لوگو امرداد

گلرخ مهری، جانباز زرتشتی درگذشت

photo 2023 04 20 18 12 39 1گلرخ رستم مهری، عروس روان‌شاد موبد رستم شهزادی، همسر جانباخته مهندس داریوش شهزادی، پس از 42 سال شکیبایی، سی‌اُم فروردین‌ماه 1402 دیده فروبست.

آیین خاکسپاری شادروان گلرخ مهری، ساعت 10 بامداد آدینه یکم اردیبهشت ماه 1402 در قصرفیروزه آرامگاه زرتشتیان تهران برگزار می‌شود.

گلرخ مهری فرزند فیروزه و رستم، زاده 1327 در آبادان بود شوربختانه در رویداد ناجوانمردانه‌ی انفجار پمپ بنزین جنب فروشگاه کوروش در تهران، پاییز سال 1360 به سختی مجروح و از نیمه‌ی بدن فلج شد. همسر خود را نیز از دست داد و مهندس داریوش شهزادی به جانسپاران راه میهن پیوست. داريوش شهزادی فرزند موبد موبدان رستم شهزادی و مهربانو لهراسب در سال 1328 زاده شد وی مهندس ارشد رشته‌ی الكترونيک بود و در سازمان صدا و سيما مشغول بود. رامتین، یگانه فرزند آنان در آن زمان یک سال و هفت ماهه بود خوشبختانه سالم ماند. رامتین دارای همسر به نام آتوسا شاهمردانی و دو فرزند دختر به نام‌های آناهیتا و آتریا است.
روانشاد گلرخ مهری، این بانوی از خودگذشته، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی مترجمی انگلیسی بود و به‌عنوان ارزیاب صداوسیما در بخش برون‌مرز خدمت کرد. توليد فيلم‌های هنری و ارتباطات از جمله فعاليت‌های گلرخ مهری در صدا و سيما است. افزون بر زبان‌های انگلیسی و فرانسه که در جوانی آموخته بود، زبان اسپرانتو را هم یاد گرفت. وی تا همین سال‌ها به ترجمه‌ی کتاب‌ها و متون انگلیسی ادامه داده است.

«امرداد» درگذشت آن انوشه‌روان را به خانواده و جامعه زرتشتی آرامش‌باد گفته، شکیبایی و دیرزیوی بازماندگان را از اهورای هروسپ‌توان خواستار است. روانش به جای نیکان و نیک کرداران باد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. روح درگذشتگان شاد باشد، روح بانو گلرخ مهری شاد باشد. یادش گرامی باد.

  2. روانش شاد 🌿🌿
    چه سرگذشت و سرنوشتی داشتند! و چه پایداری و تلاشی.

  3. آرامش باد به تنها فرزند و تنها پسرشان. امیدوارم دارای فرزند یا فرزندان پسر هم بشوند. خوب و تندرست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04