لوگو امرداد

شورای حل اختلاف زرتشتیان در استان کرمان راه‌اندازی شد

چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان گشایش یافت.

چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان راه اندازی و احکام رییس و اعضای این شورا از سوی رییس کل دادگستری استان کرمان به آنها واگذار شد. مراسم با حضور نمایندگان دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان کرمان به همراه اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس و هموندان انجمن زرتشتیان کرمان و بزرگان جامعه زرتشتی کرمان در روز یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه 1401 خورشیدی برگزار شد.
اعضای شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان سیروس نیکبخش، فرشید دولت‌زاده و خداداد کاویانی هستند و محل دفتر شورای حل اختلاف در قسمت جنوبی محوطه آتشکده زرتشتیان کرمان است.
در آغاز اعضای شورا در جلسه‌ای در دادگستری کل استان کرمان در حضور  یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس سوگند یاد کردند و حکم ابلاغیه عضویت در شورا را دریافت کردند. سپس به همراه عباس تقی‌زاده مدیر کل شوراهای حل اختلاف استان کرمان و هیات همراه ایشان به آتشکده آمدند و شورای حل اختلاف زرتشتیان را افتتاح کردند. سپس موبد فرهنگ فلاحتی و دکتر آرش ضیاتبری توضیحاتی در مورد آتشکده و موزه مردم شناسی زرتشتیان به باشندگان دادند.

برپایه‌ی گزارش روابط عمومی شوراهای کرمان: رییس کل سابق دادگستری استان کرمان در این آئین با اشاره اینکه همه ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در کمال آسایش و آرامش، همزیستی بسیار خوبی داریم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد به موضوع اقلیت های مذهبی توجه ویژه ای داشته است.
یدالله موحد با اشاره به راه‌اندازی شعبه حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان، عنوان کرد: حل فصل دعاوی و اختلافات خارج از سیستم قضایی بسیار ارزشمند است و اثرات مثبت فراوانی از جمله در زمینه کاهش مراجعات به دادگستری، کاهش هزینه ها برای اصحاب دعوا، سرعت در دادرسی ها و … دارد.
وی خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان زمینه ای را فراهم می آورد که تصمیمات عادلانه تری موافق با آداب، رسوم فرهنگ و مسائل اختصاصی این قشر در مسیر حل و فصل اختلافات اتخاذ شود و این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.
موحد، همکاری معتمدان و متنفذین جامعه زرتشتیان با دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف را مورد تقدیر قرار داد و تاکید کرد: راه اندازی شورای حل اختلاف زرتشتیان اقدامی گران‌بها و ارزشمند است و صرف نظر از تعداد پرونده ها، پیام مثبتی برای جامعه دارد.
وی از همکاری معتمدین و متنفذین جامعه زرتشتی در شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان تقدیر کرد و ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی ما مسوولیت‌ها امانت هستند و انسان باید امانت‌دار خوبی باشد و از عهده امانتی که به او سپرده شده به خوبی برآید.
وی تصریح کرد: امانت‌داری در شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان در تحقق و اجرای عدالت، حسن رفتار با مراجعان و حل اختلافات بدون نیاز به مداخلات قضایی نمود می‌یابد.
نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری‌ها و حمایت‌های رییس کل دادگستری استان و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان تقدیر کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های عدالت، در حوزه حقوقی و قضایی است که از نیازهای انسان امروزی به شمار می رود و تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان نیز در همین راستا انجام می‌شود.
اسفندیار اختیاری افزود: چهارمین شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان پس از استان های یزد، شیراز و تهران در کرمان به عنوان یکی از استان‌های مهم زرتشتی‌نشین راه‌اندازی شده است.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی از سال گذشته، انجمن زرتشتیان برای راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف پیگیری کرده است، تاکید کرد: این شورا از فردا 26 اردیبشهت ماه کار خود را در کرمان آغاز کرده و اقدامات اداری لازم نیز به منظور فعالیت هر چه بهتر این شورا انجام می‌شود.
مهدی تقی زاده افزود: دوره کارورزی نیز برای اعضای این شورا برگزار می‌شود.

در این آیین، احکام انتصاب رییس و اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان به آنها اهدا شد.

4 18

5 17

9 12

10 15

6 18

8 16

15 13

16 12

7 16

14 12

12 14

13 13

22 10

21 9

20 10

19 10

18 11

23 6

35 3

24 6

25 6

26 4

30 6

27 5

28 6

32 6

33 4

36 4

29 5

1 17

2 16

3 18

4 20

5 19

فرتورها از آریابرزن غیبی و روابط عمومی شوراهای کرمان است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود. آیا بانوی شایسته ای در کرمان نیست که در هیات حل اختلاف زرتشتیان کرمان مشارکت داده شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-27