لوگو امرداد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس:

 از روند حفر چاه در حریم درجه‌یک نقش رستم جلوگیری شد

naghshe rostam01چند روز پیش در پی خبرهای سلسله‌وار و ناخوشایند در حوزه‌ی میراث فرهنگی، خبرِ کندن چاه در حریم درجه‌ی یک محوطه‌ی باستانی نقش رستم رسانه‌ای و خبرساز شد. گزارش‌ها نشان‌گر دست‌یازی به این گستره‌ی باستانی به بهانه‌ی تامین آب کشاورزی از سوی شرکتی که پیمانکار وزارت نیرو است، بود. اقدامی که بی‌گمان فرونشست زمین و ریزش بخش‌هایی از از این یادمان ارزشمند را در پی خواهد داشت.
اکنون مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از جلوگیری از روند کندن چاه در حریم درجه‌ی یک نقش رستم خبر می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی این استان با بیان اینکه حفر چاه در حریم درجه‌یک نقش رستم بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از طرف اداره کل استان بوده است گفت: «متاسفانه اداره‌ی امور منابع آب شهرستان مرودشت بدون هماهنگی با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت اقدام به حفر چاه در حریم درجه‌یک مجموعه تاریخی نقش رستم کرده بود که این اداره کل به‌محض اطلاع از این موضوع با هماهنگی فرمانداری شهرستان، از ادامه این روند جلوگیری کرده است.»
وی در پایان افزود: «در حال حاضر دستگاه حفاری در این مکان جمع‌آوری و همچنین نسبت به پلمب چاه مذکور اقدام شده است.»
مجموعه تاریخی نقش رستم در شهرستان مرودشت استان فارس و در فاصله‌ی شش کیلومتری از مجموعه میراث جهانی تخت‌جمشید جای دارد. این مجموعه تاریخی، یادمان‌هایی از دوران ایلامیان، هخامنشیان و ساسانیان را در خود جای‌داده است.

زخمی دوباره بر حریم نقش رستم

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با بهترین درودها ، سپاس از امرداد که گزارش را تهیه و رسانایی کرد و امیدوارم این جمع اوری و پلمپ موقتی نباشد و همیشگی و ناظر پر کردن چاه باشیم.ایدون باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09