لوگو امرداد
کاشت درخت برخاسته از فرهنگ ایرانی

درختکاری «امرداد»؛ یادبود درگذشتگان و بزرگان

آیین درختکاری امرداد، زنده‌نگاه‌داشتن یاد درگذشتگان و بزرگانششمین آیین درختکاری یادبود با کاشت 45 درخت سروناز از سوی هفته‌نامه‌ی فرهنگی امرداد برگزار می‌شود.

آیین درختکاری امرداد، پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی در بوستان لاله از ساعت 10 بامداد آغاز می‌شود.

هر ساله این آیین که برخاسته از فرهنگ ایرانی است، به یاد درگذشتگان و یادبود بزرگان هازمان با باشندگی شماری از دوستداران این آیین فرهنگی، برگزار می‌شود. تاکنون در بوستان‌های لاله، مریم و شهرک والفجر در خیابان شیخ‌بهایی آیین درختکاری«امرداد» انجام شده است.

بسیاری از ما در هنگام درگذشت روانشادی، برای ابراز همدردی با خانواده آن روانشاد تاج گلی را به آیین پرسه او آورده‌ایم. اما می‌دانیم که این گل‌های زیبا، تنها چند روز شاداب می‌مانند و سپس دور ریخته می‌شوند. اما هفته‌‌نامه امرداد، به عنوان یک نشریه فرهنگی زرتشتی روشی را اندیشیده و به اجرا درآورده است که در آن می‌توان با پرداخت هزینه، یک درخت به یاد آن روانشاد در تهران کاشت. دوستداران همازوری در این آیین می‌توانند جایگزین تاج گل در آیین خاکسپاری و پرسه، به یاد درگذشتگان خود و یادبود بزرگان هازمان درخت سرو دهش کنند.
امرداد،ساعت 10 بامداد 5 اردیبهشت در کنار ورودی پارک لاله در خیابان کارگر جنب موزه‌ی هنرهای معاصر چشم‌به راه دوستان است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. سلام برای ما مایه سربلندیه چنین رسم زیبایی از نیاکانمون داریم باعث افتخار من هست چنین چیزی راببینم من هم به نیت دختری سالم که یزدان پاک به ما عنایت کرده قصد اهدا ۵نهال راداریم البته نه در تهران، درمنطقه ای دیگر ،اینبار حاضر نشدیم حیوانی را قربانی کنیم وخونش رابریزیم بلکه با کاشت ۵نهال قصد داریم تشکر از پروردگارمان کنیم ،امیدوارم فرهنگ کاشت نهال در سراسر ایران همگیر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09