لوگو امرداد
گزارش کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران

درمانگاه یگانگی آماده بازگشایی می‌شود

101درمانگاه یگانگی پس از تعطیلی پیش‌آمده در روزهای کرونا، با رعایت پروتکل بهداشتی برای بازگشایی آماده‌سازی می‌شود.
هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با مبلغ 100 میلیون ریال برای آماده‌سازی و تجهیزات مورد نیاز درمانگاه یگانگی موافقت کرد.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات درباره‌ی سازوکار آماده‌سازی  بازگشایی درمانگاه یگانگی گفت: ما مکلف به بازگشایی درمانگاه یگانگی هستیم چرا که تاکنون وزارت بهداشت چند بار علت تعطیلی درمانگاه را جویا شده است.  پروتکل بهداشتی برای بازگشایی باید رعایت شود و تجهیزاتی مورد نیاز است.
وی در ادامه افزود: نام‌نویسی در پایگاه سلامت وزارت بهداشت انجام و کد رهگیری گرفته شده است. مدیر مسوول درمانگاه به دندانپزشکان حضور در درمانگاه را اعلام می‌کند.
فرنشین کمیسیون خدمات از جاسازی هواکش برای هر یک از مطب‌ها، خرید ترمومتر (تب‌سنج)، الکل، گان، دستکش لاتکس، ماسک سه لایه‌ی جراحی، شیلد (محافظ)، به عنوان تجهیزات اولیه‌ی مورد نیاز برای رعایت شیوه‌نامه‌ی بهداشتی بازگشایی درمانگاه نام برد و گفت: با پیگیری‌ کمیسیون ساحتمان هواکش برای مطب‌ها آماده‌ی نصب است.
در هیات‌مدیره پیشنهاد شد بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، گان، روکش کفش و مواد ضدعفونی کننده برای ورود مراجعه‌کنندگان آماده شود تا مراجعه‌کننده با خریداری این بسته‌های بهداشتی، مجهز به درمانگاه وارد شود. گذر از تونل ضدعفونی‌کننده و یا از اشعه‌ی ماورابنفش هنگام ورود به درمانگاه دیگر موارد پیشنهادی بود.
فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به این که این میزان هزینه برای تامین نیاز دو ماه تجهیزات درمانگاه است، گفت: آیا بازگشایی درمانگاه نسبت به آمار مراجعه‌کنندگان مقرون به صرفه است. با توجه به این که در بیلان هر سال درمانگاه از بخش‌های زیان‌ده بوده، در این روزها هم سیستم درمان با کاهش مراجعه‌کننده روبه‌رو است.
مهردخت شهریاری در این باره گفت: دستکم 10 پرسنل درمانگاه که کارمند بیمه‌ای انجمن هستند از درمانگاه کسب درآمد می‌کنند. درمانگاه خیریه‌ای برای همه‌ی جامعه است، روانشاد یگانگی به نیت‌ درمانگاه، این مکان را در اختیار گذاشته است که باید فعال نگه داشته شود. اگر هیات‌مدیره خواستار تعطیلی درمانگاه است تصمیم دوفوریتی را مطرح کند. در حال حاضر تصمیم به بازگشایی درمانگاه یگانگی است.
افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان با بیان این که فعال نگه‌داشتن درمانگاه بخشی از خدمات انجمن است، گفت: درمانگاه با رعایت نکات بهداشتی دستکم در کوتاه مدت باید بازگشایی و بازخورد آن بررسی شود.
فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان با اشاره به هزینه‌بردار بودن بازگشایی درمانگاه گفت: بازگشایی درمانگاه باید با وسواس و رعایت کامل پروتکل بهداشتی و همه‌ی استانداردها انجام شود.
جمشید دارابیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران با گفتن این که کرونا فرصتی را برای دنیا به‌وجود آورد تا بسیاری از روش‌ها دگرگون شود، پیشنهاد کرد تا ارایه‌ی خدمات درمانی در درمانگاه از شیوه‌ی سنتی به آنلاین تغییر و در خدمت جامعه باشد، این‌گونه که گروه‌های پزشکی و پرستار به خانه‌ی بیماران اعزام شوند.
فرامرز کشاورزی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، با تاکید بر جدی گرفتن رعایت پروتکل بهداشتی، پیشنهاد داد به شوند کاسته شدن مراجعه‌کنندگان دندانپزشکی در روزهای کرونا، درمانگاه یگانگی عمومی گردانده شود.
کمیسیون خدمات از انجمن خیریه و درمانی زرتشتیان برای آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی و ارایه‌ به آرامگاه قصرفیروزه سپاسگزاری کرد.
درخواست کمیسیون خدمات مبنی بر مصوب 100 میلیون ریال برای آماده‌سازی درمانگاه یگانگی با 10 رای موافق هیات‌مدیره تصویب شد.
نشست چهل‌ونهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران با باشندگی اکثریت هموندان هیات‌مدیره در نبود فرهاد کشاورزی و خدامراد مزداپور، دیرکرد مهران تیراندازیان و بهمن تیمساری، دوشنبه 12 خوردادماه 1399 خورشیدی برگزار شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با بستن درمانگاه ما رو آواره کردین
    حداقل یه اطلاعیه جلو درش بزنین که کی وا میشه

    بسکه هی اومدیم و در بسته ش رو دیدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09