لوگو امرداد

افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز در پی بیماری مشکوک به کرونا درگذشت

12 3افلاتون نوشیروان سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز در پی بیماری مشکوک به کرونا شامگاه چهارم فروردین‌ماه چشم از جهان هستی فروبست.
روانشاد افلاتون سهرابی از 13 اسفندماه 1398 خورشیدی با علایم بیماری کرونا در بیمارستان علی‌اصغر شیراز بستری شد. با اینکه دوبار تست کرونای وی منفی اعلام شد ولی پزشکان با بررسی علایم، بیماری را کرونا تشخیص داده بودند.
فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز شامگاه روز شهریور امشاسپند برابر با دوشنبه چهارم فروردین‌ماه 1399 خورشیدی از جهان هستی درگذشت.
بهشتی روان افلاتون سهرابی زاده‌ی ۱۰ شهریورماه ۱۳۲۶ خورشیدی در یزد بود. وی از سال ۱۳۷۲ خورشیدی تاکنون فرنشینی انجمن زرتشتیان شیراز را بر دوش داشت.
از آغاز فراگیری بیماری کرونا، چند تن از زرتشتیان در پی دچار شدن به این بیماری و یا مشکوک به ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.
به روان پاک همه درگذشتگان درود باد. به روان افلاتون نوشیروان سهرابی درود باد. هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد درگذشت شادروان افلاتون سهرابی را آرامش باد می‌گوید و برای آن انوشه‌روان، شادی روان و گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

33 پاسخ

  1. روحش شاد و بهشت برین جایگاهش باد. صبوری برای بازماندگان از اهورامزدا خواهانیم.

    1. آقای اردشیر کیانی، هنرمند و خواننده بنام زرتشتی، لطفا چکامه ای در وصف ایشان بسرایید تا با خواندنش دلمان آرام گیرد و ورد زبانمان شود.

  2. به روان پاک همه درگذشتگان درود باد
    روانشاد بهشتی روان افلاتون سهرابی از نیکان روزگار و بسیار مهربان و دور اندیش بود.فقدان ایشان برای هازمان زرتشتیان شیراز و ایران بسیار اندوهبار خواهد بود .برای ایشان گروسمان نشینی و برای خانواده گرامی شکیبایی و بردباری ارزو مندم.

  3. جامعه زرتشتیان شیراز نه فقط فرنشین انجمن بلکه پدرمعنوی خود را ازدست داد روحش شاد روانش قرین درارامش باد

  4. ایریستنام اوروانو یزه میده
    به تازه مسافر مینوی شادروان افلاتون سهرابی درود و و شادیش در مینو افزون باد و چه سخت است برای ما بازماندگان و مخصوصا خانواده آن بهشتی روان و از اهورامزدا برای بازماندگان آرامش گیتی خواستارم

  5. نیک ترین و راستگوترین انسانی که به عمرم دیدم. با تمام وجود برای جامعه زرتشتی تلاش کردند. اندیشه نیک، گفتار نیک و کردارنیک به راستی سرلوحه ی زندگیشان بود. روحشان شاد باشد….

  6. روانشون شاد و گروسمان نشین باد. روانشاد بسیار نیک اندیش و درست کردار بود. یادشون گرامی باد.از اهورامزدا شکیبایی برای بازماندگان آرزو دارم.

  7. یاد روانشاد افلاتون سهرابی به نیکی جاودان باد. برای خانواده ایشان شکیبایی و آرامش خواهانم

  8. روانشاد افلاتون سهرابی
    یکی از دلسوزترین افراد جامعه زرتشتی بود. ایشان با عشقی مثال زدنی، پاک و راستین سالها به دینش و جامعه زرتشتی خدمت کرد.
    به همسر و خانواده این عزیز آرامش باد می گویم و امیدوارم روان بلندش در بهشت به آرامش ابدی برسد.

  9. روانش شاد و به جای نیکان و نیک کرداران برسد.

  10. ایریستنام اوروانو یزه میده یا اشه اونام فرهوشه یو
    به روان همه درگذشتگان نیک درود باد .
    مهربان افلاتون سهرابی مردی نیک اندیش دانا خردمند وبسیار دوست داشتنی بود وگفتگو با ایشان نیز لذت بخش بود از یزدان پاک برایشان بهشت برین را خواستاریم وبرای باز ماندگان گرامیشان پیوسته آرامش شکیبایی تندرستی دیرزیوی را آرزومندیم ایدون باد.

  11. ایرستنام اروانو یزه میده
    بر فروهر پاک روانشاد افلاتون سهرابی درود که به راستی دلسوز جامعه و خردورز بود. در هر دیدار با سخنانش دلگرمی می‌داد و امید می‌افزود. دوست داشتنی بود و برای پیشرفت و آبادانی همواره کوشا بود. همازوری همکیشان شیرازی در برنامه‌ها یکی دیگر از هنرهایش بود. امیدوارم روان پرفروغش یاریگر باشد تا راهش پررهرو بماند. بی‌گمان نام و خاطره‌هایش در یادها جاودان خواهد ماند. به خانواده گرامی‌اش به ویژه دوستان خوبم نسیم و داریوش آرامش باد می‌گویم و برایشان شکیبایی و دیرزیوی آرزومندم.

  12. درگذشت باورنکردنی جناب سهرابی بی‌اندازه عزیز و بسیار پرارج غم به دلم نشاند. امید که خانواده‌ بزرگ و عزیز زرتشتیان شیراز همچنان همازور و همراه، این تلخی را تاب بیاورند و روزهای بهتری را بسازند؛ همان‌طور که جناب سهرابی عزیز همیشه تلاش می‌کرد، چنین باشد.

  13. ایریستنام اوروانویزه میده
    ازدست رفتن بزرگ مرد خیرخواه جامعه زرتشتیان شیراز زنده یاد افلاتون نوشیروان سهرابی ِ فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز را به همسر ِ فرزندان و
    بستگان گرامی ایشان تسلیت گفته و خودمان را در این غم بزرگ شریک میدانیم. روحش شاد و قرین آرامش

    هوشنگ و خدارحم و مه رو اسفندیاریان

  14. بی شک جامعه ی زرتشتیان ایران بزرگمردی شجاع، با اقتدار و پُر تلاش و همچنین انسانی نیک اندیش، راست گفتار، درست کردار، خردمند، مردمی و مهربان را از دست داد.
    فقدان وجود ایشان ضایعه ای جبران ناپذیر برای ها زمان زرتشتیان خواهد بود. یقین دارم تاریخ از ایشان به نیکی یاد خواهد کرد .
    بهشت جایگاهش و یادش جاودانه باد .

  15. روزها خداوند تند تند گل می‌چیند، روانت شاد، هرگز رفتار و چهره‌ی پرانرژیش از یاد نخواهد رفت/ بهنام مبارکه نشر هیرمبا

  16. غم نبود مردی بزرگ روانشاد افلاطون سهرابی بارسنگینی بدوش بدوش همه ماکه بااودوست بودیم
    به روان پاک ونیک اودرودباد. مردی بزرگ ازتبار«گفتار نیک پندار نیک کردارنیک» سفری جاودانی نمود. از یزدان پاک برایش بهشت برین آرزومندم وبرای بازماندگان صبر آرامش وتندرستی آرزو دارم با اشک حسرت. فتحعلی پور

  17. روح و روان این بزرگ مرد جامعه زرتشتی گروسمان نشین باد و درآرامش

  18. به روان پاك همه درگزشتگان درود باد،
    به جاى نيكان و نيك كرداران برسد.

  19. روانتان شاد جناب سهرابی عزیزم.
    نبودنتان را سخت میشود تحمل کرد.
    خدمت همسرگرامی، مهوش خانم و خانواده عزیزتان تسلیت میگویم.

  20. روانش از شاداوروانان باد. به عنوان فردی که در سالهای دور از نزدیک با او کار کرده است می گویم : او عاشقی کم نظیر بود . عاشقی که حاضر بود هرچه دارد را فدای معشوق خود کند . افلاطون سهرابی براستی عاشق دین زرتشتی بود. سالها باید بگذرد تا مادر گیتی چو او فرزند بزاید.

    1. از شما که سال ها از نزدیک با ایشان همکاری داشته و قطعا خاطرات زیادی با هم دارید ، خواهش می کنم دست به قلم شوید و از ایشان بنویسید تا بیشتر بدانیم حتی الان که فرسنگ ها با شیراز و خاک وطنتان فاصله گرفته اید.

  21. ایریستنام اروانو یزه میده یا اشه اونام فروشیو. بر روان پاک همه درگذشتگان پارسا درود باد. بر روان پاک روانشاد افلاتون سهرابی درود باد، به خانواده آن بهشتی روان، همسر و فرزندان و بویژه خواهر ایشان پریچهر خانم و خواهر زاده شان جناب آقای دکتر کورش فرازمهر، آرامش باد میگویم و برایشان شکیبایی، تندرستی و دیرزیوی و برای آن بهشت آشیان گروسمان نشینی از اهورامزدا خواهانم، یاد و خاطره اش جاودان و راه نیکش پر رهرو و با دوام بادا. ایدون باد ایدون ترج باد.

  22. زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند از صحنه رود
    صحنه پیوسته به جاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
    بابا افلاطون ، نغمه ات را به نیکی خواندی و رفتی و تا آخرین نفس بیاد خواهیم داشت هر چه گفتی و به زبان خواهیم آورد هر چه خواستی از آن بسیار یاد کنیم و به کار خواهیم بست هر چه به ما آموختی… گرچه واقعیت اینست که پدرمان دیگر در جمع ما نیست. پدر به معنای واقعی کلمه… باگذشت، فداکار، دور اندیش، خیراندیش، خردورز، اندیشمند، گرمابخش دل ها… در کل عاشق بودی… عاشق… به معنای واقعی کلمه… اگر از من بپرسند عاشقی را می شناسی تنها یک نام و آن هم افلاطون سهرابی از ذهنم خواهد گذشت و بس…

  23. از شنیدن این خبر شوکه شدم. خیلی انسان وارسته و شریفی بود. در جزیره سیری افتخار شاگردی ایشان را داشتم. تسلیت به جامعه سربلند زرتشتی و خانواده داغدارش

  24. اندوه جانکاه ازدست رفتن چنین اسطوره ای ، گسترده وتحمل ناپذیر است . جناب سهرابی ، این شخصیت منحصربفرد ، مربوط به یک گروه ویا یک شهر نبود ونیست . ایشان نماد گرانبهایی از ایران و ایرانی اصیلند . بی تردید جای جاویدشان ، اعماق قلب همه ی ارادتمندانشان است .
    روحش شاد وخاطراتش ماندگار

  25. ایرستنام اروانو یزه میده
    به روان همه درگذشتگان درود باد. روانش شاد باد و یادش همیشه گرامی. به خانواده آن روانشاد آرامش باد می گوییم. تندرستی و بهروزی بهره همه بازماندگان باد.

  26. ازطرف خود و انجمن متخصصين زنان ، اين ضايعه بزرگ را به جامعه زرتشتيان و خانواده محترم افلاتون تسليت عرض ميكنم .
    دكتر ابراهیم پارسانژاد

  27. اين ضايعه بزرگ رو به جامعه زرتشتيان از طرف خودم و اساتيد گروه زنان تسليت گفته و اميدوارم كه روحشان قرين ارامش باشد.
    دکتر سعید البرزی-رئیس بخش زنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  28. از طرف خودم و دوستان و همكارانم اين ضايعه بزرگ را به همه همكيشان و بويژه خانواده گراميشان و أعضاى محترم انجمن زرتشتيان تسليت عرض ميكنم ، براى ايشان بهشت برين و براى بازماندگان صبر الهى و سلامت و عمر با عزت از ايزد پاك آرزومندم.

  29. با نهایت تاسف از خبر درگذشت روانشاد افلاطون سهرابی این واقعه را به خانواده وانجمن زرتشتیان تسلیت میگویم

  30. به خشنودی اهورمزد

    درگذشت روانشاد را به همه خانواده ایشان آرامش باد می گویم

    خدایش بیامرزاد بهشت برین جایگاهش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09