لوگو امرداد
پیام شادباش نماینده ویژه رییس جمهور به مناسبت زادروز اشوزرتشت

علی یونسی: حضرت زرتشت، پیامبر ایرانیان زرتشتی، پیام‌آور یکتاپرستی در ایران و جهان

photo 2019 03 26 13 49 01حضرت زرتشت، پیامبر ایرانیان زرتشتی، پیام‌آور یکتاپرستی در ایران و چهان بود که همگان را به پرستش اهورا مزدا؛ پروردگارِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. برای ما ایرانیان مایه‌ی مباهات است که ایران مهد یکتاپرستی در جهان است و ایرانیان کهن‌ترین مردم یکتاپرست دنیا هستند.

علی یونسی، نماینده‌ی ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پیامی زادروز اشوزرتشت، نخستین پیام‌آور یکتاپرستی را شادباش گفت. متن کامل پیام شادباش نماینده‌ی ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی به ایرانیان زرتشتی و همه‌ی زرتشتیان جهان را در ادامه می‌خوانید:

«به نام خداوند جان و خرد
ششم فروردین مصادف است با تولد اشوزرتشت، پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان تبریک و شادباش می‌گویم.
حضرت زرتشت، پیامبر ایرانیان زرتشتی، پیام آور یکتاپرستی در ایران و چهان بود که همگان را به پرستش اهورا مزدا؛ پروردگارِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. برای ما ایرانیان مایه مباهات است که ایران مهد پکتاپرستی در جهان است و ایرانیان کهن ترین مردم یکتاپرست دنیا هستند.
بر اساس تعالیم اشوزرتشت، زرتشتیان در طول تاریخ به علم‌آموزی و خردورزی توجه ویژه داشتند. به همین جهت، قدیمی‌ترین مدارس و بیمارستان های شهر یزد و کرمان، متعلق به زرتشتیان است. نقش و تاثیر خدمات بهداشتی درمانی زرتشتیان ایران در طول تاریخ، برای ملت ایران واضح و روشن است.
آموزه‌های زرتشت، به زرتشتیان آموخت که همواره از میراث فرهنگی و آیین‌ها و جشن‌های ایرانی حفاظت کنند. جشن‌هایی چون نوروز، مهرگان و سده که بر اساس ایده شادی همگانی، مهرورزی، نیکی، صلح، مدارا، اشراق و روشنایی، حفظ طبیعت و محیط زیست و همبستگی اقوام ایرانی، بنا شده‌اند.
دعوت بشر به خداپرستی، راستی‌جویی، درستکاری، آزاداندیشی و عدالت طلبی، وجه مشترک تمام پیامبران ادیان توحیدی است که رعایت آن، زندگی اجتماعی بشر را به جهانی نو و اخلاقی تبدیل می‌کند.
یکتاپرستی، خردورزی و شادزیستی و آرزوی شادی برای همگان، عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی‌اند. فرهنگی که همگان را به گفت و گو، صلح، مدارا، حفظ کرامت انسان و رعایت حقوق شهروندان از هر قوم، دین و مذهبی، دعوت می‌کند.
بسیار بجاست از ریاست محترم جمهور؛ جناب دکتر حسن روحانی، اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی و دکتر اختیاری؛ نماینده محترم ایرانیان زرتشتی، به دلیل پیگیری و ثبت ششم فروردین به عنوان “روز زرتشت” در تقویم رسمی کشور، تقدیر و تشکر شود.
در این برهه زمانی که کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است و ایرانیان و جمع کثیری از زرتشتیان کشور فوت شده اند از خداوند بزرگ برای فوت شدگان آمرزش و آرامش ابدی و برای کادر پزشکی و پرستاری سراسر کشور آرزوی سلامتی و برای وقف‌کنندگان بیمارستان و مراکز بهداشتی، طول عمر با عزت مسالت می‌نمایم.
ضمن تبریک تولد اشوزرتشت و عید نوروز به ایرانیان عزیز زرتشتی، آرزو می کنم که سال نو، سالی سرشار از امید، نشاط و سلامتی برای همه ایرانیان باشد. علی یونسی»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود بر جناب آقای یونسی که به نیکی ودرستی پیام زیبای خودشان رابه زرتشتیان جهان ابراز داشته اند.به سهم خودم به عنوان یک تن زرتشتی از ایشان سپاسگزارم ومبعث حضرت محمد(ص)که برابر با روز سوم نوروز بود را به تمامی مسلمانان جهان تبریک میگویم.دیر زیوی و شادی همگان را ازدرگاه خداوند بزرگ آرزومندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10