لوگو امرداد

طراحی آرم صلح و دوستی جهانی در ایران

آرم صلح و دوستی جهانی در ایرانایرانیان از سده‌های دور، بنیانگذار حقوق بشر و آزادی، کرامت انسانی و گستراننده صلح و دوستی، برادری و برابری در جهان بوده‌اند. داشته‌های تاریخی و تمدنی ما ایرانیان بی‌همتا و چشمگیر است. ما می‌توانیم برجهان و جهانیان تاثیرگذار باشیم. ایران سرزمین صلح و دوستی است و تمدن و جایگاه امروز بشر مدیون کوشش‌ها، گذشت‌ها و فداکاری‌های ایرانیان است. ایران مرکز و چهارراه ارتباطی جهان بوده و ملت‌های بسیاری در درازای تاریخ از ایران گذر کرده‌اند که بیشتر با خشونت، جنگ و چپاول همراه بوده است. اما ایرانیان با بردباری و گذشت و جوانمردی مهربانی، تمدن، علم و ادب را پیش‌کش کرده‌اند تا صلح و دوستی، و همبستگی در گستره‌ی جهان بیشتر شود.
اکنون در جهان پهناور و پرجمعیت با گوناگونی مردمان، آرم صلح و دوستی نداریم تنها نماد صلح کبوتری باشاخه‌ی زیتون درنوک منقار است که پس ازجنگ جهانی دوم، پابلو پیکاسو، نقاش نامی اسپانیایی، این نماد را برای نشان دادن صلح طراحی کرد. یکی از تازه‌ترین ره‌آوردهای پویش ملی حامیان خلیج فارس، طراحی آرم صلح و دوستی است. خشایار حامدی نیک، بنیادگذار و کنشگر این پویش ملی، با الهام برگرفته از جغرافیا و تاریخ و ادبیات ایران این آرم را پدید آورده است که به زودی طرح نهایی با شعار زنده‌باد صلح و دوستی رونمایی خواهد شد. در این نماد همواره به یاد می‌سپاریم که ایران سرزمین صلح و دوستی بوده و بکوشیم امروز هم باشد.
پویش مردمی حامیان خلیج تا ابد فارس، نخستین و تنها پایگاه ملی راهبردی در پشتیبانی از خلیج فارس از سال 1373 خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرده است. در این 25 سال کنشگری، در راستای آرمان خود یعنی پاسداشت تاریخ، فرهنگ، یکپارچگی ایران، صلح و دوستی و به‌ویژه پاسداشت خلیج فارس کوشیده و همایش‌ها و برنامه‌های گوناگونی را اجرا کرده است.

نشانی برای فرستادن پیشنهاد درباره‌ی طرح اولیه آرم صلح و دوستی:

parsinik@

[email protected]

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. زنده باد ایران پاینده باد خلیج همیشه فارس ودرود بر زرتشتیان ایران زمین وبرقرارباد مسلمانان ایران زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05