لوگو امرداد
به کوشش بنیاد نیکوکاری زنجیره امید

آیین نکوداشت جراح نیکوکار زرتشتی برگزار می‌شود

زتجیره امید آیین نکوداشت پروفسود کیوان مزدا را برگزار می‌کندبنیاد نیکوکاری زنجیره‌ امید به پاس سپاسداری از خدمات نیکوکارانه‌ی روانشاد پروفسور کیوان مزدا، آیین نکوداشت برگزار می‌کند.
روانشاد پروفسور کیوان مزدا، پزشک نیکوکار زرتشتی، دانش‌آموخته‌ی پزشکی و جراحی ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات و در جهان به پدر ستون فقرات و کمر نامور بود. زنده‌یاد کیوان مزدا فرنشین بخش ارتوپدی کودکان «بیمارستان روبرت دوبره» پاریس و همچنین هموند سازمان پزشکان بدون مرز و بنیاد نیکوکاری «زنجیره امید فرانسه» بود.
وی از سال ۱۳۸۶ خورشیدی فعالیت خود را در بنیاد نیکوکاری زنجیره امید ایران در کشور زادگاهش آغاز کرد و هر سال ۴ بار برای معاینه و درمان رایگان کودکان ناتوان مالی و دارای بیماری‌های سخت و پیچیده به ایران سفر می‌کرد و در طی این سفرها سالی ۲ بار نیز با همراهی تیم جراحی خود عمل‌های جراحی را در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان نورافشار انجام می‌داد. وی در شهریور ۱۳۹۷ توانست ۲۸ کودک را با کمک تیم جراحی خود عمل کند. این سفر آخرین سفر وی به ایران بود.
بنیاد نیکوکاری زنجیره‌ی امید به پاس سپاسداری از خدمات نیکوکارانه‌ی روانشاد پروفسور کیوان مزدا، جراح زبردست زرتشتی، دوشنبه 30 مهرماه 1397 خورشیدی آیین نکوداشت وی را در تالار همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌کند. در این آیین از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، هموندان شورای شهر تهران و خانه‌ی سلامت شهرداری دعوت شده است.
بنیاد نیکوکاری زنجیره امید برگرفته شده از بنیادی به همین نام در فرانسه  از سال 1386 خورشیدی در ایران بنیان نهاده شد. این بنیاد با همکاری گروهی از پزشکان فوق تخصص اطفال در رشته‌های ارتوپدی، قلب و ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به درمان کودکان محروم و نیازمند می‌پردازد. بنیاد نیکوکاری زنجیره امید ایران و فرانسه همکاری نزدیکی با هم دارند و پزشکان داوطلب زنجیره امید فرانسه به صورت دوره‌ای برای کمک به درمان کودکان محروم به ایران سفر می‌کنند.
روانشاد کیوان  مزدا زاده‌ی 31 امرداد 1338 خورشیدی در آبادان، فرزند سیروس مزدا از زرتشتیان یزد و ژینت رنه فرانسوی تبار بود. وی از ۷ سالگی به همراه خانواده‌اش به فرانسه کوچ کرد. کیوان مزدا ۱۱ مهرماه ۱۳۹۷ و در سن 59 سالگی در پاریس بر اثر ایست قلبی درگذشت. آرزوی وی برای دنیا و مردمانش این بود که جنگ نباشد، غذا باشد و زندگی بدون هیچ‌گونه تبعیض باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و سفیر فرانسه در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت روانشاد پروفسور کیوان مزدا را آرامش باد گفتند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

18 پاسخ

  1. روانشان شاد چه گوهرارزشمندی را از دست دادیم و چقدر این بزرگ مرد نام نیکی از خود بجا گذارد که میتواند سرلوحه فکری پزشکان و توانمدان باشد.بهشت برین جایگاهشان

  2. روانشان شاد چه گوهرارزشمندی را از دست دادیم و چقدر این بزرگ مرد نام نیکی از خود بجا گذارد که میتواند سرلوحه فکری پزشکان و توانمدان باشد.بهشت برین جایگاهشان

  3. روحش شاد و جایش و یاد مهربانی هاش همیشه خالی

  4. روحش شاد و جایش و یاد مهربانی هاش همیشه خالی

  5. رویای من اینه ، دنیای بی کینه ….. دنیای بی کینه ، رويای من اینه .

  6. رویای من اینه ، دنیای بی کینه ….. دنیای بی کینه ، رويای من اینه .

  7. روحش شاد گروسمان نشین باد .نام نیکو گر بماند زآدمی به کزو ماند سرای زرنگار

  8. روحش شاد گروسمان نشین باد .نام نیکو گر بماند زآدمی به کزو ماند سرای زرنگار

  9. روحش شاد چقدر بابیمارهاش رفتار خاضعانه داشت که میتواند سر مشق همکارانش باشد

  10. روحش شاد چقدر بابیمارهاش رفتار خاضعانه داشت که میتواند سر مشق همکارانش باشد

  11. روحشان شاد و یادشان‌گرامی.
    امیدوارم همگی انسانها؛بخصوص همکیشان و فرزندان ما؛ادامه‌دهندگان راه این شادروان باشیم.
    ایدون‌باد

  12. روحشان شاد و یادشان‌گرامی.
    امیدوارم همگی انسانها؛بخصوص همکیشان و فرزندان ما؛ادامه‌دهندگان راه این شادروان باشیم.
    ایدون‌باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01