لوگو امرداد
در نشست 47 انجمن زرتشتیان تهران

دو مصوبه برای ساختمان کیخسرو کیخسروی

photo 2023 09 28 12 27 32 e1695891583418برای تکمیل ساختمان کیخسروی دو مصوبه را کمیسیون موقوفات و مالی ارایه دادند که تصویب دومی شرط تصویب مصوبه نخستین بود و اجرای آن نیاز به تصویب هردو مصوبه داشت که اگر یکی از آن دو تصویب نمی‌شد دیگری هم قابل‌اجرا نبود بنابراین مصوبه دوم، نخست مطرح شد.

چگونگی اجاره ساختمان کیخسروی

*مقرر گردید ساختمان کیخسروی پس از طی مراحلی که گفته خواهد شد به شکل یکجا و یا تک‌واحدی به مستاجران احتمالی با اولویت اخذ حداکثر مبلغ ودیعه به ازای هر واحد به مزایده گذاشته شود و این مزایده لزوما در روزنامه درج نخواهد شد و تکمیل هر واحد با استفاده از پیش‌پرداخت این ودیعه‌ها انجام می‌شود.

افشین نمیرانیان: ظرف سه ماه 25 میلیارد ریال به پروژه ساخت ساختمان کیخسروی تزریق شود که برابر برآورد انجام‌شده پس از تزریق این پول، ساختمان به مرحله‌ای می‌رسد که می‌توانیم دنبال مستاجر بگردیم. درنتیجه بخش اول توسط کمیسیون موقوفات و مالی آماده‌شده و در این قسمت بیان‌شده است که پول در چه بازه‌ی زمانی و برای چه چیزهای تزریق شود. قسمت دوم این است که پس از تزریق، قرارداد اجاره چگونه است که دو نوع انتخاب داریم یا به شکل یکجا و یا تک‌واحدی به کسانی که حاضر هستند اجاره کنند و با این فرض که مقدار زیادی پول را به‌عنوان ودیعه به انجمن بدهند تا با این پول بتوانیم منصوبات آنجا را انجام دهیم و ظرف دو و یا سه هفته ساختمان را جمع‌و‌جور کنیم.

شابهرام سیروسی: من پیش‌تر به هیات مدیره گفتم که مخالفم ولی حالا که فکر می‌کنم باید جزو موافقان باشم الآن وضع اجاره مسکن خراب است و جوانان ما در تهیه خانه مشکل‌ دارند و برای مسکن آن‌ها باید کاری کنیم ولی این وضع و حساب‌وکتاب را که می‌بینم متوجه شدم انجمن توانایی ندارد. من موافقم که به زرتشتیان اجاره بدهیم ولی بازهم بگویم با نظر هیات مدیره موافقم.

فرامرز پوررستمی: ما سال آینده کمینه 40 درصد افزایش هزینه خواهیم داشت. هزینه‌هایی که انجمن ناچار به پرداخت می‌شود بالای 40 درصد خواهد شد بنابراین باید برای افزایش درآمد، معادل این فکر کنیم و اگرنه ورشکسته به تقصیریم. پس هر خرجی که در شش ماه آینده بازدهی دارد را باید هزینه کنیم. من با اجاره دادن به این شکل به هم‌کیشان مخالفم چون ما این‌ها را داخل این خانه می‌کنیم و بعد از شش سال که می‌گوییم تخلیه کنند یک تعداد آدم ناتوان مالی که کاری نمی‌توانند انجام دهند را تحویل جامعه می‌دهیم. کمک کردن به جوانان نیازمند خوب است ولی نه با این روش. ما باید کمک‌هزینه مسکن بدهیم چون آن زمان است که می‌فهمند این کمک‌هزینه روزی قطع می‌شود.

شابهرام سیروسی: ما موسسه خیریه هستیم.

خدامراد مزداپور: آقای جویبان پور چهار جواز در گردش 40 گرفت البته کارش درست بود از این چهار جواز سه تا جواز آن اجاره به غیر بود البته این جواز را هم ایشان گرفتند ولی مهردخت کیخسروی واقعا علاقه‌مند بود که به کانون برسد این‌ یکی را به هم‌کیشان اجاره بدهید.

جمشید دارابیان: صحبتی که می‌کنم بر اساس یافته‌های جامعه‌شناسی است. خوش‌نشینی باعث می‌شود که شخص تحرک نداشته و احساس امنیت کند و تلاش نکند و این مختص جامعه ما نیست. آن‌ها زندگی خود را بهبود نمی‌دهند من پیشنهاد می‌کنم به غریبه اجاره بدهیم ولی با پول آن به جوانان کمک کنیم.

کوروش آذرگشاسبی: راهکاری پیدا کنیم که بتوانیم عدالت را تا حدی برقرار کنیم. تعداد خانه‌های انجمن مشخص است نمی‌توانیم همه نیازمندان را پوشش دهیم از درآمد آن به همه نیازمندان کمک کنیم.

افشین نمیرانیان: با فرض اینکه ما به‌جای می‌رسیم که با جذب درصدی از ودیعه‌های خانه استیجاری می‌توانیم کار را تمام کنیم. آنجا 20 واحد داریم اگر مستاجر عادل باشد با گرفتن این درصد، هزینه آماده‌سازی نهایی پوشش داده می‌شود.

فرشاد فرهی‌فر: من متن مصوبه را خواندم و مشکلی ندارد ما نامی از هم‌کیش و غیر هم‌کیش نبردیم گفتیم مستاجر احتمالی، پس متن مشکل ندارد زمانی که ساخته شد فراخوان بزنیم.

ساسان نیکنام: این کار به مرحله‌ای می‌رسد تا برای کسانی که می‌خواهند آن واحدها را بگیرند قابل بازدید باشد. خوشبختانه انشعاب آب و فاضلاب و تایید آتش‌نشانی را گرفتیم.

مهرداد کاویانی: این ساختمان الآن در مرحله‌ای است که بتوان برآورد قیمتی برای تکمیل کامل آن انجام داد؟ آیا نامه‌ی برآورد دارد؟ فردا طوری نشود که این 25 میلیارد ریال را خرج کنند و بعد بگویند به مرحله‌ای که می‌خواستیم نرسیدیم. خواهشی که دارم این است که قیمت تمام‌شده تا مرحله تکمیل مشخص شود و همین ‌که تا آن مرحله‌ای که می‌گویید الآن مستاجر ودیعه می‌خواهد بدهد را هم مشخص کنید تا فردا اینجا نگویند که کم ‌و زیاد شده است.

ساسان نیکنام: اگر قرار است که زیر پرسش برویم که چرا این مبلغ افزایش‌یافته و مثلا 25 میلیارد ریال به دلایلی مانند گرانی شده 50 میلیارد ریال و بخواهیم جوابگو باشیم بهتر است اکنون مبلغ را به چهل میلیارد ریال افزایش دهیم.

افشین نمیرانیان: آن موقع مصوبه تکمیلی می‌گیریم اشکالی ندارد.

مهردخت شهریاری: این‌جوری درست نیست چون اگر اکنون 50 میلیارد ریال شود هرچه دلش بخواهد خرج می‌کند.

افشین نمیرانیان: مقرر گردید ساختمان کیخسروی پس از طی مراحل فوق برای اجاره به‌صورت یکجا و یا تک‌واحدی به مستاجران احتمالی با اولویت اخذ حداکثر ودیعه به ازای هر واحد به مزایده گذارده شود و تکمیل هر واحد با استفاده از این پیش‌پرداخت انجام می‌گیرد و به مناسب‌ترین قیمت واگذار گردد کسانی که موافق هستند اعلام کنند.

مصوبه کلیات چگونگی اجاره ساختمان کیخسروی با رای 11 موافق تصویب شد.

چگونگی پرداخت 25 میلیارد ریال در بازه زمانی اعلام‌شده

* مقرر گردید که مبلغ 25 میلیارد ریال در دوره‌های زمانی زیر جهت انجام امور معین‌شده اختصاص یابد.

1) شش میلیارد ریال جهت نصب در‌های ضد سرقت، در‌های داخلی، در طبقات آسانسور و تکمیل بدنه بلافاصله هزینه شود.

2) شش میلیارد ریال ظرف یک ماه پس ‌از آن جهت پنجره‌های upvc و اجرای خود آسانسور هزینه شود.

3) 10 میلیارد ریال ظرف دو ماه جهت خرید و نصب در‌های پارکینگ ورودی، جک‌ها، کلیه تابلوی برق اعلام حریق، تکمیل نمای شمالی، تکمیل سنگ‌کاری کف و بدنه پارکینگ‌ها و انشعاب برق هزینه شود.

4) سه میلیارد ریال بیشینه ظرف مدت سی روز پس از مرحله سوم جهت اجرای محوطه‌سازی و تکمیل نمای جنوبی هزینه شود

بابک شهریاری: 25 میلیارد ریال به ‌نوعی انرژی اکتیواسیون است ما اکنون با تکه چوبی روبه‌رو هستیم که پتانسیل انرژی دادن را دارد ولی خاموش است برای روشن کردن باید کاری کنیم و انرژی به آن بدهیم تا فروزان شود و این 25 میلیارد ریال همان انرژی اکتیواسیون است که آن را می‌تواند شعله‌ور کند و پس‌ از آن این انرژی را نه ‌تنها پس می‌گیریم بلکه انرژی اضافی هم خواهیم داشت؛ یعنی نه ‌تنها آن 25 میلیارد ریال برمی‌گردد بلکه اضافه هم برمی‌گردد که می‌توان استفاده کرد. در مورد برنامه زمان‌بندی که نوشتیم درواقع این شاخص و راهنمایی است برای کسی که می‌خواهد این ساختمان را بسازد و پیش برود. کمیسیون املاک باید مراقب باشد که با این ترتیب کار را جلو ببرد در غیر این صورت پول خرج می‌شود ولی مشتری که می‌خواهد کار را ببیند به مرحله‌ای نرسیده که بتوانیم وارد معامله شویم. این‌ها شاخص این کار است ما فرض می‌کنیم سنگ پارکینگ تمام شود. سنگ پارکینگ که تنها نیست بلکه ایزوگام و غیره هم وجود دارد. با این وضعیت این  25 میلیارد ریال که خرج شود ما را به مرحله‌ای می‌رساند که در مذاکرات دست بالا را داریم.

مهرداد کاویانی: آیا این ساختمان به‌غیراز این 25 میلیارد ریال، بدهی هم دارد. منظورم این است که چه زمانی تکلیف ساختمان مشخص می‌شود.

بابک شهریاری: 8 میلیارد ریال بابت سنگ بدهی دارد.

فرامرز پوررستمی: بدهکاری به‌گونه‌ای است که آن آدم‌ها به انجمن لطف دارند و مهلت می‌دهند، ولی پول را پس خواهیم داد. یا باید تصمیم بگیریم که انجمن ورشکست شود یا انجمن سر پا باشد که گرفتن این تصمیم سخت است. با این افزایش هزینه‌های انجمن، ما باید طرحی نو پیدا کنیم مشکل 30 سال پیش را باید با راه‌حل امروزی حل کنیم. نکته دیگر اینکه جراحی درد دارد ولی بهبودی هم دارد جراح باید خوب باشد اگر این کار را نکنیم سال دیگر ما این موقع بدهکار مردم هستیم.

با پرداخت مبلغ 25 میلیارد ریال طی دوره‌های زمانی گفته‌شده برای تکمیل ساختمان کیخسروی با رای 12 تن تصویب شد

فرهاد کاویانی گوهری، باشنده: در کمیسیون مالی گفتیم این 25 میلیارد ریال پول را از کجا می‌آورید که می‌خواهید تزریق کنید؟

افشین نمیرانیان: داریم

پرداخت هزینه موسسه سیب سلامت

*کمیسیون آموزشی تصمیم دارد 16 میلیون و 850 هزار ریال به موسسه سیب سلامت از مهرماه 1402 بابت ارزیابی قد، وزن و روانشناسی کودکان به مهدکودک دکتر پرورش پرداخت گردد.

فرشاد فرهی‌فر: هفته گذشته که این افزایش شهریه را آوردیم این هزینه داخل آن بود و ما پیش‌بینی کرده بودیم و اکنون نامه آن آمده است این موسسه قرار است به شکل هفتگی یا دو هفته یک‌بار هرماه به مهد بیاید و بچه‌ها را پایش کند. این موسسه رفتار کودکان را ارزیابی می‌کند و این کار لازم است و هزینه آن ماهیانه 16 میلیون و 850 هزار ریال است که این درون شهریه‌ای که از اولیا گرفته می‌شود دیده‌شده برابر آنچه هفته پیش‌گفته شد فعلا از مهرماه این کار صورت گرفته چون بعد از سال هزینه افزایش می‌یابد. بعدا متوجه می‌شویم که افزایش هزینه چگونه خواهد بود.

 با پرداخت 16 میلیون و 850 هزار ریال به موسسه سیب از مهرماه 1402 بابت ارزیابی قد، وزن و روانشناسی کودکان به مهدکودک دکتر پرورش موافقت شد.

استخدام کارمند برای دفتر فنی

*از بین داوطلبان استخدام برای دفتر فنی جوانی هم‌کیش انتخاب شد که با تایید هیات مدیره کار خود را به مدت سه ماه به شکل آزمایشی شروع می‌کند.

مهردخت شهریاری: داوطلب‌ها چهار تن بودند با همه مصاحبه شد و یکی از آن‌ها مناسب تشخیص داد شد و البته به شکل آزمایشی کارش را شروع خواهد کرد که اگر مورد تایید هیات مدیره نبود برای استخدام مجدد فراخوان می‌دهیم.

کامبیز رستمی: ایشان رزومه دارند؟

مهردخت شهریاری: بله جوانی 21 ساله است و در کردان با پدرش یک ویلا را درست کردند، در کار ساخت ویدیو کلیپ و پخش آن است دیپلم کامپیوتر دارد و پایه حقوق را می‌گیرد.

جمشید دارابیان: من شدیداً مخالف استخدام جوانان در انجمن هستم چون آینده آنان تباه می‌شود باید نیروی بازنشسته باشد.

با استخدام جوان 21 ساله برای دفتر فنی به شکل آزمایشی برای مدت سه ماه موافقت شد.

افزایش قیمت ورودی نور و صدا و فیلم‌بردار

*قیمت ورودی نور و صدا و فیلم‌برداری از تاریخ اول دی‌ماه 1402 تا اطلاع بعدی که حداکثر تا پایان سال جاری خواهد بود به شرح زیر افزایش یافت، گروه فیلم از 550 هزار تومان به یک‌میلیون تومان، نور از 350 هزار تومان به 550 هزار تومان و صدا از 250 هزار تومان به 450 هزار تومان افزایش یابد.

مهردخت شهریاری: ما می‌خواهیم طرحی را ارایه بدهیم که از مردم بابت نور و صدا ورودی بگیریم، البته این طرح هنوز ناپخته است. من بین نور و صدا شک دارم ولی آن مبلغی که 350 هزار تومان بوده است اکنون 550 هزار تومان شده است ولی مبالغ درست است.

کامبیز رستمی: این را انجمن از افراد نور و صدا می‌گیرد یا اینکه از صاحب‌مجلس می‌گیرید؟

مهردخت شهریاری: از نور و صدا می‌گیرد. ما هفته پیش از افراد نور و صدا دعوت کردیم که امروز ساعت 16 اینجا باشند و آقای فرهی‌فر هم از کارش زده بود و آمده بود ولی هیچ‌یک از آن‌ها نیامدند و زمانی که از یکی افراد گروه پرسیدم چرا نیامدید گفتند کار داشتیم.

فرامرز پوررستمی: نخست اینکه ما باید به سمت واقعی کردن هزینه‌ها برویم ، اگر می‌خواهیم به‌جای دیگری کمک کنیم باید برخی هزینه‌ها واقعی شود چون چاره‌ای نداریم. دوم اینکه این گروه‌ها با ما همکاری می‌کنند که البته سپاس‌گزاریم ولی باید احساس کنند که آن‌ها همکار انجمن هستند و انجمن همکار آن‌ها نیست باید دسته‌بندی کنند تا برای همه آن‌ها یک‌دفعه کار پیش نیاید مثلا اگر مراسم کسی را لنگ بگذارند چه می‌شود به نظرم باید محکم برخورد کرد و آیین‌نامه داشت.

شابهرام سیروسی: من از کمیسیون خدمات می‌خواهم اگر آن‌ها با انجمن همکاری نمی‌کنند، انجمن هم همکاری با آن‌ها را قطع کند.

جمشید دارابیان: بعضی از این فیلم‌بردارها ممکن است قیمت ارزان‌تری و برخی خیلی زیاد از مشتری بگیرند بیاییم یک تعادل برقرار کنیم و برای همه یک قیمت نگذاریم. من موافق افزایش هستم ولی اینکه یکی 50 میلیون تومان بگیرد یکی 20 میلیون و یکی ده میلیون فرق می‌کنند. این درست نیست بعضی‌ها اعتراض دارند که چرا من باید هم سنگ کسی که پنج برابر من پول می‌گیرد بدهم

مهرداد کاویانی: این‌ها را درواقع میزبان پرداخت می‌کند. زمانی که کار تمام می‌شود می‌گویند این‌قدر به ما و انجمن بدهید و از میزبان می‌گیرند درواقع این پول را میزبان می‌دهد نه فیلم‌بردار، از همه طرف به میزبان فشار وارد می‌شود.

مهردخت شهریاری: بیایم قیمت‌ها را درست و واقعی کنیم و از خود میزبان بگیریم من در جواب جمشید دارابیان بگویم، ما در گردش 43 تجربه کردیم و موفق نبودیم ولی قیمت ورودی ما قیمت زیاد بالایی نیست.

فرشاد فرهی‌فر: نخستین کسی که باید عصبانی باشد من هستم چون من با توجه اینکه کار داشتم، آمدم. هفته پیش اعلام کرده بودیم ولی با توجه به بارندگی من فرض می‌کنم آن‌ها همگی فراموش کرده‌اند اجازه بدهید ما با آن‌ها صحبت می‌کنیم سپس برخوردی درخور خواهیم داشت.

مصوبه برای افزایش قیمت ورودی نور و صدا و فیلم‌برداری گروه فیلم از 550 هزار تومان به یک‌میلیون تومان نور از 350 هزار تومان به 550 هزار تومان و صدا از 250 هزار تومان به 450 هزار تومان با 12 رای موافق تصویب شد.

بررسی درخواست‌های عنوان‌شده از سوی هیات اجرایی مارکار تهران‌پارس

مهردخت شهریاری: تعدادی مورد وجود دارد که هم به شکل گزارش است و هم به شکل مصوبه که باید از هیات مدیره اجازه بگیرم، کارهایی است که هیات اجرایی مارکار می‌خواهد انجام دهد و من آن‌ها را سریع می‌خوانم که اگر مخالف هستید در هر بندش بگویید رای بگیریم من نمی‌دانم باید رای بگیریم یا نباید رای بگیریم.

نصب تنور در آشپزخانه مارکار

* پیشنهاد نصب تنور با هزینه خودشان جهت پخت‌وپز نان خانگی در آشپزخانه کوچک پشت شاورهرام ایزد که در اجاره یکی از همکیشان است هیات اجرایی مارکار موافقت کرده، البته هزینه قبض گاز با خودشان است و پس از رفتن تنور در آشپزخانه می‌ماند. آیا مصوبه می‌خواهد؟

فرامرز پوررستمی: این تنور یک مساله دارد اگر برای صاحب‌سفره نان بپزند یک بحث است ولی اگر آنجا را محل فروش نان کند چون چنین مجوزی نداریم درِ کل مجموعه را می‌بندند. ما در خانه نرگس این تجربه را داریم کسی که این کار را می‌کرد و به مردم محل نان می‌فروخت را بیرون کردیم. هیات اجرایی حواسش را جمع کند فقط برای صاحب‌سفره باید نان بپزند ولی برای پخت نان نیاز به مجوز دارد. شما برید نخست بپرسید مجوز می‌خواهد یا نمی‌خواهد.

کامبیز رستمی: مجوز از چه کسی باید بگیرد اگر به زرتشتی بفروشد به نظرم مجوز نمی‌خواهد.

فرامرز پوررستمی: اینجا که نانوایی نیست.

فرشاد فرهی‌فر: حرف آقای پوررستمی درست ولی ما بگذاریم آن‌ها تنور را بسازند و هیات اجرایی هم نظارت کند.

مهردخت شهریاری: اجازه بدهید این طرح باید پخته شود.

تعویض لوله‌های دور حوض جلوی کتابخانه

*مهردخت شهریاری: خیراندیشی تقبل کرده که به‌اندازه پولش می‌خواهد لوله‌های دور حوض جلوی کتابخانه را تعویض کند و انجمن چیزی نباید پرداخت کند این کار با نظارت و تایید دفتر فنی ساختمان خواهد بود آیا این کار مصوبه می‌خواهد؟

ساسان نیکنام: باید طرح و نقشه این کار به کمیسیون املاک بیاید تا تایید و مصوب شود من شنیدم تنها لوله نیست می‌خواهد آب نمای خاصی نصب کند. حداقل طرح دوباره نیاید و بگویند که سلیقه‌ای عمل شده، اگر لازم بدانید این را به کمیسیون موقوفات ارجاع دهید و موقوفات بررسی کند و طرح را ببیند.

افشین نمیرانیان: کمیسیون موقوفات حتما یکی را بفرستد و تا هفته آینده نظر نهایی را بدهد.

تعویض لامپ و شیر آشپزخانه مارکار تهران‌پارس

*خیراندیشی هزینه تعویض شیر و لامپ‌های آشپزخانه را متقبل شده است این هم مصوبه می‌خواهد؟

افشین نمیرانیان: خیر مصوبه نمی‌خواهد

ایجاد اتاق کوهنوردان

*هیات اجرایی در نظر دارد اتاق زیر سن را که حالت انباری دارد را تمیز کند و این اتاق خانه کوه‌نوردان شود که با سرپرستی سهراب جمشیدی و افراد دیگر این کار انجام می‌شود.

افشین نمیرانیان: مصوبه نمی‌خواهد چون زیر نظر خودشان است.

مشکل سالن پذیرایی در تهیه کباب‌کوبیده

*یکی از صاحبان مجلس درخواست کباب‌کوبیده کرده است ولی آشپز سالن نمی‌تواند آن را بپزد و میزبان می‌خواهد خودش از بیرون بیاورد که البته کمیسیون خدمات مخالفت کرده است چون هرگونه مشکلی که پیش بیاید به گردن انجمن خواهد بود.

افشین نمیرانیان: من مخالفم چون این رواج پیدا می‌کند و هرکسی هر چیزی خواست از بیرون می‌آورد.

فرامرز پوررستمی: من با هر کاری که زیر کنترل سالن نباشد مخالفم چون اگر اتفاق بدی بیافتد پای انجمن وسط کشیده می‌شود.

ساسان نیکنام: شاید از یک برند معتبر بیاورند که این برای انجمن بهتر است.

افشین نمیرانیان: من با سفارش غذا از بیرون مخالف نیستم به شرطی که سیاستمان را عوض کنیم و به همه این حق را بدهیم. ما در مارکار تهران‌پارس به صاحب‌مجلس اجازه می‌دهیم که تنها سالن را اجاره کند و غذا از بیرون می‌آورد.

ساسان نیکنام: آیا امکان دارد بیرون کباب کوبیده را سیخ کنند و اینجا بپزند؟

فرامرز پوررستمی: خیر چون سالم بودن گوشت مساله است.

کامبیز رستمی: آیا نمی‌شود کباب زن استخدام کرد.

افشین نمیرانیان: مگر اینکه از این به بعد به همه بگوییم همه می‌توانند این کار را بکنند.

ساسان نیکنام: این اشکالی ندارد گوشت را ما تهیه می‌کنیم و به کباب زن می‌گوییم در یک روز بیاید و صد سیخ کباب بزند و برود.

شابهرام سیروسی: به چه قیمتی به قیمت فلافل یا جوجه می‌خواهید بدهید؟

کوروش آذرگشاسبی: صاحب‌مجلس می‌خواهد به سلیقه خودش پذیرایی کند و این محدودیت سالن را باید مدیریت کنیم باید منوی غذایی سالن را بیشتر کنیم برای سالن، غذای یکسان داشتن خوب نیست.

افشین نمیرانیان: این نکته درستی است ما باید به مدیریت و آشپز بگوییم منو را پربار کنند ولی اینکه از جایی دیگر بیاوریم من مخالف هستم. به مدیریت سالن بگوییم تا هفته دیگر این کار را انجام بدهد شاید بشود.

فرشاد فرهی‌فر: من در کمیسیون بودم چیزی که مسوول سالن گفت این بود، به آشپز گفتم کباب‌کوبیده بزن و آشپز گفت نمی‌توانم فِر ما برای جوجه‌زنی است اگر کباب بزنم جوجه را خراب می‌کند پس فر جدا باید بگیریم یعنی علاوه بر کباب زن باید فر جدا هم بگیریم، ما کباب را باید از بیرون بیاوریم ولی کمیسیون خدمات هم با از بیرون آوردن مخالف است. شاید با مدیریت سالن و خود صاحب برنامه صحبت کردیم که هزینه اضافی آوردن کباب زن و کرایه فر را تقبل کند. من فکر می‌کنم روی آن فکر کنیم این بدعت‌گزاری خوبی است من نگرانم به صاحب برنامه فشار بیاید.

افشین نمیرانیان: با از بیرون آوردن کسی موافق است، دو نفر موافق بود و تصویب نشد.

ساسان نیکنام: در کمیسیون املاک دو مصوبه داریم که یکی از مصوبه‌ها حساس و درباره زمین اهرستان است که باید غیرعلنی کنیم.

اجاره یک باب مغازه ساندویچی

*پیشنهاد اجاره مغازه روبه‌روی پارک دانشجو با ودیعه 160 میلیون تومان و ماهیانه 28 میلیون تومان.

ساسان نیکنام: بابت مغازه‌ای که سه ماه پیش اجاره دادیم و مستاجر چون نتوانسته کار کند می‌خواهد بلند شود، البته مالکیت و سرقفلی مغازه به نام انجمن است. این مغازه روبه‌روی پارک دانشجو است ما سه ماه پیش اجاره دادیم و اکنون خود مستاجر کسی را آورده که به او منتقل کند ودیعه 160 میلیون و اجاره ماهیانه از 25 میلیون به 28 میلیون تومان افزایش دادیم.

فرامرز پوررستمی: در شرایط رکود تورمی برای اجاره دادن خیلی سخت‌گیری نکنید. در تهران بسیاری از مغازه‌ها به علت رکود، کرکره را پایین کشیدند.

ماندانا آذرکیوان: آیا مستاجر زرتشتی است و اگر نیست آیا هم‌کیشان می‌دانند که چنین مغازه‌ای داریم.

ساسان نیکنام: همکیش نیست ولی سه ماه پیش فراخوان دادیم و کسی نیامد و این مستاجر آمد، ولی برای الآن فراخوان ندادیم چون نمی‌توانستیم معطل شویم.

با اجاره مغازه روبه‌روی پارک دانشجو با ودیعه 160 میلیون تومان و ماهیانه 28 میلیون تومان اجاره موافقت شد.

فراخوان برای اداره مجموعه ورزشی خراشه

*پیشنهاد فراخوان، از هم‌کیشانی که توان اداره کردن مجموعه ورزشی خراشه را دارند دعوت می‌کنیم تا برای مدیریت این مجموعه با انجمن همکاری کنند.

ساسان نیکنام: امیدواریم که برق مجموعه ورزشی خراشه را در چند روز آینده وصل کنیم. به ‌محض وصل برق دستگاه‌های آنجا توسط مهندس فروغی روشن خواهد شد و از پیمانکار تحویل می‌گیریم الآن افرادی را می‌خواهیم که بتوانند از آن مجموعه بهره‌برداری کنند و آن را از ما تحویل بگیرند.

با دادن فراخوان برای مجموعه ورزشی خراشه برای شناسایی هم‌کیشی که توان مدیریت داشته باشد موافقت شد.

انتقال اقلام باز پیمانکار قنات قصر فیروزه به‌حساب هزینه‌ها

*در مورد اقلام باز پیمانکار قنات قصر فیروزه به‌حساب هزینه برده شود این اقلام باز برای سال 98 است.

بابک شهریاری: این شخص در آن سال‌ها کارکرده و پولش را گرفته ولی گردش مالی آن حساب بسته نشده است.

جمشید دارابیان: حسابداری مقصر نیست ما دنبال مکانیزمی هستیم که کمیسیون‌های دیگر هم درگیر شوند. مثلا روابط عمومی اقلام باز تولید کرده ولی نبسته است.

افشین نمیرانیان: کمیسیون‌‌ها باید بگویند تمام‌شده ولی کسی نگفت، این ایراد است.

کوروش آذرگشاسبی: چرا حسابداری گزارش نمی‌گیرد و اعلام نمی‌کند.

با انتقال اقلام باز بابت کارکرد پیمانکار قنات قصر فیروزه به‌حساب هزینه موافقت شد.

افشین نمیرانیان: پیرو صحبت‌هایی که روز آدینه داشتیم و صحبت‌های درباره امور مالی شد ما جهت‌گیری کردیم. ماموریت داده شد که از سوی هیات رییسه بعضی مصوبات را بگیریم. سه مصوبه داریم البته من پیشنهاد‌ها را می‌خوانم و در نشست‌ غیرعلنی با رای نهایی مصوب خواهد شد.

پرداخت یک میلیارد و 500 هزار ریال به وکیل برای تعیین تکلیف سه موقوفه

*یکی این است که مبلغی را به وکیل بابت سه فقره اخذ تولیت اختصاص دادیم؛ یعنی اختصاص مبلغ یک میلیارد و 500 هزار ریال به وکیل که البته این مبلغ بیشتر بود ولی امروز با صحبتی که داشتیم برنامه عوض شده فعلا قرار شد اختصاص مبلغ یک میلیارد و 500 هزار ریال به وکیل بابت اخذ سه موقوفه  پرداخت شود.

مهردادکاویانی: این 150 میلیون تومان برای یک موقوفه است یا جمع هر سه موقوفه و این مبلغ قطعی است دیگر نباید چیزی بپردازیم؟

افشین نمیرانیان: برای هرکدام 50 میلیون تومان است ولی یک وکیل انجام می‌دهد. این مبلغ قطعی است که نصف پول را پیش می‌دهیم و بقیه را بعد ازآنجام کار پرداخت می‌کنیم.

با پرداخت 150 میلیون تومان به وکیل بابت تعین تکلیف سه موقوفه موافقت شد.

تاریخ برگزاری مجمع عادی به شکل فوق‌العاده

*برگزاری مجمع عادی به شکل فوق‌العاده جهت تبدیل به احسن زمین اهدایی پری‌چهر فریدونیان جزئیات آن را در نشست غیرعلنی امروز صحبت می‌کنیم. پیشنهاد این است که مجمع نخست در 24 آذرماه و مجمع دوم در 15 دی‌ماه باشد با توجه به مشتری خاص این زمین که می‌خواهد آن را بخرد. عرصه برای ماست ولی اعیان برای ما نیست ما از کانون کارشناسان رسمی درخواست هیات سه نفره کردیم که روز چهارشنبه به ‌اتفاق بابک پرند‌ایرانی کارمند انجمن رفتند و بازرسی کردند و گزارش می‌دهند و ما قیمت کارشناسی را خواهیم داشت و حتما سعی می‌کنیم باقیمتی بالاتر بفروشیم که در نشست غیرعلنی بیشتر صحبت می‌کنیم فقط برای اطلاع کلیات اینجا در حضور خبرنگار و باشندگان گفته شد.

گزارش‌ها

برنامه سازمان فروهر، باشندگی هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر

مهردخت شهریاری: برنامه سازمان فروهر برای روز 23 آذر 1402 ساعت 18 در سالن خسروی است گزارش دوم دعوت از هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر برای هفته آینده تا هیات مدیره را در جریان کارهای خود قرار دهند.

افشین نمیرانیان: هفته آینده دو گروه مهمان خواهیم داشت، یکی هیات اجرایی خانه فرهنگ و هنر و دیگری هیات مدیره انجمن خیریه درمانی.

سرای سالمندان

کوروش آذرگشاسبی: از کرمان با من تماس گرفتند که در خانه سالمندان شخصی داریم که با اینکه واحد مسکونی داشته پیش‌تر در خانه سالمندان زرتشتی ساکن بوده، اما بنابر دلایلی به خانه سالمندان دیگری جابه‌جا شده اند. اقوام وی نگران هستند. خانه سالمندان تهران به نام انجمن است و این پرسش وجود دارد که چرا این اتفاق افتاده است. امتیاز خانه سالمندان به نام انجمن است، درست است که هیات امنایی است ولی مسوولیت آنجا از نظر حقوقی با انجمن زرتشتیان تهران است و من امیدوارم که به‌گونه‌ای نظارت داشته باشیم. من نمی‌توانم به این خانواده پاسخگو باشم.

افشین نمیرانیان: آیین‌نامه خانه سالمندان کاملا مشخص است با توجه به مقررات، آیین‌نامه پذیرش سالمند مشخص است. در آنجا صراحت دارد که هر سالمندی باید سه نفر متعهد داشته باشد و این متعهدها هستند که باید تشخیص بدهند که این سالمند ادامه سکونت در این محل داشته باشد یا نه. این سه متعهد تصمیم گرفتند که ایشان منتقل شود. اگر این سالمند خویشاوندانی دارد که با ایشان در ارتباط هستند و حاضرند تعهد را بپذیرند که ایشان به خانه سالمندان زرتشتی بازگردد این سرا استقبال می‌کند.

جمشید دارابیان: به نظرم انجمن زرتشتیان و خانه سالمندان باید از هم جدا شود ما اجاره نگیریم و این خانه با کمک‌های مردم پول دربیاورد تا زمانی که جدا نشویم هر کاری اشتباه که اتفاق بیافتد به نام انجمن نوشته می‌شود. در صورت جدا شدن اگر اشتباهی رخ دهد به ما ارتباطی نخواهد داشت.

افشین نمیرانیان: واقعیت این است که سرای سالمندان مستقل از انجمن عمل می‌کند ولی با توجه به نیت نامه همایون خانم مالکیت ملک متعلق به انجمن زرتشتیان تهران است. ضمن اینکه زمانی تصمیم گرفته شد که اشخاص حقوقی به شکل مشخص فرنشین و خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران هم جزو هیات امنا باشند و این تنها ارتباط مشخص انجمن با این خانه است ولی در نیت نامه نیست. به خاطر مالکیت امتیاز برای انجمن است. این نیت نامه را همایون آبادیان با شرایط آن موقع نوشته است ولی می‌شود روی جدایی فکر کرد. هیات امنا کاملا از این جدایی استقبال می‌کند ولی نیت نامه را نمی‌شود کاری کرد و نمی‌توان آنجا را از انجمن جدا کرد.

خدامراد مزداپور: مورد این هم‌کیش را دو شبانه‌روز من، شابهرام سیروسی و مراد ملک پور پیگیری کردیم ولی این سالمند شرایطی دارد که نمی‌توان ایشان را در خانه سالمندان نگاه داشت.

شابهرام سیروسی: مشکلات خانه سالمندان مشکلات جامع خودش است. مشکلات خانه سالمندان زیاد است لطفا آن را درک کنید.

مهرداد کاویانی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران: در خانه سالمندان بیمه کارمندانش را انجمن می‌دهد، حساب بهزیستی به نام انجمن دارد که خانه سالمندان دریافت می‌کند و زمین آن به نام انجمن است و مجوز به نام انجمن است یک هیات امنا هم دارد همین امشب خانمی که عضو مددکاری است از من خواست که من این اجازه را دارم که به آنجا بروم.

افشین نمیرانیان: هرروز به غیر روزهای تعطیل از 10 تا 11:30 ساعت ملاقات است با گرفتن وقت قبلی می‌تواند برود.

شابهرام سیروسی: کسانی که آنجا هستند خودشان یا اقوامشان می‌گویند نمی‌خواهند کسی را ملاقات کنند ما اجازه نداریم یک نفر برود و از همه بازدید کند اگر سالمند خاصی را خواست ببیند باید اعلام کند و اسم شخص را بگوید.

مهرداد کاویانی: مددکار اجتماعی مورد اعتماد جامعه است.

فرامرز پوررستمی: باید بگوید برای چه می‌خواهد آنجا برود نامه کتبی بدهد و دلایل را بگوید.

افشین نمیرانیان: شاید کسی نخواهد بداند که سالمندانشان آنجا هستند.

در حاشیه

بزرگمهرپرخیده: بزرگ‌ترین نقطه قدرت، تعادل است یعنی زمانی که انسان توانست به یک نقطه تعادل بالا برسد این نقطه قدرت است. افرادی که این سمت میز و علاقه‌مند هستند فکر کنم جا دارد که واقعا خیلی انعطاف‌پذیر و منطقی‌تر با آن‌ها صحبت کنید و نظرشان را بگیرید. کسی که اینجا می‌آید علاقه زیادی به جامعه دارد و کمتر از هموندان هیات مدیره نیست. دومین مورد، تغییرات خیلی خوب است ولی خیلی حساب‌شده و با آرامش، من معتقدم هر دگرگونی در انجمن باید با مطالعات باشد.

مهرداد کاویانی، بازرس انجمن: پرسشی دارم هیات مدیره در زمان انتخابات 21 تن اصلی و هفت تن علی‌البدل دارد در چه زمانی باید از این عضو علی‌البدل استفاده شود. برابر قانون سه نشست پست سرهم و پنج نشست متوالی اگر هموندان اصلی شرکت نکنند هیات مدیره می‌تواند از هموند علی‌البدل استفاده کند دلیل اینکه اینجا اینگونه نیست چیست؟

افشین نمیرانیان: به شکل قانونی حرف شما درست است ولی دو نکته وجود دارد که باید به این نکات توجه شود. یکی اینکه ما تعدادی غیبت موجه و غیرموجه داریم که در اساسنامه خیلی پیش‌بینی نشده است به همین دلیل در آیین‌نامه داخلی آن‌ها تعریف شده‌اند. در اینجا این مورد با گشاده‌دستی رعایت می‌شود. اگر شما به اساس‌نامه فعلی بروید مقدار زیادی از آن برگرفته از سال 1344 است و نکته‌ای که هست این است که آن زمان نشست‌ها به شکل ماهیانه برگزار می‌شد و به همین دلیل است که گفته‌شده سه نشست‌ پیاپی یعنی سه ماه پیاپی، خودم می‌گویم کسی را در این نشست‌ها به دلیل غیبت‌ها کنار نگذاریم مگر اینکه خودش بخواهد ولی باید گفت برابر اساسنامه می‌شود این کار را کرد. بازرس‌ها از هیات مدیره بخواهند تا این بند اساسنامه را رعایت کنند.

پوررستمی: خیلی توضیح خوبی بود، موجه و غیرموجه تعریفی کلی است. مصادیق این تعریف را هر شرکتی و نهادی برای خود تعریف می‌کند؛ مثلا در اینجا مصداق غیرموجه این است که شخص هیچ خبری ندهد و نیاید ولی اگر حتا بگوید دو ماه گرفتارم و یا مسافرت می‌روم اشکالی ندارد و نکته دیگر اینکه اگر غیبت اعضا به تعدادی برسد که باعث شود که نشست‌ تشکیل نشود باید کاری کرد ولی اگر نشست‌ تشکیل شد به نظرم خیلی نباید سختگیری کرد بالاخره کسی که علاقه ندارد باید استعفای کتبی بدهد و این استعفا بررسی شود.

افشین نمیرانیان: فرشاد فرهی‌فر، اگر آن بند اساسنامه آماده است لطفا بخوانید.

فرشاد فرهی‌فر: ماده 33 هرگاه یکی از اعضای هیات مدیره مسافرت نماید که بیش از سه ماه به طول انجامد و یا از جهان درگذرد یا فاقد یکی از شرایط انتخاب شوندگان یعنی ماده 13 گردد مستعفی شناخته‌شده و همچنین سه نشست‌ متوالی و یا پنج نشست‌ متناوب غیبت کند بدون عذر موجه در طول یک سال به تشخیص هیات مدیره به‌منزله استعفا تلقی شده و به‌جای وی از اعضای علی الا بدل به ترتیب تقدم آرا و با اطلاع کمیسیون ماده 10 قانون احزاب دعوت به همکاری برای بقیه مدت خواهد شد؛ یعنی هم بدون حضور موجه و هم به تشخیص هیات مدیره است.

چهل و هفتمین نشست انجمن زرتشتیان تهران در روز 29 آبان ماه 1402 در ساعت 18 با باشندگی 16 تن از هموندان هیات مدیره و یک‌تن از بازرسان برگزار شد و در آن 14 مصوبه و چهار گزارش بیان شد و در ساعت 20، نشست غیرعلنی اعلام شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. روز بخیر،مگر می‌شود سه کارشناس ساختمانی بروند و برآورد ساخت یک ملک را انجام دهند و ظرف سه ماه قیمت‌ها دوبرابر شود که جواب سوآل بازرس انجمن باید اینگونه باشد ،واقعا برای انجمن و آن سه نفر متاسفم.

    1. درود به شما.
      نخست سپاسگزارم که به خبرهای انجمن خودتان توجه دارید.
      در مورد این بخش از گفته‌های گرامی رئیس کمیسیون موقوفات و ساختمان باید بگویم که ایشان این موضوع را به طور جدی نگفتند. یعنی اشاره کردند که اگر قرار است به دلایلی که در اختیار ما نیست مثل گرانی‌های روز به روز، زیر سوال برویم پس بهتر است که دست بالا را بگیریم و مثلاً به جای عدد ۲۵ بگوییم ۴۰ میلیارد ریال.
      بنابراین قرار نیست چنین موضوعی در واقعیت رخ بدهد و در واقعیت کارها طبق نظر کارشناسان پیش خواهد رفت.
      مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که خارج از توان و اراده ما باشد. همانگونه که در زندگی روزمره و در خانواده ی خودمان نیز شاهد گرانی‌هایی هستیم که هر روز فشار بیشتر و پیش بینی نشده ای به ما وارد می‌کنند.
      باز هم از توجه و دقت شما سپاسگزارم و امیدوارم که این توضیح توانسته باشد ابهام را برطرف کرده باشد.

      سخنگوی گردش ۴۵
      فرامرز پوررستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-20