لوگو امرداد

دسترسی به آوای اوستاخوانی دستور راوجی؛ موبد بزرگ هند

دستورسرایش بخش‌هایی از اوستا با آوای دستورجی ککی راوجی، موبد بزرگ آتش بهرام نوساری هند، در راستای فراهم‌ آوردن دسترسی آسان زرتشتیان جهان، در مجموعه‌‌ای گردآوری و به اشتراک گذاشته شده است.

راه‌های دسترسی به آوای اوستاخوانی دستور راوجی، در گزارش پارسی خبر نوشته شده است. ترجمه‌ی گزارش را در ادمه می‌خوانید:

«باور دارم که نماز و نیایش باعث تغییر برخی امور “در درون شما” می‌شود، نه برای شما.
با افتخار فراوان این گنجینه‌ی مجموعه اوستاهایی که به زیبایی از سوی موبد بزرگوارمان در هند، دستورجی ککی راوجی خوانده شده است را با شما به اشتراک می گذارم.
این کوشش در راستای فراهم آوردن دسترسی آسان زرتشتیان جهان به برخی از بخش‌های اوستا انجام شده است. این مجموعه شامل نمازهای روزانه، اوستاهای خوانده شده در سدره پوشی، آیین موبدی (ناور/مرتب)، اوستاهای پاومحل (باج درون، وندیداد، ویسپرد، یسنا) و یشت‌ها و نیرنگ‌ها است.
اوستاها برای رساتر بودن در استودیو ضبط صدا، ضبط شده‌اند. همچنین موبد بزرگوار نسخه‌ی پی دی اف خرده اوستا (به انگلیسی و گجراتی)، وندیداد به انگلیسی، یزشنه به گجراتی و اشیرواد (پیوند زناشویی) را نیز فراهم کرده‌اند.
دستور راوجی بیش از 70 آیین نیرنگ‌دین، 5000 یزشن و بیش از 3000 آیین وندیداد را در هند برگزار کرده است. وی در 60 سال گذشته به جامعه زرتشتی هند خدمت کرده و 19 سال در آتش بهرام نوساری بوده است. همچنین آیین‌های مهم دیگری نیز برپا کرده است.
با سپاس فراوان از دستور راوجی، می‌توانید برای دسترسی و دانلود اوستا و کتاب‌ها از یکی از دو پیوند (:لینک) زیر بهره بگیرید:

https://parsikhabar.net/prayers/
یا
https://zoroastrians.net/2020/10/31/a-treasure-cove-of-prayers-by-our-vada-dasturji-keki-ravji-high-priest-of-navsari-atash-behram/

با سپاس فراوان از یزدی تانترا نایب رییس WZCC برای بارگزاری این نوشتار ارزشمند را در Z-NET
و ارزان سام وادیا رییس فزانا برای بارگذاری این مطالب ارزشمند در Sound cloud
با مهر؛ مهر املسد»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. از روزنامه وزین امرداد خواهش داریم که ما را هر چه بیشتر با چهره های فرهنگی پارسیان هند آشنا سازند که برادران همخون و هم تبار ما ایرانیان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06