لوگو امرداد
امرداد برگزار می‌کند

جشنواره شب‌چله

WhatsApp Image 2020 12 14 at 15.47.25 1هفته‌نامه‌ امرداد در آستانه‌‌ی فرارسیدن جشن ملی و باستانی شب چله، جشنواره‌‌‌ای از خاطره، داستان و شاهنامه‌خوانی برگزار می‌کند.

شب چله، جشن زایش نور و روشنایی با همه‌ی شکوهی که برای هر یک از ما ایرانیان دارد یادآور خاطرات به یادماندنی‌ نیز هست. خاطراتی که بازگوکننده‌ی دورهمی شاد خانواده‌ها کنار یکدیگر که به بهانه‌ی بلندترین شب سال برپا می‌شود. همه‌ی ما در ذهن خود اگر بازنگری کوتاه کنیم خاطرات شیرینی از شب چله به یاد می‌آوریم که برایمان بسیار دلنشین هستند و روزهای خوش گذشته را به یادمان می‌آورند. از آنجایی که شنیدن خاطره شب چله از زبان بزرگترهای خانواده می‌تواند دلچسب باشد از بزرگواران درخواست می‌کنیم در قالب فیلم 3 دقیقه‌ای با بازگو کردن خاطره‌، داستان، حکایت، شاهنامه‌خوانی و یا خوانش غزلی از غزلیات حافظ، کوتاه آیین شب چله را یادآوری کنید و حس خوب با هم بودن را به اشتراک بگذارید.
همه‌ی ایرانیان از سراسر جهان می‌توانند به جشنواره‌ی شب چله بپیوندند. فیلم کوتاه از بازگویی خاطرات، داستان و خوانش شعر و حکایت را تا یکم دی‌ماه 1399 خورشیدی به تلگرام امرداد به نشانی Amordadpayam@ و یا پیام‌رسان واتساپ و تلگرام امرداد به شماره‌ی 989198040593 بفرستید.
هدف از بازگویی خاطرات کوتاه از شب چله این است که برای لحظاتی به یاد بیاوریم لحظه‌های خوش با هم بودن را. خاطرات می‌تواند برای کوچکترها الهام‌بخش پاسداشت آیین‌های نیاکانی شود. اگر شما هم خاطره‌ای کوتاه از شب چله در یاد دارید که فکر می‌کنید برای دیگران جالب است آن را در بخش دیدگاه این پست به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06