انجمن زرتشتیان یزد یاد ارباب فریدون زرتشتی را گرامی داشت

انجمن زرتشتیان یزد آیین بیست‌وسومین سالگرد درگذشت شادروان ارباب فریدون زرتشتی را برگزار کرد.
بیست و سومین سالگرد درگذشت روانشاد ارباب شاه فریدون بهمن زرتشتی در روز شنبه، اردیبهشت امشاسپند و آذرماه برابر با ۲۷ آبان ١۴۰۲ در فضای باز انجمن زرتشتیان یزد برگزار شد. اوستاخوانی آیین را موبد رستم کاووسیان‌زاده بردوش داشت. در این آیین شماری از هموندان هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان یزد باشنده بودند. در کنار بی‌شمار دهش‌ها و نیکوکاری‌هایی که از زنده‌یاد موبد فریدون زرتشتی به یادگار مانده، ساختمان انجمن زرتشتیان یزد نیز در سال ۱۳۵۵ از سوی ارباب فریدون زرتشتی برای بهره‌برداری هیات‌مدیره و کادر اداری انجمن زرتشتیان یزد پیش‌کش شده است.
ارباب فریدون زرتشتی نام نیکی که همچنان زنده است. دهشمندی که یادمان‌های نیک او و برادرش، شادروان ارباب مهربان زرتشتی، را همچنان می‌توان در مجموعه پرورشگاه مارکار یزد، سرای سالمندان زرتشتی تهران، خانه‌ی زرتشتیان در اصفهان و دبیرستان‌های پسرانه‌ی زرتشتی تهران دید. تالار مرکز برادران زرتشتی در لندن و تالار نیایش مرکز زرتشتیان در هیوستون آمریکا از دیگر کارهای نیک این دو دهشمند در ورای مرزهای میهن است. ارباب شافریدون بهمن زرتشتی زاده‌ی ۲۸ امرداد ۱۲۸۱ در یزد، ۲۷ آبا‌ن‌ماه ۱۳۷۹ خورشیدی دور از زادگاهش در آمریکا درگذشت. اما به شوند مهر و دل‌بستگی آن روان‌شاد به میهن خود، پیکر او در خاک ایران و در قصر فیروزه‌ آرامگاه زرتشتیان تهران، به خاک سپرده شد.

فرتورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *