لوگو امرداد
ابنیه واگذار نمی‌شوند، اجاره داده می‌شوند:

وزیر میراث فرهنگی واگذاری سازه‌های تاریخی را تکذیب کرد

zarghamiانتشار خبرهایی درباره‌ی واگذاری سازه‌های تاریخی به بخش خصوصی این روزها و بیش از پیش دل‌نگرانی مردم و دوستداران میراث فرهنگی را در پی داشته است. اکنون وزیر میراث فرهنگی با تکذیب واگذاری از این مساله به عنوان اجاره‌ی قراردادی مدت‌دار یاد کرده است.

سیدعزت‌الله ضرغامی، واگذاری سازه‌های تاریخی به بخش خصوصی را تکذیب کرد و گفت: «این ابنیه‌ها تنها به صورت قراداد مدت‌دار به اجاره سرمایه گذار درمی‌آید».

به گزارش ایلنا و به‌گفته‌ی اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،  ضرغامی روز چهارشنبه در حاشیه‌ی نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: «مساله واگذاری برخی ابنیه تاریخی به هیچ وجه مطرح نیست و تکذیب می‌کنم. بلکه همکاری بخش خصوصی برای مرمت، نگهداری، مدیریت و استفاده بهینه از برخی ابنیه تاریخی مطرح بوده و این موضوع کاملا از طرف ما حساب شده است و یکی از اقدامات خوب دولت مردمی است که با قوت ادامه می‌یابد».

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: «اعتبارات نگهداری بسیاری از بناهای تاریخی در حدی نیست که حتی مرمت و مدیریت شوند. بنابراین با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم. این همکاری اتفاق بسیار خوبی است برای رویکرد مصادیق دولت مردمی و براساس مزایده‌هایی است که صورت می‌گیرد».

ضرغامی گفت: «برنامه‌هایی که در آینده برای کاربری آن ابنیه مورد تایید ما قرار می‌گیرد، به صورت مدت دار با پرداخت حق اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار و طرف قرارداد درمی‌آید و به هیچ وجه بحث مربوط به واگذاری آن‌ها صحت ندارد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19