لوگو امرداد
در آستانه‌ی فرارسیدن هنگام نیایش همگانی

پیرسبز چک‌چک آماده میزبانی

13 6«پیرسبز چک‌چک» به سرپرستی انجمن زرتشتیان شریف‌آباد یزد آماده‌‌ی میزبانی از نیایش همگانی است.
داریوش کاموسی، فرنشین انجمن زرتشتیان شریف‌آباد یزد متولی نگهداری از زیارتگاه پیرسبز، در گفت‌وگو با امرداد از آمادگی زیارتگاه پیر سبز برای میزبانی از همکیشان خبر داد و گفت: نکات بهداشتی و امکانات رفاهی برای تامین آسایش همکیشان در نظر گرفته شده است. پاکیزه‌سازی و بهسازی زیارتگاه انجام شده و محوطه‌ی پیرسبز با همکاری مرکز بهداشت منطقه، سم‌پاشی شده است. همکیشان و گردشگران با رعایت نکات بهداشتی و پذیرش مسوولیت فردی می‌توانند از این زیارتگاه سپندینه بهره بگیرند و به نیایش بپردازند.

«پیرسبز چک‌چک»، پیران‌گاهی است در ۶٨ کیلومتری شمال‌‌ خاوری (:شرقی) استان یزد و در کوه‌های «خرانق» شهرستان اردکان، زرتشتیان در پی سنت‌های دیرینه و کهن همه ساله روزهای ٢۴ تا ٢٨ خوردادماه به نیایش همگانی در این جایگاه سپندینه می‌‌پردازند.

امسال با فراگیری ویروس کووید 19 و سرعت بالای انتقال آن، مراقبت‌های فردی و رعایت نکات بهداشتی در شرایط کرونایی، بر همه بایسته است. شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا تمیز کردن دست‌ها با ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل، رعایت فاصله‌ی فیزیکی دو متری از دیگران به ویژه از کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند، پرهیز از تماس دست با چشم، بینی و دهان، استفاده از ماسک و قرار نگرفتن در مکان‌های سرپوشیده، نکاتی هستند که برای پیشگیری از دچار شدن به بیماری کووید-19 بسیار یادآوری می‌شود. در صورت داشتن نشانه‌های بیماری مانند تب، سرفه و عطسه از حضور در مکان‌های عمومی خودداری کنیم. در راستای پیشگیری از گسترش ویروس، بایسته است این نکات را با توجه بیشتری رعایت کنیم. سالمندان، کودکان و افراد دچار بیماری مزمن بیشتر آسیب‌پذیر هستند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. حفظ فاصله لازم برای این نوع از گردهم ایی ها تقریبا غیرممکن است. رعایت پروتکلها و خوداری از عادتهای معاشرت و زیارت بسیار سخت است. مسیولین باید در برابر اطمینان از این نوع تصمیمات پاسخگو باشند.

  2. بسیار مهم است که امرداد در این باره نظر کارشناسان را منتشر کند.

  3. از آنجا که هنوز آلودگی کرونا در حد قابل توجهی وجود دارد بازگشایی باعث تشویق زیارت همگانی خواهد شد و همانند جام وهمن و انتخابات مجلس در سال98 باعث به خطر افتادن جان همکیشان خواهد شد چون در تجمعات زیارت همگانی ، فاصله گذاری اجتماعی بنحو شایسته مقدور نیست.امیدوارم مسئولین متوجه مسئولیت خود خود در قبال سلامتی جامعه باشند.

  4. درود برشما
    با نظر دوستان مبنی بر اینکه امکان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت همه پروتکلهای بهداستی در این گونه مکانهای زیارتی وسپندینه امکان کمتری داردوکاملا امکانپذیر نیست موافقم.بنظر میاید اگر گردهمایی یا زیارت همگانی که مخصوص همکیشان در روزهای پایانی خورداد ماه به روال هر ساله انجام میگرفت امسال اگر با محدودیت یا حتی بصورت مجازی و از راه دور انجام پذیرد صحیح تر باشد.
    پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01