لوگو امرداد
انجمن زرتشتیان تهران در نشست دهم تصویب کرد

خبرنگار مجاز به ضبط صدا است

انجمن زرتشتیان تهران تبصره‌ای برای حضور خبرنگاران را تصویب کردهیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نشست دهم تبصره‌ای را به آیین‌نامه‌ی داخلی افزود مبنی بر این که خبرنگار مجاز به ضبط صدا است.

رامین خسروی، فرنشین روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران در گفت‌وگو با امرداد از تصویب تبصره‌ای برای مجوز ضبط صدا به خبرنگاران در نشست‌های هفتگی انجمن خبر داد و گفت: در نشست دهم با پیشنهاد هیات‌مدیره تبصره‌ای با این عنوان که «خبرنگاران با معرفی‌‍‌نامه از خبرگزاری مربوطه و با تایید کمیسیون روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران، مجاز به ضبط صدا هستند.»، به بخش نخست بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی افزوده شد.

پیشتر، در نشست نهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران عبارت «شرکت‌کنندگانِ در جلسه، اجازه‌ی ضبط صدا را در طول جلسه ندارد و نبایستی موجب اختلال و بی‌نظمی در جلسه شوند» که بخشی از بند 27 آیین‌نامه‌ی داخلی بود با اکثریت آرا، تصویب شد.

گزارش روابط‌عمومی از نشست دهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران را به دنبال می‌خوانید:

«دهمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران، در روز دوشنبه، 16 اردیبهشت ماه (سروش ایزد)، به ریاست انجمن برگزار شد. در این نشست،

1. تمام صورت حساب‌های پرداختی مصوب شده درکمیسیون مالی، به تصویب اعضای هیات مدیره رسید.

2. پیشنهاد کمیسیون موقوفات برای افزایش اجاره بهای 5 واحد مسکونی متعلق به انجمن زرتشتیان تهران، که در اختیار همکیشان است، تصویب شد.

3. کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی گزارش دادکه در نشست هفتگی خود از سازمان زنان زرتشتی تهران، بنیاد خیریه سیروس یگانگی و انجمن خیریه درمانی دعوت کرده است تا در تعیین راهکار و تدوین آیین نامه‌ی مشترک و موثر برای شناسایی افراد تحت پوشش حمایتی، با انجمن همفکری کنند. در هفته‌های آینده این نشست ها با سایر نهادهای مرتبط ادامه خواهد داشت.

4. مصوب شد کمیسیون خدمات، همکیشانی که تمایل و توانایی همکاری با انجمن برای سرپرستی و اداره ی سالن‌های خسروی و ایرج را دارند، طی فراخوانی، مشخص و ارزیابی کند. به این ترتیب، فرصت و شرایط برابر برای تمام همکیشان برای داشتن این مسوولیت فراهم خواهد آمد. این اقدام، روندی مرسوم و منطقی در سازمان ها و نهادهای مشابه است.

5، جلسه پرسش و پاسخ به دعوت کمیسیون آموزش، جوانان و اشتغال، پنجشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه با حضور مسوولان دبیرستان فیروزبهرام و اولیای دانش آموزان برگزار خواهد شد و حضور تمام همکیشان آزاد است. بی‌شک برگزاری چنین جلساتی به همت هموندان کمیسیون آموزش ،گامی مثبت و موثر برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش آموزشگاه های زرتشتیان خواهد بود.

6. هریک از کمیسیون‌های انجمن، ریز برنامه‌ها و بودجه‌ی پیش‌بینی شده خود برای خوردادماه را تا پایان هفته سوم اردیبهشت‌ماه تقدیم کمیسیون برنامه، بودجه و نظارت راهبردی خواهد کرد. ارایه‌ی آن در واقع شروع برنامه‌ریزی کوتاه مدت کمیسیون‌ها به طور همزمان و با فرمت یکسان است. این مهم در ماه های آینده مستمر خواهد بودکه به تدریج برنامه های میان مدت و بلند مدت نیز به آن اضافه خواهد شد.

7. بحث در مورد موقوفه‌ی ارباب رستم گیو و انتخاب و معرفی سه تن نماینده از طرف انجمن و مسایل حقوقیِ مرتبط با آن صورت گرفت. هموندان انجمن در نشست هفته آینده، پیشنهادها و طرح‌های خود در این باب را ارایه خواهند داد.

8. بررسی بندهای آیین‌ نامه داخلی که در نشست های قبلی شروع شده بود، ادامه یافت. پس از نهایی شدن آیین نامه و تصویب آن، در اختیار هم کیشان قرار خواهد گرفت.»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. روشمند کردن و قانومندی بسیار خوب است و سپاس از این که اگر درست متوجه شده باشم طبق این خبر تصمیم این است که خبرنگار می تواند با دریافت مجوز صدا را ضبط کند. طبیعتا خبرنگار یا هر فرد دیگری برداشت خود را از صحبت ها انعکاس می دهد. این موضوع با وجود ضبط صوت می تواند دقیق تر باشد. اما در هر صورت خبرنگار هم مانند هر فرد دیگری می تواند برداشت اشتباهی داشته باشد! و باید مسئولیت آن را بپذیرد و آن را اصلاح کند یا فرد مدعی توضیح خود را برای سایت نشر کننده بفرستد تا نظر دیگر هم انعکاس یابد. چه ضبط صدا صورت بگیرد یا نه هر کسی می تواند در برداشت خود متفاوت باشد ( اشتباه کند). از سوی دیگر هر فردی باید مسئولیت صحبتی را که کرده بپذیرد. این که فردی از ضبط صدا خاطره خوبی ندارد احتمالا موضوعی است که خودش باید ببیند نقش ضبط صدا در آن خاطره اش چه بوده است!؟ اما ممنوعیت ضبط صدا به طور مخفیانه یا بدون آگاهی افراد یا حتی بدون مجوز اگر در آیین نامه آورده شود مشکلی ندارد.

  2. با درود همیشه تو گزارشها امده افزایش اجاره بها واحدهای مسکونی هیچ وقت نشنیدیم تعمیر بازساز واحدهای مسکونی ایا این ساختمانها فرسوده ویا هیچوقت نیاز به تعمیر و بازسازی ندارند یا انجمن ان را بر عهده مساجرین گذاشته. واز انجمن محترم در خواست پیگیری موضوع موقوفه ارباب رستم گیو واطلاع رسانی دقیق ان توسط تارنمای امرداد را داریم

  3. به نظر می‌رسد در جمله «خبرنگاران با معرفی‌‍‌نامه از خبرگزاری مربوطه و با تایید کمیسیون روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران، مجاز به ضبط صدا هستند» قسمت «تایید کمیسیون روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران» قابل تفسیر است و نیاز به آیین نامه جداگانه دارد. مثلاً آیا ممکن است روز قبل از جلسه انجمن در یک موضوع حساس به خبرنگار ابلاغ کرد «شما فاقد صلاحیت ضبط صدا هستید و کمیسیون روابط عمومی از این پس شما را تأیید نمی کند» و از عمل‌کرد همیشگی وی جلوگیری کرد؟ احتمالاً مناسبتر خواهد بود که آنچه برای علنی بودن طراحی شده است و در مورد ضبط شدن یا نشدن آن تصمیم گیری می شود، به گونه‌ای خارج از اراده موضوعی باشد، که شفافیت آن لازم شده است؛ همانگونه که مثلاً هیات مدیره به موجب اساسنامه ای که تحت کنترل خودش نیست، جلسات را علنی برگزار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09