لوگو امرداد
سازمان فروهر به کوشش گروه چنبره برگزار کرد

دوازدهمین آیین گهنبار توجی در کوشک ورجاوند

دوازدهمین آیین گهنبار توجی در کوشک ورجاوند با پایداری بیماری کووید-19 بدون باشندگی زرتشتیان برگزار شد.
امسال نیز سازمان جوانان زرتشتی تهران (سازمان فروهر) به کوشش گروه چنبره آیین گهنبار توجی جشن تیرگان را با آرمان تندرستی، دیرزیوی و شادزیوی همه‌ی جهانیان در کوشک ورجاوند برگزار کرد. آیین اوستاخوانی گهنبار با آوای موبد گودرز ماوندی و موبد پریا ماوندی به‌جا آورده شد.

این آیین با گرامیداشت یاد روانشاد پریوش خدادادی از دست‌اندرکاران دیرین برگزاری گهنبار و روانشاد فریدون ورجاوند دهشمند کوشک ورجاوند، همراه بود. از زحمات فرزند ایشان مهندس پرویز ورجاوند که از خیراندیشان جامعه زرتشتی هستند، نیز سپاسداری شد. همچنین برای گوهر بهمردی از کنشگران پیشکسوت هازمان زرتشتی و یار دیرین سازمان فروهر، آرزوی تندستی شد. به پاس تلاش‌های پیوسته‌ی خداداد جمشیدیان، مسوول نگهداری کوشک ورجاوند، از او سپاسگرازی شد. در پایان اوستای تندرستی برای همه‌ی همکیشان و نیکان هفت کشور زمین خوانده شد.

در شرایط کنونی که باشندگی همکیشان امکان‌پذیر نبود، آیین گهنبار به شکل زنده (لایو) از صفحه اینستاگرام سازمان فروهر پخش شد.

شادی اهورایی در جشن‌های زرتشتی، با نیایش اهورامزدا و بزرگداشت جلوه‌های مینوی و گیتوی آفریدگار، با دادودهش، همازوری، هبستگی به بار می‌نشیند و خویشکاری دلپذیر دینی زرتشتیان می‌شود. گهنبار توجی، آیین دادودهشی است خارج از روزهای شش چهره‌ی گهنبار با آرمان تندرستی، شادمانی و بهروزی جهانیان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود ایرانیان، جشن تیرگان، کهن آیین نیاکانی را روز تیر از ماه تیر در گاهشمار زرتشتی برابر با دهم تیرماه خورشیدی پاس داشتند.

گزارش تصویری از آیین گهنبار توجی در کوشک ورجاوند که پسین‌روز مهر ایزد از تیرماه زرتشتی برابر با آدینه 13 تیرماه 1399 خورشیدی برپا شد را در ادامه می‌بینید:

1 2
آیین گهنبار جشن تیرگان آدینه 13 تیرماه 1399 خورشیدی در کوشک برگزار شد
2 1
دوازدهمین آیین گهنبار توجی در کوشک بدون باشندگی زرتشتیان برگزار شد
3 1
در آغار آیین گهنبار توجی جشن تیرگان یاد شادروان پریوش خدادادی گرامی داشته شد
4 1
موبد گودرز ماوندی، موبد پریا ماوندی آیین اوستاخوانی گهنبار توجی را ادا کردند
5 1
سازمان فروهر به کوشش گروه چنبره آیین گهنبار توجی جشن تیرگان را با آرمان تندرستی، دیرزیوی و شادزیوی همه‌ی جهانیان برپا کرد

6 3

7 1
در پایان اوستای تندرستی برای همه‌ی همکیشان و جهانیان زمین خوانده شد

8 9.1

9

10

11

be929149 981f 4fd5 a0cf 29a9dd8731c9
چهره از سمت راست: اسفندیار اختیاری، جمشید هرمزدیاری، دادبه اورنگی، اردشیر اورمزدی، دلناز فولادیان، افسانه غیبی، پروین خدادادی، کتایون نعیمی
13
با پایداری بیماری کووید-19 باشندگی همکیشان در آیین گهنبار توجی امکان‌پذیر نشد

 

فرتورها از سازمان فروهر رسیده است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. دورد بر شما از گذشته هفته نامه را گه گاه می خواندم امروز تارنما را دیدام وبسیار خوشحال شدم من از ژرفای دل برای هازه زرتشتی احترام قائلم وآنان را وارثان هویت و روزگار پرصلابت گذشته ایران می دانم شاید هم فراتر از این باشد یعنی فراتر از ایران هرچه که هست من از کودکی از جایی که با تاریخ آشنا شدم عاشق دین زرتشت بودم و وقتی فهمیدم که هنوز زرتشتی در ایران وجود دارد در پوست خود نمی گنجیدم و هنوز هم باگذر زمان چیزی از این شیدایی کم نشده شاید فزون تر هم شده باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09