لوگو امرداد
در رقابت با مهرسان تهران

جوانان زرتشتی یزد از کسب دومین پیروزی بازماندند

تیم جوانان زرتشتی یزد در هفته‌ی ششم لیگ برتر والیبال بانوان ایران، بازی را به مهرسان تهران واگذار کرد.

هفته ششم پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران جام «سردار دل‌ها» پنجشنبه چهارم آذرماه 1400 خورشیدی با پنج دیدار در شهرهای رفسنجان، شیراز، تهران و اصفهان پیگیری شد.
خانه والیبال تهران در هفته ششم لیگ برتر بانوان شاهد برگزاری دو پیکار بود و در دیدار دوم این سالن، تیم‌های مهرسان تهران و جوانان زرتشتی یزد رو در روی هم قرار گرفتند. جوانان زرتشتی یزد با یک برد و سه امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار داشت و مهرسان تهران نیز با دو پیروزی و پنج امتیاز جایگاه هفتم را در اختیار داشت، جوانی بازیکنان و همسایگی این دو تیم در جدول جذابیت‌های این دیدار را دوچندان کرده بود. تیم مهرسان این پیکار را سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 17 و 25 بر 23 به سود خود به پایان برد تا سومین برد خود را کسب کند، مهرسان با این برد و کسب هشت امتیاز، با یک رتبه صعود به رتبه ششم جدول رسید و جای مس رفسنجان را گرفت. جوانان زرتشتی یزد نیز با همان یک برد سه امتیاز پیشین در رتبه هشتم جدول باقی ماندند تا به بازی های آینده برای اثبات شایستگی‌هایشان چشم بدوزند. کبری رضایی، زهره اعتمادی‌فر، زینب حقی و زهرا صالحی تیم نظارتی و داوری این مسابقه بودند که به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم در این دیدار نقش‌آفرینی کردند، دیداری که 83 دقیقه به درازا انجامید و به گونه‌ی زنده از تارنمای آپارات پخش شد. این سومین پخش زنده لیگ برتر والیبال در رده بانوان به شمار می‌رود که در نوع خود قابل توجه بود و می‌تواند گامی به سوی جبران بی‌مهری‌های گذشته در حق ورزش بانوان و ایجاد انگیزه‌های بیشتر باشد.
عالیه فتوحی‌پور سرمربی تیم جوانان زرتشتی یزد که از عملکرد بازیکنانش ناراضی به نظر می‌رسید در گفت‌وگو با خبرنگار امرداد درباره‌ی عملکرد تیمش گفت : «همانگونه که قبل از بازی هم گفتم مهرسان تیمی پر روحیه است، با احترام به تیم مهرسان، به هیچ‌وجه احتمال واگذاری بازی به این تیم را نمی‌دادم و هنوز در شوک بازی بد تیمم هستم، هیچکدام از بازیکنانم در حد و اندازه‌های خودشان نبودند و بازی بدی ارائه کردند». فتوحی‌پور در پاسخ به این پرسش که چرا بازیکنان تیمش در حمایت از دفاع و دریافت توپ‌های سرگردان پشت دفاع خوب کار نمی‌کردند، گفت: «اتفاقاً ما تمام این موارد را پیش‌بینی کرده و تمام تمریناتمان هم براین اساس انجام داده بودیم و از آنجایی که توانایی‌های بازیکنانم را در تمرینات دیده بودم، از نمایش بد بازیکنانم در بازی دیروز متعجب هستم».
گزارشگر پخش زنده این بازی که از گزارشگران پیشکسوت رشته‌ی والیبال بود، بارها از عملکرد عطیه حاجی زاده لیبروی تیم جوانان زرتشتی یزد به نیکی یاد کرد و کارشناس پخش زنده نیز بارها از فیزیک بدنی بازیکنان این تیم تعریف و تمجید کرد و اطمینان داد تیم جوانان زرتشتی یزد با بدنسازی بهتر ، استمرار تمرینات و کسب تجربه و رفع نقاط ضعف خود یکی از تیم‌های خوش‌آتیه لیگ برتر خواهد بود، تیمی که در آینده از بیشتر خواهیم شنید.
تیم جوانان زرتشتی یزد در ست سوم بازی پایاپای و بهتری را نسبت به ست‌های نخست و دوم به نمایش گذاشت و با نتیجه نزدیک 25 بر 23 این ست را به حریف تهرانی خود واگذار کرد. هیجان و زیبایی این بازی در ست سوم گزارشگر بازی را نیز بارها به وجد آورد. تیم جوانان زرتشتی یک هفته فرصت دارد تا خود را مهیای دیدار بعدی کند، دیداری که پنج شنبه 11 آذرماه از ساعت 16 در سالن امام علی با میزبانی تیم ریف اصفهان برگزار خواهد شد.  

تیم والیبال جوانان زرتشتی یزد1
تیم والیبال جوانان زرتشتی یزد
کاپیتان های جوانان زرتشتی یزد و مهرسان تهران در کنار داوران2
کاپیتان های جوانان زرتشتی یزد و مهرسان تهران در کنار داوران
دفاع دونفره جوانان زرتشتی در تقابل با اسپوکر مهرسان
دفاع دونفره جوانان زرتشتی در تقابل با اسپوکر مهرسان
عالیه فتوحی سرمربی جوانان زرتشتی ناراضی از عملکرد تیمش
عالیه فتوحی سرمربی جوانان زرتشتی ناراضی از عملکرد تیمش
عبور توپ از سد دفاع تیم مهرسان8
عبور توپ از سد دفاع تیم مهرسان
عطیه حاجی زاده لیبروی جوانان عملکرد خوبی داشت4
عطیه حاجی زاده لیبروی جوانان عملکرد خوبی داشت
ست سوم دریافت های بهتری را از تیم جوانان زرتشتی یزد شاهد بودیم7
ست سوم دریافت های بهتری را از تیم جوانان زرتشتی یزد شاهد بودیم

محدثه محمدبیگی پاسور خوش قد و بالای تیم جوانان زرتشتی یزد

محدثه محمدبیگی پاسور خوش قد و بالای تیم جوانان زرتشتی یزد

روحیه تیمی و تمرینات مستمر آینده خوبی را برای جوانان زرتشتی رقم خواهد زد9
روحیه تیمی و تمرینات مستمر آینده خوبی را برای جوانان زرتشتی رقم خواهد زد

فرتورها از فرنوش مرادمند است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. ایکاش حداقل یک بازیکن زرتشتی رو نیمکت ذخیره ها میداشتیم

    1. دوست عزیز ، در تصویر تیمی بازیکن نشسته از راست (بازیکن شماره۱۲) سرکارخانم آیدا جمشیدی زرتشتی می باشد ، ضمن آنکه در دیدارهایی که تیم جوانان زرتشتی در یزد میزبان بوده است سرکارخانم آزاده آذریان نیز در جمع نفرات تاکنون حضور داشته است. در گام نخست حمایت از این تیم، حفظ و پیشرفت و کسب تجربه و شناخته شدن نام تیم دارای اهمیت بالایی است و قطعا طی سال های آتی با انگیزه ای که ایجاد شده است، بازیکنان زرتشتی بیشتری در صورت شایستگی و اثبات توانمندی هایشان امکان باشندگی در این تیم را خواهند داشت. همبستگی و همدلی و رفتار نیکوی بازیکنان چه زرتشتی و چه غیر زرتشتی می تواند تابلوی تمام نمای اندیشه و گفتار و کردار نیک زرتشتیان در ورزش به عنوان یک برند با نام ((جوانان زرتشتی)) نیز باشد. گام نخست در بالاترین درجه اهمیت، حفظ، حمایت و تداوم باشندگی تیم در لیگ برتر است.

  2. همکیش عزیز آقای پوردهی، بودن نام تیم زرتشتیان در لیگ باعث مباهات تک تک افراد جامعه زرتشتی است و جای هیچ تردیدی در آن نیست،چه از دید معنوی چه از دیدگاه تبلیغاتی! شکل گیری و پایداری این تیم هزینه بر و مستلزم توجه خاص است که با توجه به جنبه مادی آن اولا امیدوارم که خیلی زود شاهد برچیده شدنش نباشیم تا به قول شما امیدوارم باشیم گذشت زمان باعث تشویق و جذب همکیشان شود و دوم اینکه نوجوان و جوانان دختر زرشتی که مادران فردای جامعه هستند تا چه اندازه از این سرمایه قابل توجه تا کنون بهره برده یا خواهند برد.
    جامعه زرتشتی همیشه پرچمدار و پیشرو بوده حال با پرداخت هزینه امیدوار باشیم که این گام موجب تشویق فرزندانمان باشد کمی جای تاسف دارد!و بعنوان مثال آیا تیم نام آور بسکتبال و فوتبال ارارات هرگز حاضر شد نام اوری خود را با تکیه بر جوانان غیر هم دین تغییر وجهه دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19