لوگو امرداد
با برنامه‌ریزی بانوان زرتشتی خرمشاه برگزار شد

آیین گهنبارخوانی و جشن زادروز استاد خنجری در «بَر مهر تَش» یزد

آیین گهنبارخوانی با آرزوی تندرستی برای همه‌ی کودکان ایران‌زمین و جهان و یادواره زنده یاد استاد خداداد خنجری با برنامه‌ریزی  و هماهنگی بانوان زرتشتی خرمشاهی در “بر مهر تش”  برگزار شد.

گروهی از خانواده‌های زرتشتی به همراه کودکان با فراخوان بانوان خرمشاهی در میزد مینوی آیین گهنبارخوانی و جشن زادروز زنده‌یاد استاد خداداد خنجری گردهم آمدند. این برنامه از ساعت ۹ بامداد با برگزاری آیین گهنبارخوانی تندرستی برای همه‌ی کودکان جهان در «بر مهر تش، در مهر کهن» آغاز شد.

ساعت ۱۰  بامداد،، جشن زادروز بهشتی‌روان خداداد خنجری، استاد بزرگ هازمان زرتشتی برگزار شد. در ادامه گوهرناز پشوتنی، از فلسفه‌ی آیین گهنبار سخن گفت و زندگی استاد خنجری را داستان‌ گونه برای کودکان بازگو کرد. در این میزد مینوی، کودکان تجربه‌ی شادی‌بخشی را از فلسفه‌ی دین و زندگی انسان‌های نیک به یاد سپردند.

استاد خداداد هوشنگ خنجری از بنیان‌گذاران و کوشندگان «انجمن دینی زرتشتیان» بود که در سال‌های نخستین دهه‌ی شصت، در یزد پایه‌گذاری شد. زنده‌یاد خنجری سالیان دراز از سخنرانان ثابت‌قدم آیین‌ها و مراسم‌های گوناگون زرتشتیان بود. شور و شیفتگی آن بهشتی‌روان در گسترش راستی و فرهنگ زرتشتی و بالندگی ارزش‌های انسانی، او را به جایگاه مشاوری امین و یاوری فروتن و راهنمایی به‌اندیش برای همکیشان و دیگران رسانده بود.

گزارش تصویری از آیین گهنبارخوانی و جشن زادروز استاد خنجری، در روز ورهرام ایزد به سالمه‌ی 3757 زرتشتی برابر با پنج‌شنبه  14 آذرماه 1398 خورشیدی را در دنباله می‌بینید:

1

1

2

3

4

2

3

5

6

7

8

9

10

فرتورها رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. با بهترین درودها ، یاد و خاطره اش همیشه به نیکی گرامی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30