لوگو امرداد

پیام مرکز زرتشتیان کالیفرنیا در پی قتل موبد آرش کسروی

پیام 2مرکز زرتشتیان کالیفرنیا در پی به قتل رسیدن موبد آرش کسروی و از دست دادن یکی از موبدان سختکوش و دانشور خود، پیامی در این باره منتشر کرده است.
روانشاد موبد آرش کسروی پس از مهاجرت به آمریکا در مرکز زرتشتیان کالیفرنیا هماره یاری‌رسان بود و خویشکاری برگزاری آیین دینی را بر دوش داشت. از سال گذشته برای شرکت در آیین سالگرد درگذشت پدر خود شادروان داریوش کسروی و پیگیری حقوقی انحصار وراثت در کرمان سکونت گزید. موبد آرش کسروی نخستین روزهای امردادماه 1399 خورشیدی به همراه دو تن از دوستان مسلمان خود، توسط فرد و یا افرادی به قتل رسیده و پیکر بی‌جان آنان در شهر ماهان پیدا می‌شود. مرکز زرتشتیان کالیفرنیا درباره‌ی رخداد این جنایت پیامی منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

هنگامی که بزهکاران به کیفر گناهان خود رسند،
آنگاه ای خداوند جان و خرد در پرتو اندیشه پاک،
نیروی تو را درک کرده و این حقیقت را خواهند آموخت
که چگونه باید در برانداختن دروغ و کژی و کمک به
پیروزی راستی و پاکی کوشش کرد
یسنا هات ۳۰ بند ۸

مرکز زرتشتیان کالیفرنیا یکی از موبدان سختکوش و دانشور خود را از دست داد.
موبد آرش کسروی نزدیک به یک سال پیش به دنبال درگذشت پدرش روانشاد داریوش کسروی به ایران بازگشت و برای انجام کارهای انحصار وراثت در زادگاهش کرمان سکونت گرفت.
موبد آرش کسروی در میانه دادخواهی‌های خود، توسط فرد یا افرادی به همراه دو تن از دوستانش به قتل می‌رسد این جنایت دردی جانکاه را به جامعه زرتشتیان جهان و تمامی عدالت خواهان منتقل نمود.
مرکز زرتشتیان کالیفرنیا و جامعه زرتشتیان آمریکا خواهان پیدا شدن عوامل این جنایت هولناک می‌باشد و از همه دست‌اندرکاران درخواست می‌نماید پیگیر این اتفاق ناخوشایند که برای همه همکیشان و هموندان در سراسر جهان بسیار ناگوار است، باشند و جنایتکاران را دادگاهی و به کیفر کردار بد خود برسانند.
مرکز زرتشتیان کالیفرنیا خواستار آن است که تمام زرتشتیان از حقوق برابر و به دور از تفاوت دین، همچون اکثریت مردم ایران در سرزمینی که ریشه در آن دارند برخوردار باشند.
یادآوری می‌نماییم که طبق آموزه‌های اَشو زرتشت سکوت در برابر بیدادگری نکوهش شده و ما در پی داد و دادگستری هستیم.
برای روان موبد آرش کسروی آرامش و برای خانواده آن روانشاد و همگان دیرزیوی همراه با تندرستی آرزومندیم.

مرکز زرتشتیان کالیفرنیا

پیام

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روحشون شادویادشان گرامی.به همه دوستان واشنایان وتمام زرتشتیان عزیز این اتفاق تلخ وناگوار رو تسلیت عرض میکنم.این اولین باری هست که مطلبی از زرتشتیان رو میبینم.نمیدونستم که همچین سیستم وارکانی دارند.خوب میشه اگه یه کانال یاسایت برای اگاهی عموم مردم راه اندازی بشه که تمام مردم بدونن دین زرتشتی و اموزه های دین زرتشتی چجوری هست وازراهنماییهای این ایین پاک برای سلامتی زندگیه شخصی واجتماعی بهره مند بشن.اگه چنین منبعی هست خوشحال میشم کسی بهم معرفیش کنه تابتونم راجبه رسم ورسوم این میراث کهن وایین پاک نیاکان وپیشینیام این اب وخاک شناخت واگاهی پیداکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30