لوگو امرداد
آگهی شماره ۲ هیات‌ نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره گردش ۴۵ انجمن زرتشتیان تهران

نام‌نویسی ۶ تن دیگر نامزدها را به حدنصاب می‌رساند

majma 27هیات‌ نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره گردش ۴۵ انجمن زرتشتیان تهران در آگهی شماره 2 از دریافت 22 پرونده نامزدهای انتخاباتی خبر داد و همکیشان را به همازوری در نام‌نویسی فراخواند.

برپایه‌ی ماده‌ی 11 اساسنامه انجمن زرتشتیان تهران برای انجام تکالیف انجمن ۲۱ نفر از افراد زرتشتی واجد شرایط ماده ۱۳ به عنوان نمایندگان اصلی با رای مخفی و اکثریت نسبی انتخاب می‌شوند و ۷ نفر بعدی به ترتیب آراء به عنوان عضو علی‌البدل برگزیده و معرفی خواهند شد. هیات‌ نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره گردش ۴۵ انجمن زرتشتیان تهران، برای رسیدن به حداقل شمار نامزدهای انتخاباتی (دستکم 28 تن) برای برگزاری انتخابات همکیشان واجد شرایط را دعوت به نام‌نویسی کرده است. در آگهی شماره 2 آمده است:

به نام اهورامزدا
آگهی شماره ۲ هیات‌ نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره گردش ۴۵ انجمن زرتشتیان تهران
گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران با همکاری انجمن زرتشتیان تهران، پرونده ۲۲ تن از نامزدهایی که برای انتخابات هیات‌مدیره گردش ۴۵، تا تاریخ ۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ نام‌نویسی کرده‌اند، در اختیار هیات نظارت بر انتخابات قرار گرفت.
برای رسیدن به حداقل تعدادی که بتوان انتخابات گردش ۴۵ را برگزار کرد، ضروری است تا حداقل ۶ تن دیگر همت کرده و نام‌نویسی کنند.
نام‌نویسی از بامداد امروز شنبه سروش ایزد و دی‌ماه (۱۴۰۰/۱۰/۱۱) در دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران، آغاز شده است.
در انتظار همت والای همکیشان گرامی برای کمک به بالندگی بیشتر جامعه زرتشتی و انجمن هستیم.
همازور بیم

اسفندیار خسروی (رییس)، بابک سلامتی (نایب رییس)، مهناز فیروزمند (دبیر)، بهروز جمشیدیان (دبیر) و مهرداد پوررستمی (ناظر) هیات‌رییسه مجمع و هیات‌نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره گردش 45 زرتشتیان تهران هستند که در مجمع همگانی بطور فوق‌العاده انجمن در نوبت دوم، آدینه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ با اکثریت آرا انتخاب شدند. انتخابات هیات‌مدیره‌ی گردش 45 انجمن زرتشتیان تهران، پس از گذشت دو هفته تنفس آدینه 24 دی‌ماه برگزار می‌شود.

شرایط نامزدهای هیات‌مدیره انجمن برپایه‌ی ماده ۱۳ اساس‌نامه انجمن زرتشتیان تهران:
انتخاب شوندگان بایسته است دارای شرایط زیر باشد:

۱_ از پدر و مادر زرتشتی متولد و استوار به آیین و سنن زرتشتی بوده و به شکست آنها مشهور نباشند.
۲_ از حقوق اجتماعی محروم نگردیده و وابسته به نهادهای ضد میهنی و ضد انقلاب نباشد.
۳ _ سی سال تمام داشته و ساکن تهران باشند.
۴ _ کارت شناسایی از انجمن زرتشتیان تهران داشته باشند.
۵ _ از حقوق بگیران – مستاجرین املاک انجمن و اعضا هیات نظارت بر انتخابات (در آن زمان) نباشند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. هیات رییسه مجمع کنونی یاداوری میکنم، دستکم بارهای گذشته هر یک از افرادی که تقاضای ادامه گردش را داشتند علنی از برنامه هاشون گفتند از علت ماندگاری گفتند و افراد برحسب گفته ها در مجمع (نه فقط گفته ها و رایزنی بیرون از مجمع) رای دادند. می بایست افراد هر یک می آمدند از برنامه هاشون می گفتند و هر یک جداگانه به رای گذاشته می شدند. 22 نفر (بماند که در گزارش قبلی نوشتید 23 نفر) نام نویسی کردند. برای 6 نفر که به حد نصاب برسه بیش از 11 نفر را مشمول بند 1 اساسنامه کردید

  2. تبصره 1 بند 11 میگه «مگراینکه در آخرین مجمع همگانی گردش انجمن با پیشنهاد هیات‌ رییسه‌ی مجمع همگانی انتخاب مجدد آن فرد یا افراد پیشنهاد شده را برای تامین نظر خاص مفید بداند و تجدید انتخاب آنان را بلامانع دانسته به صلاح جامعه تشخیص و مراتب را تصویب و تایید نماید.». اساسنامه اشاره می کند به (افراد پیشنهاد شده و برای اهداف خاص مفید بداند). حال پرسش از هیات رییسه مجمع آیا افراد پیشنهاد شده را می شناسید؟ آیا از اهداف و برنامه خاص آنان مطلع هستید؟ آیا در مجمع این فرصت را به معرفی آنان دادید؟

  3. آیا این مصوبه تبصره در جلسه مجمع قانونی است؟ برداشتن این تبصره یعنی تغییر اساسنامه. تغییر لسلسنامه شرایط و مجمع خاص خود را می‌طلبد.

  4. هرچند که آقا یا خانم آشنا احتمالا به قول رییس انجمن از پهلوانان پشت کیبرد نشین هستند ولی به نظرم به نکته جالبی اشاره کردند که به ذهن من نرسید و ممکن است خیلیها دقت نکرده باشند. آیا واقعا برای 6 نفر چنین مصوبه ای از مجمع گرفته شد؟ اگر گردش 44 عدد واقعی ثبت نام کننده ها را پیش از مجمع اعلام کرده بود و رییس به گردن هیات نظارت نمی انداخت چنین می شد؟ الان هم آیا این 22 نفر بدون احتساب هیات مدیره فعلی است یا آنها بالاخره رخصت دادند؟ به هرحال خوشحالم که آقای بابک سلامتی قبول زحمت کردند و در هیات نظارت هستند و از طرفی حتما در جریان نظرات همکیشان که در سایت امرداد چاپ می شود قرار می گیرند. خواهش می کنم پاسخ دهند و روشنگری کنند. یادآوری می کنم که آقای اسفندیار خسروی در روز مجمع اعلام کردند هر سوالی بود از خودشان یا اعضای دیگر پرسیده شود و حتما پاسخ داده خواهد شد.

  5. حال که روند اجرایی انتخابات به عهده هیات برگزار کننده هست درباره انتخابات الکترونیک نیز تصمیم گیری بفرمایید آنگونه که دکتر میزانیان در گزارشی که روی سایت امرداد گذاشتید مراحل برگزاری الکترونیک را تشریج کرده بودند گویا طرح الکترونیک ایشان آزمون هم پس داده. در شیوه برگزاری انتخابات نواوری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04