لوگو امرداد

برنامه فردا، 10 شهریورماه

در گاهشمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا پانزدهمین روز ماه امرداد در گاهشمار زرتشتی استنام این روز «دی‌به‌مهر» است.

«دی» به چم(:معنی) پروردگار و دادار است. سعد سلمان می‌سراید: «دی‌به‌مهر است مهربانی کن / کز همه چیز مهربانی به». در هر ماه سه روز «دی» داریم؛ روز هشتم «دی‌به‌آذر»، پانزدهم «دی‌به‌مهر» و بیست‌و‌سوم «دی‌به‌دین». برای پرهیز از اشتباه، روزهای دی با پسوند نام روز پس از خودش نامیده می‌شوند، برای نمونه؛ روز پس از دی‌به‌مهر، روز مهر است. روزهای دی در هر ماه، روزهای نیایش همگانی، به آتشکده رفتن، آسایش و دست از كار كشیدن زرتشتیان است. در زمان‌های گذشته زرتشتیان در این روز به نزد بزرگان می‌رفتند.

گل «كاردک» نماد این روز در دین زرتشتی است.

زرتشتیان

فردا واپسین روز نام‌نویسی در پیکارهای فوتسال بانوان جام «ایران‌دخت» است.

نام‌نویسی سرویس آموزشگاه‌های زرتشتی تا 18 شهریورماه ادامه دارد.

فردا نخستین روز از بیست‌وسومین دوره‌ی همایش‌ اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره است که در همایش‌گاه مارکار تهران‌پارس برگزار می‌شود.

فرهنگی

نمایشگاه کفش‌هانمایشگاه نقاشی «کفش‌ها» با هنرمندی دنیا باقری‌فرد در نگارخانه‌ی «آتشزاد» برگزار می‌شود.

نقاشی‌های این نمایشگاه با بهره‌گیری از تکنیک آبرنگ و کلاژ نقاشی شده و نتیجه‌ی دوسال کار پیوسته از این هنرمند است، همچنین شیوه‌ی نگاه واقع‌گرانه است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه، برخورد شاعرانه‌ی هنرمند با موضوع نمایشگاه است که افکار و ایده‌های خود را در زیباترین فرم به مخاطبین منتقل می‌کند.

دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی‌ خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور (توانیــر) شمـالـی، بعـد از پـل همت، شماره‌ی 23 بروند.

 

 

 

 

 

آدم غول سنگنمایشگاه نقاشی «آدم غول‌سنگ» در گالری کارگاه هنر برگزار می‌شود. این نمایشگاه آثار هنرمند، «شبنم ادبر» را در بردارد.

دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به نشانی پاسداران،خیابان شهید‌ کشوری، خیابان فرخی‌یزدی، کوچه شهید طاهری‌شرقی، بن‌بست یاس، شماره‌ی 2 بروند.

 

 

 

 

 

 

naghshvghalamنمایشگاه نقاشی و خطاطی با نام «نقش و قلم» تا 11 شهریورماه 1395 خورشیدی میزبان دوست‌داران است.

ساعت بازدید این نمایشگاه 16 تا 19 است. نشانی این نمایشگاه بلوار اندرزگو، تقاطع قیطریه، خیابان شهید سلیمانی غربی(حكمت غربی)، خیابان محسن كریمی، بن بست اول(مینا)، شماره ٣، نگارخانه محیا

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09