لوگو امرداد

نشان سازمانی انجمن زرتشتیان یزد طراحی شد

لوگو انجمن زرتشتیان یزدانجمن زرتشتیان یزد در راستای احیای هویت سازمانی و با توجه به اهمیت آن، با طراحی لوگو دارای نشان سازمانی شد.

به گزارش انجمن زرتشتیان یزد، این انجمن از اولین انجمن‌های زرتشتیان است که اقدام به طراحی لوگوی سازمانی نموده است. لوگو بیان بصری یک برند سازمان یا انجمن است و به سازمان یا انجمن کمک می‌کند تا به برجستگی هویت سازمانی دست یابد و تاثیر اولیه خوبی بر جای بگذارد.

نمادهای موجود در لوگوی انجمن زرتشتیان یزد نشان‌دهنده معانی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود:

WhatsApp Image 2022 09 19 at 17.30.38

  • مجمر در لوگو نشان دهنده مجمر آتشکده زرتشتیان یزد است.
  • گلبرگ‌هایی در نماد مشاهده می‌شود که از نمای کنار گل لوتوس است و همچنین نشان آتش داخل مجمر است.
  • هفت گلبرگ موجود در لوگو اشاره به عدد مقدس هفت یا همان هفت امشاسپندان دارد.
  • همچنین فرم کلی لوگو به صورت آتشدان آتشکده‌ها در نظر گرفته شده است

توضیح کلی لوگو:
از آنجا که معمولا در جهان، زرتشتیان را به ایران و در ایران به یزد می‌شناسند و در یزد نیز پرچم و مهمترین شاخصه شناسایی زرتشتیان، آتشکده یزد و آتش ورهرام است. بنابراین، این نماد برای لوگوی انجمن از سوی هیات مدیره انجمن برگزیده شد و بر اساس آن و دیگر نشانه‌های مذهبی و ایرانی، این طراحی انجام گرفت. با این حال، دوران طراحی گرافیک متمرکز بر چاپ گذشته است. اکنون، فناوری فرصت‌های شگفت‌انگیزی را باز کرده است و به عنوان یک انجمن به‌روز، باید از این چشم‌اندازها استفاده کرد. از این رو انجمن زرتشتیان یزد نیز انیمیشنی تحت عنوان «لوگو موشن» طراحی کرده است. بسته به هدف انجمن زرتشتیان یزد، این انیمیشن حرکات ساده و نمایش ویدیویی کوتاه از لوگو است و این لوگو موشن فراتر از یک تاکتیک جلب توجه است و در ویدیو های آتی انجمن زرتشتیان یزد این لوگو موشن استفاده خواهد شد. «لوگو موشن» انجمن زرتشتیان یزد را در ادامه می‌بینیم:

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. با سپاس از ایجاد و طراحی نشان که شاید یکی از اولین قدم ها برای ایجاد ساختار اداری بهتر برای انجمن ها است. امیدوار باید بود که قدم های بعدی نیز از جمله طراحی یک تارنما که مشخص کنند نوع خدماتی که اعضا و غیراعضا می توانند از انجمن دریافت کنند و نیز ساختار اداری روشمندی نیز تعریف و ارائه شود.

  2. شادباش برای این ابتکار عمل و دوراندیشی. درباره نماد همه گونه اطلاعات دادید به جز رنگ بندی. در پوستر لوگو مشکی هست. در لوگوموشن ابتدا آبی بعد سبز و زرد امیدوارم رنگ بندی سبز و زرد طراحی شده باشد بسیار نیکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07