برگزاری آیین قاشق‌زنی در دبستان جمشیدجم

دانش‌آموزان دبستان جمشیدجم آیین قاشق‌زنی چهارشنبه‌سوری را با رفتن به سر کلاس‌های یکدیگر و گرفتن آجیل و شیرینی، گرامی داشتند.

دانش‌آموزان این دبستان با به همراه آوردن آجیل و شیرینی در روز سه‌شنبه 22 اسفندماه 1402، یک روز پیش از واپسین چهارشنبه سال با رفتن به سر کلاس‌های یکدیگر و گرفتن آجیل و شیرینی از دوستان خود، آیین قاشق‌زنی را برپا کردند و بدین ترتیب با شادی به پیشواز نوروز رفتند.

قاشق‌زنی از آیین‌های ایرانی است که در شب چهارشنبه‌سوری برپا می‌شود. زنان و مردان با چهره‌ای پوشیده و ناشناس به قاشق‌زنی می‌روند. این آیین دستگیری از یکدیگر و دادودهش را به یاد ما می‌آورد.

دبستان پسرانه‌ی جمشیدجم (دوره‌ی یکم و دوم) وابسته به انجمن زرتشتیان تهران است و در سال ۱۲۸۵ خورشیدی بنیاد شده است.

فرتورها رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
X
LinkedIn
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *