لوگو امرداد

گرامیداشت زادروز اشو زرتشت در یزد

آیین بزرگداشت زادروز اشو زرتشت و برگزیده‌شدن به پیامبری آن یگانه پیام‌آور آریایی به کوشش انجمن زرتشتیان یزد با همکاری سازمان جوانان زرتشتی یزد برگزار شد.

گروه پرشماری از زرتشتیان به فرخندگی زادروز اشو زرتشت در روز ششم فروردین ۱۴۰۲ برابر با خورداد امشاسپند و فروردين ماه ۳۷۶۱ زرتشتی، ساعت ۱۲ در سالن ورزشی یگانگی گردهم آمدند. در آغاز مهنام خسرویانی همراه با خوش‌آمدگویی، جشن نوروز را شادباش گفت. در ادامه سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد نیز با شادباش نوروز و زادروز اشو زرتشت، سخنانی پیرامون اندیشه جهان شمول اشوزرتشت بیان داشت و همچنین خواستار به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزش شد تا نسل جدید با آن آشنا شود و در حفظ آن کوشا باشند. در ادامه موبدان رستم کاووسیان‌زاده و خدامراد گنجی آیین جشن‌خوانی را به‌جا آوردند. در ادامه موبد کاووسیان‌زاده پیام شادباش موبد دکتر مهربان پولادی، فرنشین انجمن موبدان تهران را به مناسبت نوروز و خجسته زادروز اشو زرتشت خواند.
در پایان از مهمانان با لُرک و ناهار پذیرایی انجام شد. لُرک این آیین از نیک‌اندیشی سرور رستمیان به نامگانه همسرشان روانشاد شهریار خدایاری فراهم آمده بود.

1 48 2 44 3 47 4 48 5 43 6 45 7 44 8 46 9 42فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. سالروز زایش و به پیغمبری رسیدن اشوزرتشت اسپنتمان بر همه ی زرتشتیان فرخنده باد.

  2. جشن زایش اشو زرتشت فرخنده باد .از زحمات فراوان جوانان زرتشتی و انجمن یزد سپاسگزارم. تنها یک نکته که شاید همه زحمات را زیر پرسش ببرد . جایگاه زمان و ارزش همکیشان که بیش از یک ساعت بدون هیچگونه برنامه در سالن منتظر شروع برنامه بودند کجاست ؟؟
    ریاست گرامی انجمن خود با یکساعت تاخیر و موبد گرامی به سبب شرکت در مراسمی دیگر در تفت با ۹۰ دقیقه تاخیر وارد و جشنی که بسیار ارزشمند می‌باشد را با ناراحتی و دلخوری همکیشان آغاز میکنند .آیا در شهر موبدان تنها یک دستور اجازه و امکان خواندن جشن مراسم زایش را دارد ؟ خواهشمندم برای همکیشان و وقت ایشان و خودتان ارزش قایل شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-21