لوگو امرداد

سخنان دکتر انوشیروان حکیم درباره واکسن آنفولانزای فصلی

آنفولانزا بیماری ویروسی است که به سرعت گسترش می‌یابد. سویه‌های بیماری‌زایی مختلفی که بیماری را پدید می‌آورند، هر ساله تغییر می‌کنند. از این‌رو هر سال نیاز به تزریق واکسن جدید است. با فصل سرما پرسش‌هایی درباره‌ی بایستگی تزریق واکسن آنفولانزای فصلی و چگونگی تزریق آن پیش می‌آید.

دکتر انوشیروان حکیم، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران، نکته‌های بایسته‌ای که باید درباره‌ی واکسن آنفولانزای فصلی بدانیم را آگاهی‌رسانی کرده است. در این نماوا با سخنان دکتر حکیم، به پاسخ پرسش‌هایی که هر ساله با فصل سرما با آن روبه‌رو می‌شویم مانند چه زمانی باید در برابر آنفولانزا واکسینه شد؟ واکسن آنفولانزا چگونه عمل می‌کند؟ چه کسانی باید در برابر آنفولانزا واکسینه شوند؟ چه کسانی نباید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند؟ دست می‌یابیم.

دکتر حکیم سال‌های 1389 و 1398، پزشک برگزیده‌ شناخته شد و به پاس کوشش‌های پیوسته‌ای که در راستای ریشه‌کنی بیماری‌های عفونی انجام داده، بارها از وی سپاسداری شده است. وی از سال 1396 با رای جامعه‌ی پزشکی به عضویت هیات‌مدیره‌ی نظام پزشکی شهرستان ساوه درآمده است.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. سپاس. آگاهی های خوب و همه جانبه ای بود. کوتاه و سودمند هم بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01