لوگو امرداد

گزارش انجمن زرتشتیان تهران پیرامون مددرسانی مقابله با کرونا

14 4روابط‌عمومی انجمن زرتشتیان تهران درراستای دریافت نظرات سازنده‌ی همکیشان‌، برخی از فعالیت‌های این انجمن در پیوند با همیاری اجتماعی و مددرسانی را برای مقابله با شرایط شیوع و ابتلا به ویروس‌کرونا، به آگاهی رساند.

در گزارش روابط‌عمومی انجمن زرتشتیان تهران برای دریافت نیازها و نقطه نظرات همکیشان، درکنار راه‌های ارتباطی قبلی، پیام‌گیر صوتی انجمن به شماره 09351024232 (نشانی تلگرام @azt_madadkari)، اعلام شده است. در بخشی از متن این گزارش آمده است: «ارایه این‌گزارش مختصر و فهرست‌وار تنها برای آشنایی برخی همکیشان از حمایت‌ها و همراهی‌های انجمن در این شرایط بحرانی و نشانه سپاسداری انجمن از بزرگوارانی است‌که در این راه، بدون چشم‌داشت ما را یاری می‌کنند، است. وگرنه انجمن زرتشتیان تهران، با قدمت یک سده‌ای، همیاری و حمایتِ همکیشان، در هر شرایط، را رسالت و وظیفه خود می‌داند و ضرورتی به بیان آن نیست».
متن کامل گزارش روابط‌عمومی انجمن زرتشتیان تهران را پیرامون برخی از فعالیت‌های این انجمن در رابطه با همیاری اجتماعی و مددرسانی را برای مقابله با شرایط شیوع و ابتلا به ویروس‌کرونا،در ادامه می‌خوانید:

به یاری اهورامزدا

–    هماهنگی نماینده محترم زرتشتیان در مجلس و رییس گرامی انجمن با بیمارستان فیروزگر، طرف قرارداد انجمن زرتشیان تهران، جهت تامین تسهیلات ویژه برای معاینه، بستری و درمان همکیشان براساس پروتکل‌های پزشکی در تمام امور، صورت‌گرفته است‌که تاکنون‌گزارش‌ها و نتیجه‌ی پیگیری‌ها نشان از همکاری مناسب و در شان دارد و انجمن نیز تسهیلاتی برای بیمارستان در نظرگرفته است‌.
لازم به ذکر است در صورت مراجعه همکیشان به سایر بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی مرتبط باکرونا و اعلام آن به انجمن، مورد حمایت قرار خواهندگرفت.
–    هرچند فعالیت‌‌های مددکاری انجمن سابقه بسیار طولانی و موفق دارد، اما در موضوع خاص‌کرونا، از ابتدا تاکنون، همفکری و همکاری نزدیک و موثری با انجمن خیریه درمانی زرتشتیان صورت‌گرفته است‌که نتیجه آن استفاده‌ی همکیشان از تجربیات مشترک ”مددکاری – درمانی“ دو انجمن بوده است. از جمله نتایج فعالیت‌ها می‌توان به اختصار موارد زیر را اشاره‌کرد،
o    معرفی مراکز تهیه دارو به همکیشان ویا تامین دارو برای مبتلایان بنا به درخواست.
معرفی به‌صورت اعلان عمومی صورت‌گرفته‌است و می‌گیرد و تامین دارو برای نسخه‌های موردی و خاصِ همکیشانِ مبتلا و یا درمان‌یافته انجام شده است و می‌شود.
o    هماهنگی و معرفی مراکز تهیه مواد بهداشتی مانند شوینده‌ها، مواد ضدعفونی‌کننده پایه الکلی، ماسک، … و حتی تامین و ارسال آن برای برخی همکیشان
o    رسیدگی به مسایل مربوط به همکیشانِ مبتلا شامل، تسهیل شرایط پذیرش و بستری، پیگیری پیوسته‌ی وضعیت بیمار طی مدت درمان و رسیدگی به خانواده‌ی ایشان (این موارد شامل ضدعفونی‌کردن مکان زندگی برای پرهیز از درگیر شدن سایر افراد خانواده، استخدام پرستار برای مراقبت از افراد سالم تحت حمایت بیمار (که در منزل تنها هستند) طبق درخواست، تامین داروی مرتبط با بیماری‌کرونا و تامین شرایط بازگشت بیمار پس از طی دوره درمان شده است و می‌شود)
o    تامین تجهیزات و تسهیلات برای هم‌کیشانی‌که حسب مورد در قرنطینه‌ی خانگی هستند.
o    پیگیری پیوسته‌ی وضعیت‌ کادر پزشکی و پرستاران همکیش مشغول به فعالیت در مراکز درمان‌کرونا و حمایت از آنها در صورت نیاز.
–    هماهنگی و توافق با یک فروشگاه زنجیره‌ای با قیمتی مناسب‌تر از دیگر فروشگاه‌ها و با امکان سفارش تلفنی و تخصیص شماره تلفنی ویژه برای سفارش همکیشان با تعهد ارسال به روش‌های بهداشتی مناسب به‌ منازل.
–    هماهنگی با انجمن موبدان در ارتباط با وچر (فتوی) ویژه برای شرایط‌ کنونی و قرار دادن در سایت‌ها.
–    پاسخگویی تلفنی به سوالات همکیشان در زمینه کرونا برای رفع استرس و کاهش تردد داخل شهر
–    پیگیری آموزش مجازی و غیرحضوری دانش آموزان مدارس زرتشتی
–    ….

اشاره به چند نکته ضروری است،
–    ارایه این‌گزارش مختصر و فهرست‌وار تنها برای آشنایی برخی همکیشان از حمایت‌ها و همراهی‌های انجمن در این شرایط بحرانی و نشانه سپاسداری انجمن از بزرگوارانی است‌که در این راه، بدون چشم‌داشت ما را یاری می‌کنند، است. وگرنه انجمن زرتشتیان تهران، با قدمت یک سده‌ای، همیاری و حمایتِ همکیشان، در هر شرایط، را رسالت و وظیفه خود می‌داند و ضرورتی به بیان آن نیست.
–    در تهران درصد قابل توجهی از مبتلایان‌که مورد حمایت انجمن قرار می‌گیرند، تمایلی ندارندکه معرفی شوند (که کاملا منطقی و قابل درک است)، بنابراین آمار بیماران به طور رسمی قابل ارایه نیست و از بیان حمایت‌های انجمن در این موارد معذوریم.
–    کمیته مددکاری انجمن زرتشتیان تهران از سال‌های دور تاکنون همواره مورد اعتماد، محرم و همیار همکیشان بوده است. با توجه به شرایط موجود، برای دریافت نیازها و نقطه نظرات همکیشان، درکنار راه‌های ارتباطی قبلی، پیام‌گیر صوتی انجمن به شماره 09351024232 (آدرس تلگرام @azt_madadkari)، اعلان می‌شود.

–    دریافت‌کمک‌های نقدی همکیشان داخل و خارج ازکشور، در هر زمانی، نشانه علاقه آن‌ها به‌کشور و همکیشان خود و نشانه نوع‌دوستی بوده است و انجمن زرتشتیان تهران از سال‌های دور، با امانت‌داری، تمام آن‌ها را مطابق نیت خیرِ خیراندیشان هزینه‌کرده است. شرایط موجود از این قاعد مستثنی نیست و همکیشان بزرگوار، در صورتی‌که خود تمایل دارند، می‌توانند مطابق روال‌گذشته، نیت خود را به حساب‌هایی‌‌که در وب‌گاه (سایت) انجمن زرتشتیان تهران به نشانی www.t-z-a.com اعلان شده است، واریزکنند.

–    بی‌شک همگان از اثرات شیوع بیماری و شرایط خاص موجود بر شرایط زندگی و وضعیت اقتصادی کشور آگاهی دارند و هازمان ما از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برای‌کاهش این اثرات، استراتژی‌های موثر و کارآمد در حال تدوین است‌ و بی‌شک حمایت‌های مالی همکیشان، مطابق نیتشان، یاری‌گر همکیشان خواهد بود.

در پایان انجمن زرتشتیان تهران برای تمام ایرانیان عزیر به‌ویژه هم‌کیشان‌گرامی، آرزوی سلامت و عافیت دارد و براین باوراست‌که تنها با همیاری، همفکری و همازوری است‌‌که از این شرایط عبور خواهیم‌کرد و آینده روشنی پیش‌رو خواهیم داشت. ایدون باد

روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران
26/12/1398

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با سپاس از انجمن زرتشتیان تهران و همه انجمن ها برای تلاش و همتشان. متاسفانه وب سایت انجمن زرتشتیان تهران از خارج از ایران در دسترس نیست! برای همین دسترسی به مشخصات بانکی انجمن ممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05