لوگو امرداد

برگزیدگان نخستین جشنواره‌‌ی شعر شاهنامه معرفی شدند

jashnvaresherبرگزیدگان نخستین جشنواره‌ی شعر شاهنامه از سوی گروه داوران این جشنواره معرفی شدند.

پس از فراخوان جشنواره‌ی شعر شاهنامه که از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان، باشگاه نقالان، انجمن شاهنامه‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی دانشجویان ایران با آرمان پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی، ترویج شعرهای در پیوند با شاهنامه و مفاهیم مرتبط با آن، توجه ویژه به شعر پارسی، گردآوری سروده‌های مربوط به شاهنامه و سپاس ویژه از شاعرانی که سال‌ها در شعرهایشان به فردوسی و شاهنامه پرداخته‌اند سروده‌های بسیاری از سراسر ایران به نشانی ایمیل جشنواره فرستاده شد.

داوران این جشنواره استادان قدمعلی سرامی، علیرضا شجاع‌پور و هما ارژنگی پس از بررسی و گفت‌وگو پیرامون آثار فرستاده شده سه سروده را به عنوان سه شعر نخست برگزیده و سه اثر را شایسته تقدیر دانستند.

برپایه‌ی اعلام دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی شعر شاهنامه علی اکبر نقی‌پور از کرمانشاه جایگاه نخست، ابراهیم ایزدی‌دستگری از چهارمحال بختیاری جایگاه دوم و علی فردوسی از اصفهان جایگاه سوم جشنواره‌ی شعر شاهنامه را به دست آوردند. منصور لطفی هروی از مشهد،  محمدحسین نجفی از تهران و رسول شریفی از گیلان  برای آثار خود شایسته تقدیر دانسته شدند .

همچنین از آثار فرستاده شده سروده‌هایی برگزیده و مورد تایید هیات داوران قرار گرفت که در کتاب شعر شاهنامه به چاپ خواهد رسید و نام شاعرانی که سروده‌هایشان در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید به زودی اعلام خواهد شد.

آیین پایانی جشنواره‌ی شعر شاهنامه در مهرماه در تهران با باشندگی داوران و استادان زبان و ادب پارسی همراه با تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد .گفتنی است جشنواره‌ی شعر شاهنامه هر دو سال یک بار با بنیان‌گذاری و دبیری کورش جوادی برگزار می‌شود و آثار برگزیده آن در کتابی با عنوان کتاب شعر شاهنامه به چاپ خواهد رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. سلام و درود. کاش نمونه‌ای از سروده های گرامیان برگزیده را در این وبگاه در دسترس می گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04