لوگو امرداد

گرامیداشت جشن آذرگان و روز پرستار در دبستان گیو

با همزمان شدن جشن آذرگان و روز پرستار، دانش‌آموزان دبستان دخترانه گیو این دو مناسبت را جشن گرفتند.

به مناسبت روز پرستار خانم امجدی، مدیریر دبستان و خانم طاهری، معاون پرورشی به همراه خانم‌ها منوچهری، جانشین فرنشین انجمن اولیا و مربیان، بابایی، رقابت‌یار دبستان، شفیعی، اردویار دبستان و باستانی، نمازیار دبستان به بیمارستان‌های مدائن و شریعتی رفتند و از والدین پرستار با پیشکش هدیه سپاسگزاری کردند. هدایای والدینی که شیفت کاری ایشان با وقت اداری دبستان همزمان نبود به دست فرزند ایشان به آنان پیشکش شد. آرمیتا آریایی‌نژاد، مهربان کشمیری و فرین بلیوان پرستاران زرتشتی بودند که از آنان سپاسگزاری شد. چهارشنبه یکم آذر‌ماه 1402 نیز از دانش‌آموزان بابسته‌های نخود وکشمش پذیرایی شد.
دبستان گیو از مدرسه‌های ارزشمند و تاریخی پایتخت با پیشینه‌ی بیش از 70 سال درخشش آموزشی یکی از آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران است. دبستان گیو یکی از مدرسه‌های ارزشمند و تاریخی پایتخت است که در این دبستان دهه‌های اول ساخت مدارس نوین به کوشش ارباب رستم گیو ساخته شده و همچنان در میزبانی از دانش‌آموزان پویا است.
آذرگان: نُهمین روز از آذرماه در گاهشمار زرتشتیان که نام روز و ماه یکی می‌شود یعنی روز آذر از ماه آذر، برابر با سوم آذرماه سالنمای رسمی کشور، روزی‌ست که ایرانیان، کهن‌آیین آذرگـــــان را د‌‌‌ر آن برپا می‌دارند. این آیین، برپایه‌ی هم‌نامی نام روز با نام ماه برگزار می‌شد‌‌‌ه که در ایران هنجاری فرهنگی و پاید‌‌‌ار بود‌‌‌ه است؛ از آن روی که پاره‌ای از نام روزهای سی‌گانه ماه با نام روز برابر می‌افتاد‌‌‌ه است، نیاکان ما این هم‌نامی را خجسته و پرشگون می‌‌داشتند‌‌‌. آذرگان در پیوند با بزرگداشت جایگاه آتش این فروزه‌ی نیک اهورایی، برترین آخشیج است.

29 10 30 10 31 7 32 5 33 5 34 5 35 6 36 5 37 6 38 4 39 4

چهره سمت چپ: آرمیتا آریایی‌نژاد

فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-19