لوگو امرداد

جایگاه سوم تک‌نوازی دف در منطقه 6 تهران برای نوجوان زرتشتی

هورشید نیکفام نوجوان هنرمند زرتشتی، در سی‌وهشتمین مسابقه‌های فرهنگی و هنری منطقه‌ی ۶ آموزش و پرورش استان تهران، در رشته‌ی تک‌نوازی دف به جایگاه سوم دست یافت.
هورشید نیکفام دانش‌آموز پایه‌ی هشتم دبیرستان دوره‌ی یکم گشتاسب، در رشته‌ی تک‌نوازی دف موفق به کسب جایگاه سوم منطقه‌ای شد. هورشید از هنرجویان خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان، هنر دف‌نوازی را نزد استاد شهراد نمیرانیان فرا گرفته و نزدیک به یک‌‌سال‌و‌نیم است که در این رشته‌ی هنری به فعالیت می‌پردازد. وی از کودکی آموختن موسیقی را آغاز می‌کند. پدر مشوق و پشتیبان او است و تاثیرگذار در پیشرفت هورشید. نواختن سازهای گوناگونی را تجربه کرده اما دلبستگی او بیشتر به ساز کوبه‌ای است و اکنون فراگیری ساز دف را پیگیری می‌کند. هورشید درباره‌ی ساز دف می‌گوید: دف گونه‌ای از ساز کوبه‌ای است با نت‌ها و ریتم‌های گوناگون درهم آمیخته. نواختن دف و نوای روح‌نواز آن به من آرامش خاصی می‌دهد، آرامشی وصف ناشدنی.
این هنرمند نوجوان از کارهای هنری‌اش می‌گوید: فعالیت هنری من در بخش نقالی و موسیقی است. در زمینه‌ی نقالی، به صورت انفرادی و یا همراه با گروه نقالی و شاهنامه‌خوانی زرتشتیان ایران به سرپرستی و استادی موبدیار پریا ماوندی اجرا داشتم. در زمینه‌ی موسیقی نیز اجرای هم‌نوازی و تک‌نوازی را به استادی شهراد نمیرانیان انجام داده‌ام.
هورشید با همه‌ی دلبستگی به هنر، در زمینه‌ی دانش‌اندوزی نیز می‌کوشد، درس خواندن و موفقیت در تحصیل را آینده‌ساز می‌داند.
این هنرمند نوجوانان به هم‌سن‌وسال‌های خود پیشنهاد می‌کند، در همه‌ی زمینه‌ها فعالیت کافی انجام دهند تا علاقه و هدف خود را پیدا کنند و بتوانند با پشتکار، در آن کار و هدف‌گذاری به موفقیت دست یابند. او براین باور است که نوجوانان با هدف مشخصی، برای آینده‌ی خود برنامه‌ریزی کنند.
هورشید فرزند فریبا رستمی‌فرد و فرشید نیکفام زاده‌ی 29 فروردین‌ماه 1385 خورشیدی است. هیربد و هستی 9 ساله، برادر و خواهر دوقلوی هورشید هم در زمینه‌ی هنری فعال هستند. هستی به فراگیری هنر نقالی می‌پردازد و هیربد نواختن ساز گیتار و نقالی را انتخاب کرده است.

1 14
هورشید نیکفام نوجوان هنرمند زرتشتی

2 13

1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04