لوگو امرداد

فصلنامه «میراث پارس» منتشر شد

miras parsنخستین شماره از دور جدید نشریه‌ی «میراث پارس» منتشر شد.

میراث پارس نشریه‌ی تخصصی در زمینه‌ی تاریخ و گردشگری است که تا پیش از این به‌گونه‌ی ماهنامه و در هجده شماره منتشر شده بود. این نشریه از این پس به‌گونه‌ی فصلنامه ادامه انتشار یافته و نخستین شماره از آن در 96 رویه منتشر شده است.

پرونده‌ی ویژه این شماره از نشریه‌ی میراث پارس به خلیج فارس و موضوعات در پیوند با آن ویژه شده است.  طرح روی پوشینه (:جلد) نشریه نیز فرتور (:عکس) رونمایی از نخستین تابلو فرش خلیج فارس در مراسم روز ملی این کهن دریای پارسی را به نمایش گذاشته است. در دیگر عنوان‎ها، گفتارها (:مقالات) و مطلب‌های شماره‌ی تازه‌ی میراث پارس آمده است:

– تاریخچه سازمان گسترش ونوسازی ایران

– فراز و فرود جزایر سه گانه و اهمیت استراتژیک

– صداقت و راستی کلید برنامه سازی موفق تلویزیونی

– پیشینه ی تلاش برای تغییر نام خلیج فارس

– تلگرافخانه بوشهر

– نخستین تابلو فرش خلیج فارس

فرشید خدادادیان، صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه، در یادداشت آغازین این شماره با عنوان «میراث پارس دریچه ای به پیشینه ی ایران فرهنگی» گفته است: «عنوان میراث پارس به هیچ عنوان محدود کردن حوزه‌ی فعالیت و هم‌چنین باور تولیدکنندگان این نشریه به یک بخش از ایران فرهنگی نبوده و نیست. ایران فرهنگی گستره‌ی جغرفیایی قابل توجهی را با اشتراکات تاریخی و فرهنگی و معنوی فراوان نشان می‌دهد که مرزبندی‌های سیاسی در ادوار مختلف تاریخی تا امروز، تاثیری در این همگرایی و همخوانی فرهنگی باورمندان ایران فرهنگی در این جغرافیای تاریخی کهن نداشته و ندارد.

این شماره از میراث پارس از سوی گروه بین‌المللی خلیج فارس به مدیریت پوریا قلی‌خانی تهیه شده است. محمد بادپیما، سعید مظفری، سارا مطلبی، مهسا نظمی، خدیجه مهرپور، هومن قدسیزاد و معصومه عسگری از همکاران و گردآورندگان این شماره هستند.

شماره ی آینده‌ی فصلنامه «میراث پارس» در پایان پاییز امسال  منتشر خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09