لوگو امرداد

بررسی جنبه‌های هنری و آماری نمایشگاه «هنر تدبیر»

behrooz gharibpurبهروز غریب‌پور، کارگردان تیاتر، جنبه‌های هنری نمایشگاه «هنر تدبیر» را بر جنبه‌های آماری آن غالب دانست.

بهروز غریب‌پور، نویسنده و کارگردان تیاتر در بازدید از نمایشگاه «هنر تدبیر» دست‌‌آوردهای دولت یازدهم گفت: به طور کلی در نگاه نخست، آن‌چه در بازدید از نمایشگاه به چشم می‌خورد این است که نسبت به نمایشگاه‌های گذشته دیگرگونی در سازه صورت گرفته و از گونه‌ی متداول حداقلی خارج شده است، یک طراحی متفاوت برای حالت اسپیس فریم‌ها در نظر گرفته شده است و رنگی که گزینش شده نیز می‌تواند بستر خوبی برای عرضه مفاهیم و نشان دادن رخدادها باشد.

غریب‌پور در ادامه افزود: در مجموع این نمایشگاه گذشته از کاستی‌هایی که ممکن است در نتیجه‌ی کمبود وقت و یا سرعت عمل در برپایی  کار به وجود آمده باشد، با آن‌چه که پیش‌تر در این خصوص وجود داشته، دیگرگونی ماهوی دارد.

او با بیان این‌که جنبه‌های هنری این نمایشگاه بر جنبه‌های آماری آن پیشی گرفته است گفت: برای نمومه مساله تورم و رشد تولیدات گندم از آغاز کار دولت تا به امروزعینیت بخشیده شده و در مجموع می‌توان گفت که نمایشگاه خوب و جامعی است.

این کارگردان تیاتر افزود: در صورت وجود زمان کافی، حتا این امکان وجود داشت که در یک حرکت مردمی هر بازدید کننده رنگ دل‌خواه خود را بر روی این سازه‌ها به جای بگذارد تا در پایان این نمایشگاه به یک محیط رنگارنگ دیگرگون و از این حالت ایستایی سفید خارج شود.

غریب‌پور همچنین گفت: حجم‌ها و تولیدات در این نمایشگاه در پایین‌ترین اندازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند، برای نمونه سه بشکه نفتی که در یک جا گذاشته شده، بسنده(:کفایت) نمی‌کند چون نیاز برپایی چنین رویدادی، به کاربردن گونه‌ای زیاده انگاری(:اغراق) درخو پذیرش است. مثلا اگر بعد از 50 سال در تولیدات گندم به نقطه‌ی خودکفایی و حتا صادرات رسیده‌ایم باید این را به گونه‌ای به نمایش می‌گذاشتیم که از دیوار و سقف نمایشگاه گندم می‌ریخت. بنابراین از آن‌جا که زمان کم بوده، تنها به یک سازه و گونه‌ای برپایی دیگرگون اندیشیده شده است.

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30