لوگو امرداد

یاری‌رسانی زرتشتیان خارج از کشور به مبتلایان کرونا در یزد

کمک‌های دارویی و تجهیزات پزشکی زرتشتیان خارج از کشور  به درخواست انجمن زرتشتیان یزد به ایران رسید. این کالاهای پزشکی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یزد، شهر درگیر با بحران همه‌گیری گذاشته می‌شود.
سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد با تایید این خبر گفت: یاری‌رسانی زرتشتیان خارج از کشور در دو بخش به ایران رسید. بخش نخست را سوم فروردین‌ماه دریافت کردیم و بخش اصلی از کمک‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بامداد چهارشنبه ششم فروردین‌ماه به فرودگاه امام در تهران رسید. فردا با  دریافت محموله در یزد، کالاهای دارویی و تجهیزات پزشکی را برای درمان مبتلایان به کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی یزد خواهیم گذاشت.
وی در این باره افزود: با رایزنی با هُمی گاندی، فرنشین فزانا (اتحادیه انجمن‌‌های زرتشتیان آمریکای شمالی) و بازگویی شرایط بحرانی همه‌گیری بیماری کرونا در شهر یزد با ارایه‌ی لیست داروها و تجهیزات مورد نیاز که از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تهیه شده بود، از ایشان برای کنترل بیماری درخواست یاری‌رسانی کردیم. با همکاری فرنشین فزانا ارتباط با پارسیان هند و انجمن ایرانی بمبئی برقرار شد. نخستین بخش از دارو و کالاهای پزشکی درخواستی را دریافت کردیم و به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تحویل داده شد تا در میان مجموعه بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه پخش شود.
سپنتا نیکنام با برشمردن کالاهای پزشکی دریافتی، از گروهی که در این راه انجمن زرتشتیان یزد را پشتیبانی کرده‌اند یاد کرد و گفت: دومین بخش و  بخش اصلی کمک‌ها در هجده بسته شامل، دو دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به همراه لوازم جانبی، تعدادی پوششی پزشکی (گان جراحی)، ماسک صورت N99، دستکش لاتکس، قرص فولویر ۷۵ میلی گرم ، داروی تزریقی آکتمرا است. در بخش نخست یاری‌رسانی، تعدادی قرص اوسلتامیویر (تامی فلو) دریافت کردیم. این کمک‌های دارویی و تجهیزات پزشکی با پشتیبانی مالی دکتر سایرس (کوروش) پوناوالا فرنشین گروه پوناوالا، آقای یوسف حمید از شرکت سیپلا در هند، آقای هومی گاندی فرنشین انجمن فزانا، دکتر شرناز کاما، فرنشین بنیاد پارزور وابسته به یونسکو، آقای گیو ایرانی فرنشین انجمن زرتشتیان ایرانی بمبئی، آقایان دوراب میستری و مالکوم دبو از انگلستان فراهم شده است. همچنین از آقای دکتر علی چگنی سفیر ایران در دهلی‌نو و آقای دکتر اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس و آقایان علی اصغر موقاری و رضوانی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و آقای محمد حکمت برای همراهی و هماهنگی در گردآوری کمک‌ها، ارسال و ترخیص آن سپاسگزاری می‌کنیم.

060db49f b384 477b 8cf9 edc7266445c6
چهره از راست: دکتر مسعود شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد، دکتر محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد (بخش نخست یاری‌رسانی زرتشتیان خارج از کشور)

فرتور رسیده است.

4090

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. با تبریک زاد روز اشوزرتشت نخستین پیام آور یکتا پرستی درجهان و درود برآقای سپنتا نیکنام فرزند دلیر ایران وسایر افراد شریک وهمراه برای همازوری انجام شده. یکبار دیگر همچون گذشته زرتشتیان نشان دادند که حاظرنددرحدتوان و به نام انسانیت به همنوعان خودیاری برسانند. با امید به تندرستی ورهایی تمامی انسانها و موجودات افریده ایزد یکتااز ویروس کرونا.
    آفرین بر همتتان اهورامزدای بی همتا نگهدارتان.

  2. با سپاس از این گزارش و کمک ها. احتمالا اگر اقای نیکنام در این عکس فاصله اجتماعی را رعایت کرده اند بسیار حرکت درستی است و شاید دو مسئول دیگر هم باید به این نکته توجه می کردند! رعایت نکات بهداشتی توسط مسئولین بهداشت اولین قدم برای گسترش رفتار بهداشتی است.

  3. با درود، بجز کمکهایی که برخی دولتها که بخاطر مناسبات دولتی به ایران در رویارویی با این بیماری نمودند، تنها مردمانی که بدور از مسائل سیاسی و تنها با انگیزه انساندوستانه و میهن دوستانه برای ایرانیان کمک فرستادند همانا زرتشتیان بیرون از ایران بودند.

  4. سپاس فراوان از انجمن زرتشتیان یزد و فرنشین گرامی اقای سپنتا نیکنام سپاس فراوان از همیاری پارسیان و زرتشتیان در خارج از ایران که اندیشه و گفتار و کردارنیک و اشتی جهانی را با هم نمایان ساختند همازور بیم همازور هما اشوبیم

    1. این نوشته یعنی وا هم میتوانیم بیاییم وروزی خواهد امد ما بیاییم اری به زودی

  5. تحویل این کمکها به بیمارستان صدوقی نشان میدهد که زرتشتیان نگاهی فراتر از جامعه خود دارند و در این شرایط سخت به کل جامعه مینگرند . در گذشته هم زرتشتیان با اهداء مراکز درمانی همچون بیمارستان فیروزگر در تهران و زایشگاه بهمن در یزد و خداداد مهرابی در کرمان همین عملکرد را داشته اند . زرتشتیان جامعه خیلی پولداری نیستند اما در قلب مردم ایران بیکران ثروتنمد هستند . باشد تا این ثروت معنوی ما روز به روز افزونی یابد .
    امیددارم همگان از آموزه های اشوزرتشت بهره مند گردند تا خودخواهی و خودپسندی از این جهان رخت بربندد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-12