استادان و افزوده شدن استاد راهنما برای همکاری بیشتر با شرکت‌کنندگان از دیگر دگرگونی‌های این دوره‌ی مانتره است. به گفته‌ی ماوندادی پیش از این در بخش گاتاشناسی رده‌ی سنی‌ زیر 18 سال بود ولی امسال در گاتاشناسی رده‌ی 12 تا 18 سال خواهد بود.

بازگشایی کتابخانه‌ی بزرگ‌چمی برای نوشتارهای بخش گاتاشناسی و برگزاری کارگاه‌های پروپوزال‌نویسی برای راهنمایی بیشتر شرکت‌کنندگان نیز از دیگر دگرگونی‌های این دوره‌ی مانتره است.

 بیست‌وسومین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره از 10 تا 12 شهریورماه 1395 خورشیدی در مارکار تهرانپارس برگزار می‌شود. 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04